היישום אינו מחובר לאינטרנט

האחים המוסלמים במצרים

עבודה מס' 069138

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השפעת האידיאולוגיה הדתית והפוליטית של חסן אלבנא ותפיסת הג'האד על היחסים בין תנועת האחים המוסלמים לבין המשטר המצרי בתקופה עד הפיכת הקצינים בשנת 1952.

2,827 מילים ,14 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

הפונדמנטיליזם האסלאמי, הינה אידיאולוגיה פוליטית שמקורה מהשקפת עולם דתית אסלאמית. בבסיס ההשקפה של האסלאמיזם כי האסלאם איננו דת בלבד, אלא גם מערכת אמונה ומחשבה שמעצבת כול תחומי החברה, משפט, כלכלה, מדינה ותרבות. אותה אידיאולוגיה דוגלת בעיצוב מחדש של החברה והמדינה המוסלמית בת זמננו לפי עקרונות האסלאם וההלכה (אל-שריעה).
האירוע המכונן לאסלאם הפוליטי, היה קריסת הח'ליפות העות'מאנית, ופירוקה על ידי כמאל אתאתורכ מייסדה של תורכיה המודרנית. לראשונה לאחר מאות שנים, הח'ליפות האסלאמית מוכרזת כחסרת תוקף, אפילו יחידים וקבוצות בחברה המוסלמית דגלו ברעיונות מחתרתיים כמו שרעיון הח'ליפות אינו תקף דתית, וכי האסלאם אינו מצווה על הקמת מדינה. כתגובה להתפתחויות אלו נוסדה בשנת 1928 התנועה האסלאמית הראשונה בעולם האסלאם, תנועת האחים המוסלמים במצרים בהנהגת חסן אל-בנא.
התנועות האסלאמיות בכלל, התמודדו עם זרמים ותנועות מתחרות, כמו הליברלאיזם, הקומוניזם והסוציאליזם הלאומי. מוסלמים רבים האשימו את משטרים בנאמנות למערב וייבוא רעיונות זרים ובאחריות למצבם העגום של הערבים. המוצא היחיד לבעיות אלה, לתפיסת האסלאמיזם, היה השיבה לעיקרונות היסוד של האסלאם- "האסלאם הוא הפתרון".
מטרתה של עבודה זאת הינה לבחון את התפתחותה של תנועת האחים המוסלמים במצרים תחת הנהגתו של מייסדה חסן אלבנא, ושאלת המחקר: איך השפיעה האידיאולוגיה הדתית והפוליטית של חסן אלבנא ותפיסת הג'האד על היחסים בין תנועת האחים המוסלמים לבין המשטר המצרי בתקופה עד הפיכת הקצינים בשנת 1952.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: האחים המוסלמים: רקע היסטורי
פרק שני: חסן אלבנא: האידיאולוגיה הדתית פוליטית
פרק שלישי: תפיסת הג'האד והיחסים עם המשטר
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

הערת מערכת: העבודה כוללת מקורות ביבליוגרפיים בשפה הערבית.

קטע מהעבודה:

החוויה המכוננת בחייו של אל-בנא, זו שעצבה את השקפת עולמו הפוליטית והתרבותית, התרחשה בעיר אסמאעיליה. הוא נשלח לשם מטעם משרד החינוך ב 1927 ונשאר עד 1933. הנוכחות של החיילים הבריטים ששרתו בבסיסים והמנהלים הצרפים של חברת תעלת סואץ שהתיישבו בעיר, גרמו לו להכרה כי המצרים הפכו להיות זרים בארצם ובמולדתם. אלבנא כתב ביומניו על הוויתם המנוכרת של המוסלמים בעיר, את היתרונות של הזרים על ילידי הארץ המוסלמים.

תגים:

האחים המוסלמים · חסן אל בנא · אסלאם רדיקלי · פונדמנטליזם · איסלם · איסלמי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האחים המוסלמים במצרים", סמינריון אודות "האחים המוסלמים במצרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.