היישום אינו מחובר לאינטרנט

המוסר בתעשיית הטבק

עבודה מס' 069407

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת קיום המוסר בתעשיית הטבק, ודרכי הפעולה של חברות הטבק.

11,345 מילים ,28 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

במשך עשרות שנים טענה תעשיית הטבק שההוכחה על ההשפעות השליליות של מוצרי טבק אינה חד משמעית, ושהיא תמיד חשה אחריות לבריאותם של המעשנים, וכן שמדיניות זו לא השתנתה מאז ההצהרה שפרסמה תעשייה זו בינואר 1954 בעיתונות האמריקנית באלה המלים: "יש לנו עניין בבריאות הציבור, ואנו רואים בכך אחריות בסיסית שלנו, העולה על כל שיקול אחר הקשור לעיסוקנו בטבק ומוצריו".
בעבודה זו אבחן ואציג את הדילמה המוסרית של חברות הטבק בייצור ובשיווק מוצרי הסיגריות וכל זאת תוך בחינת שאלת המחקר: האם מוסרי/ ראוי לייצר ולשווק מוצרי טבק, למרות הסיכון הבריאותי לאדם שטמון בו?
לצורך בחינת שאלת המחקר, אתבסס על שתי תיאוריות שישמשו אותי כדי לבחון את הדילמות בייצור ומכירה של מוצרי טבק. תיאוריות אלה הם תועלתנות - על פי הפילוסוף מיל ג'ון סטיוארט, וגישת המוסר של הפילוסוף עמנואל קאנט.
בפרק מידע על תעשיית הטבק אציג את היסטוריה של תעשיית האבק, את צעדיו הראשונים בעולם. בהמשך אציג מיידע ונתונים עולמיים על תעשיית הטבק, והיקף מכירות הטבק בעולם.
בפרק טבק וכלכלה אדון בנושא הכלכלי של תעשיית הטבק. בנוסף אדון בנזק לבריאות שמוצרי הטבק גורמים וזאת באמצעות הכלכלה הקלאסית, והביקורות על הנחות היסוד של הכלכלה הקלאסית.
בפרק טבק וחוקים אציג את המלחמה בעישון ובהיבט המשפטי של תעשיית הטבק, שבוחן את התקנות הקבועות בחוק בנושא שיווק הטבק. אבדוק את השפעות החוקים על העישון ותעשיית הטבק בישראל, בארה"ב, ובאיחוד האירופי. ולבסוף אבחן את מגבלות הריסון החיצוני.
בפרק המוסרי על הפעילות של תעשיית הטבק, אטען על פי ניתוח המוסר של מיל וקאנט בתשובה לשאלת המחקר, שחברות הטבק מתעלמות מלקיים התנהגות מוסרית כלפי לקוחותיהם ועושות את כל המאמצים לשווק את מוצריהן ולהניב רווחים רבים על גבי ציבור המעשנים.
לבסוף אציג דיון והמסקנות של כל הממצאים שהבאתי ביתר הפרקים ואת מסקנותיי. העבודה היא עבודה עיונית, והמקורות העיקריים שיעזרו לי לענות על שאלת המחקר הם כתבות בעיתון יומי (מקוון), מאמרים אקדמיים וכתבי עת, ספרים, ואתרים באינטרנט.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. מידע על תעשיית הטבק
2.1 מבוא
2.2 היסטוריה של תעשיית הטבק (מתוך אנציקלופדיית ynet)
2.3 נתונים עולמיים
2.4 סיכום
3. טבק וכלכלה
3.1 מבוא
3.2 פרסום מוצרי טבק
3.3 הנזק לבריאות
3.4 הביקורות על הנחות היסוד של הכלכלה הקלאסית
3.5 סיכום
4. טבק וחוקים
4.1 מבוא
4.2 המלחמה בעישון
4.3 השפעות החוקים על העישון ותעשיית הטבק
4.4 השפעת הסכם מסגרת של הארגון הבריאות העולמי ה- FCTC
4.5 מגבלות הריסון החיצוני
4.6 סיכום
5. פרק מוסרי
5.1 מבוא
5.2 דיון מוסרי
5.3 סיכום
6. דיון ומסקנות
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חקיקה הינה אחד האמצעים היעילים ביותר לצמצום העישון מסיבות רבות: העלות תועלת, היקף אוכלוסייה המושפעת והמסר החינוכי והחברתי המועבר בצעד זה, בעיקר כלפי בני הנוער והצעירים בחברה(28).

תגים:

מוסר ועסקים · עישון · סיגריות · תועלתנות · תעשיית הטבק · מוסר בעסקים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המוסר בתעשיית הטבק", סמינריון אודות "המוסר בתעשיית הטבק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.