היישום אינו מחובר לאינטרנט

משאבי טבע מתחדשים - שוק האשלג העולמי

עבודה מס' 069410

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהו מחירו המייצג של האשלג וכיצד הוא נקבע?

5,570 מילים ,14 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

מטרת המחקר היא לבחון מהו מחירו המייצג של האשלג וכיצד הוא נקבע. מחקר זה נעשה במסגרת סמינריון בכלכלה בקורס משאבי טבע מתחדשים.
להלן תובא סקירה על הנושאים הבאים: מהו אשלג, למה הוא משמש, מאיפה מפיקים, מקורות, מבנה השוק וכיו'. כמו כן נדון ביישום של עקומת היצע וביקוש על מונופול האשלג העולמי.
ליבת העבודה עוסקת במשוואת הכוחות שבין הביקוש להיצע בשוק האשלג העולמי ומפרטת את הגורמים השונים שיוצרים את הביקוש לאשלג לעומת אלה של ההיצע. בין הגורמים יוצרי הביקוש נציין את הגידול באוכלוסייה, תהליכי עיור וירידה בהיקף הקרקע המעובד לנפש; עלייה ברמת החיים; עלייה בשימוש בביו-דלקים והביקוש לאשלג במדינות השונות.
בפירוט ממצאי ההיצע נציין את העובדה כי שוק האשלג הינו ריכוזי ומספר קטן של יצרניות פועלות בו; את העדר במלאי מקומי של אשלג; את הקשיים והמחסומים בפתיחת מכרות חדשים המצריכה השקעות הון משמעותיות וזמן רב וכן גורמים כלכליים ומוניטאריים, כמו השפעת שינויים במט"ח והיקף מכירות האשלג.

תוכן עניינים:
מבוא
1. הביקוש:
גידול באוכלוסייה, תהליכי עיור וירידה בהיקף הקרקע המעובד לנפש
עלייה ברמת החיים
עלייה בשימוש בביו-דלקים
הביקוש לאשלג במדינות השונות
2. ההיצע:
שוק ריכוזי ומספר קטן של יצרניות
מונופול יצרני האשלג
העדר במלאי מקומי של אשלג
פתיחת מכרות חדשים מצריכה השקעות הון משמעותיות וזמן רב
השפעת שינויים במט"ח

3. היקף המכירות בעשור האחרון
4. מחירו המייצג של האשלג
5. מחיר האשלג הצפוי בעקבות פתיחת מכרות חדשים והרחבה של קיימים

סיכום מסקנות
חוות דעת אישית
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צוינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

גידול באוכלוסייה, תהליכי עיור וירידה בהיקף הקרקע המעובד לנפש
תהליך הגידול באוכלוסיית העולם לצד תהליך העיור גורם לצמצום בשטחי זריעה ובאיכות הקרקע הוביל בשנים האחרונות לירידה חדה בהיקף שטחי הקרקע המעובד לנפש. אלה צפויים לגרום לגידול בביקוש לדשנים לאורך זמן. ככל שהשטח החקלאי הזמין לעיבוד הולך וקטן, ואוכלוסיית העולם גדלה, כך יש צורך בייצור כמות גדולה יותר של מזון על שטח קטן יותר (כלומר היקף גידולים גדול יותר לכל שטח נתון). מצב זה מצריך שימוש הולך וגובר באשלג.

תגים:

אשלג · ים המלח · כיל · פוטאש · ביקוש · היצע · מונופול · מחצבים · תורת המחירים · תמחיר · מחצבים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משאבי טבע מתחדשים - שוק האשלג העולמי", סמינריון אודות "משאבי טבע מתחדשים - שוק האשלג העולמי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.