היישום אינו מחובר לאינטרנט

קבלת החלטות - אפקט הוודאות וניכוי היפרבולי

עבודה מס' 069382

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה היסטורית, סיבתיות והשלכות נורמטיביות.

4,416 מילים ,36 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא להציג קשר סיבתי בין שני תהליכים קוגניטיביים בעלי חשיבות כלכלית: הראשון -אפקט הוודאות שהוצג לראשונה על-ידי Kahneman and Tversky (1979) כחלק ממודל "תורת הערך" שהינו מודל אלטרנטיבי להחלטות בתנאי סיכון. אפקט הוודאות הוא הנטייה של פרטים לייחס לירידה בהסתברות ממצב של וודאות מלאה למצב של אי וודאות משמעות רבה יותר, בהשוואה לשינוי בהסתברויות של מצבים לא וודאיים. השני -"ניכוי קוואזי-היפרבולי" שכיום הינו המודל המקובל ביותר לקבלת החלטות בין זמניות בעקבות מאמרו של (Laibson (1997, אשר מניח ששיעור הניכוי (הנטייה לייחס לצריכה עתידית ערך פחות), פוחת בחלוף הזמן. על מנת להציג קשר סיבתי זה באופן קוהרנטי ועצמאי נסקור בקצרה את הספרות הפסיכולוגית והכלכלית של קבלת החלטות בתנאי אי וודאות וקבלת החלטות בין-זמנית בדגש על שני האפקטים הללו. לסיום נראה כי אפקט הוודאות הינו המקור לניכוי קוואזי-היפרבולי (על פי המאמר התיאורטי של Halevy (2008) והמאמר האמפירי של Keren and Roelofsma (1995) ונערוך דיון בנוגע להשלכות הנורמטיביות של קשר סיבתי זה.

תוכן העניינים:
תמצית
1. הקדמה
2. קבלת החלטות רציונאלית
2.1 קבלת החלטות רציונאלית בתנאי אי וודאות- תיאורית תוחלת התועלת.
2.2 קבלת החלטות רציונאלית בבחירה בין-זמנית - מודל התועלת המנוכה.
3. סתירת המודלים הקלאסיים כמודלים פוזיטיביים והכללתם.
3.1 ראיות סותרות למודל תוחלת התועלת והכללתו
3.1.1 אפקט הוודאות
3.2 ראיות סותרות למודל התועלת המנוכה
3.2.1 מודל היפרבולי לעומת מודל קוואזי היפרבולי
4. אפקט הוודאות כמקור לניכוי קוואזי היפרבולי.
5. דיון נורמטיבי סביב הקשר הסיבתי ומיקומו בספרות
6. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המודל הבסיסי של קבלת החלטות רציונאליות, עליו מתבססים כל המודלים הקלאסיים, מניח שתי הנחות פשוטות לגבי התנהגות הפרטים (ראה Varian 1992):
1. בכל קבוצת אלטרנטיבות, הפרט בוחר לפחות אלטרנטיבה אחת.
2. אם בסיטואציה מסוימת הפרט בוחר את אלטרנטיבה x כאשר אלטרנטיבה y אפשרית (ואינו בוחר את אלטרנטיבה y), הוא תמיד יעשה כן (קרי לעולם לא יבחר את אלטרנטיבה y כאשר x אפשרית).

תגים:

מימון התנהגותי · אפקט הוודאות · ניכוי היפרובלי · מודלים · קבלת החלטות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קבלת החלטות - אפקט הוודאות וניכוי היפרבולי", סמינריון אודות "קבלת החלטות - אפקט הוודאות וניכוי היפרבולי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.