היישום אינו מחובר לאינטרנט

בחינת השפעתם של פיגועי התאבדות במדינת ישראל על מדד ת"א 100

עבודה מס' 069173

מחיר: 592.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקה באמצעות רגרסיה לינארית.

4,588 מילים ,21 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בעבודה זו נבחן קיומו של קשר ומידת השפעתם של פיגועי התאבדות במדינת ישראל על מדד ממוקד בשוק ההון בארץ- ת"א 100. המדגם מתפרס על השנים 2001-2011 וכולל כ-130 פיגועי התאבדות, בהתאם להגדרה של פיגוע מסוג זה. אירועי ההתאבדות והשפעתם על המדד נבחנו גם כאשר הפיגוע התרחש ביום בו לא התקיים מסחר בבורסה.
הטרור העולמי טומן בחובו את אחת ההשפעות המשמעותיות ביותר על הכלכלה ועל שוק ההון העולמי ומכאן שישראל בפרט נאלצת לספוג מדי תקופה מהלומה כלכלית בעוצמה זאת או אחרת. בעבודתי זאת שאפתי לבחון האם ובאיזו מידה יש לעובדה זאת השפעה על אחד המדדים העיקריים בשוק ההון בארץ.
מחקרים דומים בתחום הצביעו כי שוק ההון "מחזיר את עצמו" לנורמה באופן מהיר יחסית מהשפעת אירועי טרור על התשואות בבורסה. שוק ההון פועל ביחס ישיר בעתות של אירועי טרור- מתבטא בירידות חדות בשערי המניות, כתגובה עקבית לירידות הצפויות ברווחיות של החברות בשל גידול ברמת אי-הוודאות. אך מאידך נוטה לשוב בשנים האחרונות, בהחלמה מהירה יחסית אל מצב שיווי משקל, נתון העשוי במידה מסוימת להסביר את התוצאות אשר התקבלו בעבודה זו.
בדומה לכל תרחיש, ייתכנו משתנים נוספים העשויים להשפיע או לקבוע את התוצאות ואלו כמובן, לא נבחנו בעבודתי, כגון- אירועים כלכליים עולמיים, מזג אוויר, אסונות טבע, חגים, היכנסותם של משקיעים/ חברות חדשות ועוד. בהתייחס לאירוע טרור אף בולטים להם גם משקיעים פטריוטים הבוחרים לחזק את השוק המקומי דווקא ברגעי משבר, בניהם אירועי טרור.
המתודולוגיה הנבחרת התבססה על רגרסיה לינארית עם מספר משתנים מספרים: קיומו של פיגוע, כמות פצועים כמשתנה דמי וכמשתנה מספרי ומיקום הפיגוע כמשתנה דמי אף הוא תוך הבחנה בין עיר מרכזית- ת"א, ירושלים או חיפה לעומת יתר חלקי הארץ. המשתנים התפזרו ב-3 רגרסיות שונות.

תוכן עניינים:
תקציר מנהלים
מבוא
רקע- פיגועי טרור בישראל ומדד ת"א 100
סקירת ספרות
מתודולוגיה
ניתוח התוצאות
סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

בעבודתי סקרתי את הספרות העוסקת בהשפעת אירועי הטרור על הכלכלה בכלל ועל שוק ההון בפרט. מחקרים ומאמרים רבים פורסמו בשנים האחרונות בנושא השפעת הטרור על שוק ההון, בין היתר מחקרם של אנדרו קרולי (2006), אלדור ומלניק (2004), ג'יין ומוקנד (2004), שיפרי וארין (2005).
רבים מהמחקרים ניסו לאמוד את הנזק מפיגועי טרור והשפעתם על תחומים שונים כמו התיירות, השקעות מקומיות וזרות, חיסכון וצריכה, מסחר בינלאומי, צמיחה כלכלית ושערי מניות.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בחינת השפעתם של פיגועי התאבדות במדינת ישראל על מדד ת"א 100", סמינריון אודות "בחינת השפעתם של פיגועי התאבדות במדינת ישראל על מדד ת"א 100" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.