היישום אינו מחובר לאינטרנט

הצמיחה הכלכלית במשק והשפעתה על אי השוויון בהכנסה

עבודה מס' 069353

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ובדיקה אמפירית לגבי המצב בישראל.

4,019 מילים ,8 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו הינה לבחון את הקשר בין צמיחה כלכלית לבין אי השוויון במשק. לצורך הגדרת צמיחה השתמשנו בתוצר הלאומי הגולמי לנפש, כיוון שזהו המדד הנפוץ ביותר (אשר תפס את קידמת הבמה לאחר מלחמת העולם השנייה) למדידת הצמיחה בעולם. על מנת להגדיר את אי השוויון השתמשנו במדד ג'יני להכנסה פנויה אשר לדעתנו מבטא משתנה זה בצורה הטובה ביותר. בנוסף ניסינו להסביר את הגידול המתמשך באי השוויון בהכנסות במשק הישראלי כשלעצמו.
על מנת למדוד את השפעת הצמיחה הכלכלית על אי השוויון הכלכלי בהכנסות בישראל השתמשנו ברגרסיה אשר מדדה את הקשר בין תמ"ג לנפש, תל"ג, הגידול בתל"ג, הגירעון הממשלתי, אבטלה, והמדד המשולב (המשתנים המסבירים) לבין מדד ג'יני (המשתנה המוסבר) בין השנים 1985 ל- 2008. הסיבה להכנסת משתנים נוספים למודל הייתה על מנת לגרום למודל להיות מדויק ומובהק יותר מבחינה סטטיסטית.

מסקנותינו הינן שאכן יש קשר בין צמיחה כלכלית לגידול באי השוויון אשר נובע מניצול לא צודק ושוויוני של מקורות ההכנסה שנוצרים בזמן הצמיחה ובנוסף הוא נובע מהגדרה לא מדויקת של צמיחה, כלומר כנראה יש למצוא מדד אחר או לשדרג את התמ"ג על מנת להגדיר את הצמיחה בצורה מדויקת יותר ולאחר מכן לבצע מחקרים על השפעותיו על אי השוויון ומשתנים אחרים.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא (עפ"י http://www.kayamut.org.il/sites/default/files/article%20gdp.pdf)
סקירת ספרות
בדיקה אמפירית
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: הנתונים הגולמיים אינם כלולים בעבודה ולא מצוין מקורם.

קטע מהעבודה:

ההגדרה הבסיסית של המונח "צמיחה כלכלית" (Economic Growth) הינה גידול מתמשך של התוצר הלאומי. כיוון שהגדרה זו אינה אקסיומה אלא תוצאה של החלטה של גורם או כמה גורמים חשוב להבין את השתלשלות העניינים שהביאה להחלטה. בעזרת המאמר של (Cobb, Halstead & Rowe, 1995) אשר סקר את הנושא, נוכל להבין שהסיפור התחיל בשנת 1931, כאשר קבוצה של מומחים מהממשלה ומהמגזר הפרטי זומנו לשימוע של הקונגרס כדי לענות על שאלות בסיסיות על הכלכלה.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הצמיחה הכלכלית במשק והשפעתה על אי השוויון בהכנסה", סמינריון אודות "הצמיחה הכלכלית במשק והשפעתה על אי השוויון בהכנסה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.