היישום אינו מחובר לאינטרנט

סימני מסחר - סימן לבאות?

עבודה מס' 069293

מחיר: 350.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההיבטים המשפטיים של נושא סימני המסחר.

9,507 מילים ,30 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

כיום, מהווים סימני מסחר את אחד הנכסים החשובים והיקרים ביותר עבור תאגידים מסחריים. בסימני מסחר אלו מושקעים כספים עצומים, הן בכדי לפתח את המטען התקשורתי שהינם נושאים ואת התדמית שהם משדרים והן בכדי להגן על שימוש בלתי מורשה בהם על יד מתחרים.
כיוון והמציאות התקשורתית מתפתחת במהירות עצומה, בין היתר אודות להתפתחותה העצומה של רשת האינטרנט, יוצא כי היקף השימושים הבלתי מורשים בסימני מסחר כמו גם המורכבות שלהם הולכת וגדלה.

עם זאת, הפסיקה בישראל עדיין נאלצת להישען על הפקודה הארכאית משנת 1972 אשר למעשה איננה מזכירה, אפילו בצורה מרומזת, את הצורך ביסוד החשוב מכל, יסוד ההטעיה, בכדי להוכיח הפרת סימן מסחר.

מציאות זו, אשר הולידה את אחד מפסקי הדין השנויים במחלוקת בפסיקה הישראלית - פסק הדין בעניין אריאל מקדונלד , היא זו שהובילה אותי לחפש אחר מבחן ראוי והוגן שיוכל להתמודד עם המציאות המתקדמת בעולמינו.

בעבודתי זו אציג את הקושי שיוצרת הפקודה, ואת חוסר האחידות בפסיקה בישראל, כמו גם במקומות אחרים בעולם, בכל הנוגע לשימושים מורכבים ולא מורשים בסימני מסחר. לאחר מכן, אנסה להציג מבחן נוסף, מצטבר למבחן ההטעיה (שהוחזר לפסיקה) שיוכל להתמודד עם שימושים מורכבים יותר הקיימים כיום, ואולי אף על אלו אשר אנו עתידים להתוודע אליהם.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מהות ומטרת סימן המסחר
21. רציונאל ההגנה על סימן המסחר - בעל הסימן/הלקוח
2.2 יעילות השוק
3. הרשת
3.1 מנועי חיפוש, קישורים ממומנים והפרת סימן מסחר
3.2 שמות מתחם
4. שיקולי ההגנה על סימן מסחר באינטרנט
5. המסגרת הנורמטיבית בארץ
5.1 הטעיה ובלבול - פרשת מקדונלד
6. פסיקה בארה"ב - הבעייתיות בשימוש ביסוד ההטעיה בלבד
7. הבעייתיות ביישום יסוד ההטעיה לבדו
7.1 קישורים ממונים מול שמות מתחם
7.2 פרסומת השוואתית
8. המבחן המוצע - קרוב הדבר להגיעו
8.1 בר מבואה ובר מתא
8.2 אינדיקציה - פסיק לחיותיה לגמרי
8.3 שיקול התחרות עסקית - רווח ללקוחות
9. שימוש במבחן המוצע
9.1 שימוש סמוי - קישורים ממומנים
9.2 שמות מתחם
9.3 פרסומת השוואתית
10. סיכום - מעז יצא מתוק?

קטע מהעבודה:

ניתן לציין שתי מטרות תועלתניות, עיקריות וחשובות לסימן המסחר. האחת, תפקידה להגן על בעל הסימן - ולמנוע השגת גבול על-ידי מתחריו, כך שעל ידי שימוש בסימן יטעו את הלקוחות לחשוב כי תוצרתם הינה תוצרתו של בעל הסימן. כך יוכל בעל הסימן לבדל את מרכולתו, לצבור מוניטין, ליהנות מפרי עמלו ולמצות את ערכו של הסימן(5).

תגים:

סימני מסחר · פרסומת · פרסומות · פסק דין מקדונלד · הטעיה · קישורים ממומנים · שמות מתחם · תחרות עסקית · יעילות שוק · הטעיה ובלבול · מנועי חיפוש · אינטרנט · קניין רוחני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סימני מסחר - סימן לבאות? ", סמינריון אודות "סימני מסחר - סימן לבאות? " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.