היישום אינו מחובר לאינטרנט

"האקלברי פין" ו"בארטלבי"

עבודה מס' 069309

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הפרט מול החברה בשתי היצירות.

1,249 מילים ,2 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בעבודה זו אעמוד על נושא הפרט מול החברה בשתי היצירות: האחת, הרפתקאותיו של האקלברי פין מאת מארק טוויין, והשניה, בארטלבי מאת הרמן מלוויל. בשתי היצירות הפרט מול החברה מתואר לאורך כל היצירה.

ביצירה של מארק טוויין, האקלברי פין (האק) מתואר כמורד בנורמות המקובלות בחברה על מנת לדבוק באני המאמין שלו. האק נתקל במהלך הספר בלא מעט מכשולים אשר מפריעים לו לממש את אישיותו כמורד (למשל מיס ווטסטון שמנסה כל הזמן לחנך אותו ולקבע אותו לנורמות שמקובל בחברה). האק לא מוותר וממשיך את דרכו שלו ונשאר נאמן לאמונותיו ולאינסטינקטים שלו.

ביצירה של מלוויל, בארטלבי מתואר כדמות היוצאת כנגד הנורמות החברתיות, ובנוסף לצידו ישנה דמות נוספת - המספר (שהוא גם מעסיקו של בארטלבי), שגם היא נאבקת בנורמות החברתיות. המספר נאבק בשאלות "האם צריך לעודד את בארטלבי במעשיו?" ו- "האם צריך לפטר אותו?". כלומר, ביצירה זו ישנן 2 דמויות המוצגות כפרט מול החברה.
בעבודה זו אדון בדמות של בארטלבי ובדמותו של של האקלברי פין וכיצד הנושא של הפרט מול החברה בא לידי ביטוי בדמותם.

קטע מהעבודה:

בארטלבי הוא סיפור המתרחש בוול סטריט. מלוויל ניסה להעביר מסר לקוראים דרך סיפור זה, שלחברה בה אנו חיים כיום יש מעט מאוד סבלנות כלפי סטייה חברתית. אדם אשר היה נחשב למקובל בחברה, הוצג ע"י הנורמות החברתיות באותה תקופה כאחד העובד קשה במהלך יום עבודה שלם, חוזר הביתה לנוח, לשתות קצת בירה, לשבת עם חברים וכו'.

תגים:

מארק טוויין · הרמן מלוויל · אינדיבידואליזם · קולקטיביזם · מוסכמות · מרדנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""האקלברי פין" ו"בארטלבי"", סמינריון אודות ""האקלברי פין" ו"בארטלבי"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.