היישום אינו מחובר לאינטרנט

ג'האד גלגולו של מושג

עבודה מס' 069284

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה סוקרת ומציגה גישות שונות בפירוש המונח ג'האד באמונה האסלאמית.

2,656 מילים ,8 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

המונח ג'האד מוזכר בכל המקורות המוסלמיים החל מהקוראן, הספר הקדום והקדוש ביותר למוסלמים ועד כתבים שונים של הוגי דעות, אנשי דת ורוח בני ימינו מתוך הדת המוסלמית ומחוצה לה. עבודה זו תנסה לבחון את המונח ולעקוב אחר שינויים שהתחוללו במרוצת השנים בפרוש למונח ג'האד. למשמעותו של מונח זה חשיבות יתרה להבנת הערכים עליהם מושטת האסלאם. המילה "ג'האד" נגזרה מהשורש הערבי ג'.ה.ד שמשמעותו הבסיסית היא מאבק או חתירה ליעד. במובן זה הכוונה היא שימוש במיטב היכולת הפיזית, האמצעים והמאמצים בכדי להיאבק בגורמי מורת רוח ואי שביעות רצון, היכולים להתגלם באויב נראה לעין, בשטן או בנפש האדם עצמו. המשמעות הלוחמנית אליה מתייחס הקוראן הושפעה מהרעיונות וממנהגי הלחימה שרווחו בשבטי צפון ערב. בקרב שבטים אלו מלחמה היתה מצב שכיח ונחשבה לפעולה חוקית כאשר נערכה כאמצעי מגננה מפני תוקפנות של שבטים אחרים.

במילון מפורש המונח כך: מלחמה, מאבק, מאמץ עליון, מלחמת מצווה כנגד הכופרים". בעוד את הפרושים הראשונים ניתן לפרש במספר רב של דרכים, הפרוש האחרון איננו משתמע לשתי פנים וממוקד לעניין לחימה צבאית בכופרים, דהינו מי שאינו מוסלמי ואינו מוכן לקבל את האסלאם על עצמו. מפרוש מילולי זה ניתן לראות כי לא רק שההסבר המעשי של הג'האד קשה להגדרה אף ההסבר המילולי של המונח סבוך עד מאוד. בעבודה זו נסקור מספר התייחסויות למונח ג'האד החל מפסוקי הקוראן שניתנו על ידי הנביא מחמד, ועד להוגי דעות מוסלמים בני הדורות האחרונים. בפרק הראשון תסקור העבודה את סוגי הג'האד, ומהותו של כל סוג. בפרק השני תנתח העבודה פסוקים נבחרים מהקוראן המתייחסים למונח ג'האד. בפרק השלישי תיפנה העבודה להוגי דעות מהעת החדשה ותציג את דעתם לגבי פרוש המונח ג'האד.
בעבודה זו יעשה שימוש בתרגום הקוראן של אורי רובין וכל הפניה לפסוק או סורה מתייחסות לתרגום זה בלבד. כמו כן המילון שישמש לצורך עבודה זו הינו מילון אברהם שרוני השימושי.

תוכן עניינים:
מבוא
סוגי הג'האד
הג'האד בקוראן
הג'האד בעיני הוגים מהעת החדשה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

למונח ג'האד פנים רבות, ועל כן בכדי לתאר ולהבליט פן מסוים מתוך שלל הגוונים המשויכים למונח, מצרפים הפרשנים, אנשי הדת המוסלמים והוגי הדעות למונח ג'האד מילה נוספת המדגישה את יחודו ומשמעותו של המונח בהקשרו המיוחד.

תגים:

טרור · שאהידים · מלחמת קודש · אסלאם · איסלם · איסלאם · קוראן · אל קאעידה · מוסלמים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ג'האד גלגולו של מושג ", סמינריון אודות "ג'האד גלגולו של מושג " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.