היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש הוגן ביצירה ספרותית

עבודה מס' 069467

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם טענת שימוש הוגן היא בגדר טענת הגנה או שמא הפכה לזכות חדשה במשפט הקנין הרוחני?

8,458 מילים ,54 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות חלה תמורה בישראל ונמצא כיום כי השיטה מתבססת לרוב על התפיסה האמריקאית אך עדין מבקשת את עקביות התפיסה הקונטיננטלית, ובמיוחד בכל הקשור להגנה על זכויות שאינן ממוניות ליוצר גופו.
הדין בישראל הטמיע את השיטה לפיה זכות אינה אבסולוטית ולעולם תהא כפופה לאיזון אל מול זכויות אחרות, כגון חופש ביטוי, נגישות ושימוש במידע ומסחר. האיזון דנן הכתיב מסגרת אופרטיבית לפיה לא כל יצירה תחסה תחת הגנה אלא רק יצירה שתחשב כמקורית ואף זו תוגבל בתקופה ובשימוש.

שאלת מחקר:
מה היקף ההגנה לשימוש הוגן ביצירה ספרותית? מילים אחרות, האם טענת שימוש הוגן היא בגדר טענת הגנה או שמא הפכה לזכות חדשה במשפט הקנין הרוחני?

תוכן עניינים:
1. מבוא
שאלת מחקר
2. הנורמה בישראל
דרישת המקוריות
דוקטרינת האיחוד
אמנות בינלאומיות
3. מהי יצירה ספרותיות
היצירה הפרסומית
היצירה הכתובה
טבלה ולקט
תכנת מחשב
4. מהו שימוש הוגן
מטרות לגיטימיות
טיפול הוגן למול שימוש הוגן
5. הזכות החדשה?
היקף ההגנה
אינדיקציות להוגנות
6. קניין זכות שימוש
הבעלות והבלעדיות
שיתוף
היקף ההגנה המזכה בסעד
7. דין משווה - ארה"ב
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

סעיף 1 לחוק זכויות יוצרים מגדיר יצירה ספרותית ברשימה פתוחה ואינה ממצה ככל דרך המבטא באופן ויזואלי או ווקאלי את היצירה גופה, לאמור - בכתב, הרצאה, טבלה, לקט ותכנת מחשב. כן פותח הסעיף ומורה כי הגדרת מהות זכות היוצר מצויה בפרק ג' שבחוק, הפותח בסעיף 11 וקובע כי זכות יוצרים הינה זכות בלעדית לעשייה ביצירה, כפי פרוטם בס"ק (1) עד (7) הספציפיים, וכמבואר להלן:

תגים:

זכויות יוצרים · שימוש הוגן · קניין רוחני · יצירה · קנין רוחני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש הוגן ביצירה ספרותית", סמינריון אודות "שימוש הוגן ביצירה ספרותית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.