היישום אינו מחובר לאינטרנט

אנומליות בשוק ההון

עבודה מס' 069115

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמקדות ב"אפקט ינואר".

10,649 מילים ,10 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

בעבודה זו סקרנו אנומליות בשוק ההון אשר סותרות את "היפותזת השוק היעיל", אנומליות כאפקט היום בשבוע/ החג/ חודש ינואר, למעשה, אנומליות אלו אינן אמורות להתרחש בשוק מניות משוכלל.
סקרנו ספרות מגוונת בנושא אשר בה מתוארת האנומליות בהרחבה ובה נסקרות השלכות מעשיות/ תיאורטיות לתופעה זו.
התמקדנו באפקט ינואר והבאנו מס' סיבות אפשריות לקיומו, סיבות כמו "מיסוי" "תקופת הדיווח של הפירמות" ועוד.
דנו במאמרים בהם מפורטים מחקרים שנכתבו בנושא: מחקר הטוען שאפקט ינואר אכן קיים אך הוא תופעה של חברות קטנות בלבד ואינו מתקיים בחברות גדולות; מאמר המנסה לברר מהו הגורם הראשי לאפקט ינואר (לאור ריבוי ההסברים לקיומו); מאמר הטוען על קיומו של אפקט חדש, שלפיו לסימני תשואות ינואר יש ערך נבואי רב יותר לגבי 11 החודשים שאחריו, לעומת חודשים אחרים (לצורך תכנון עתידי של תיק השקעות לשנה הקרובה המבוסס על תחזית של חודש מסוים מוטב לו להסיק מידע מתשואות לחודש ינואר); מאמר נוסף מוכיח שהאפקט מצטמצם בשנים האחרונות. במאמרים גם מתבררת הימצאותו של האפקט גם במדינות בהן חוקי המס שונים והדו"חות מוגשים בו במהלך השנה האזרחית ולא בסופה.
בעבודתנו בחרנו לשאול 3 שאלות:
האם קיימת השפעה של תקופת חודש ינואר על עליית שערי המניות ביחס לשאר חודשי השנה?
האם ניתן למצוא הבדלים בהשפעת אפקט ינואר על מניות גדולות לעומת השפעתו על מניות קטנות?
האם ניתן למצוא הבדלים בין ההשפעות בין בורסות שונות בעולם\מדינות שונות בעולם?
השאלה הראשונה הינה העיקרית מבין שלוש השאלות, ואילו השתיים הנוספות מהוות הרחבה למחקר עליו התבססנו ולמעשה הן מוצגות על מנת לשלול הטיות ולספק הסברים אלטרנטיביים לתופעה הנ"ל.
המחקר כלל איסוף תצפיות מעשרה מדדים שונים על פני מספר שנים, משתנה לכל אחת מארבע הבורסות המתאימות ביותר לצורך המחקר: ניו יורק, לונדון, יפן ות"א. בכל שוק נמדדו תשואות המדדים למניות גדולות ולמניות קטנות.
לאחר איסוף התצפיות ערכנו השוואות בין ממוצעי התשואות שהתקבלו בחודשי ינואר לבין תשואות שאר חודשי השנה, בין השאר באמצעות מבחנים סטטיסטים לבחינת מובהקות ההבדלים.
בנוסף, ערכנו השוואה בין קבוצות המניות הגדולות לקבוצות המניות הקטנות ובין הבורסות השונות.
הממצאים המרכזיים אשר נתקבלו דוחים את הנחת המחקר ולמעשה שוללים את קיומה של אנומליות "אפקט ינואר", מצאנו כי אין ראיות ברורות סטטיסטית ברמת מובהקות מספיקה לקיומו של אפקט ינואר, לא במניות הגדולות ולא במניות הקטנות. כמו-כן גם על הטענה השלישית לא ניתן לומר באופן חד משמעי כי היא נכונה.
במהלך המחקר אנו מציעים מספר הסברים לדחיית הטענה, כאשר ההסבר המרכזי לדעתנו הינו כי לגודל המדגם הקטן יחסית יש השפעה על אי הצלחת הוכחת המובהקות, וכן כי בתקופתנו השוק הפך ליעיל יותר בשל זמינות רבה יותר של המידע ולכן אולי נכחד אפקט ינואר.

תוכן העניינים:
תקציר מנהלים
1. מבוא
2. סקירה ספרותית
תיאורית השוק היעיל
יעילות וסחירות בשוק ההון
אנומליות בשוק ההון
מאמר 1 - מהו הגורם לאפקט ינואר ?
מאמר 2 - הערך הנבואי של סימנים בתשואות ינואר: ראיות אודות אפקט ינואר חדש
מאמר 3 - אפקט ינואר - תשואות הערך השקול
מאמר 4 - הצטמצמות אפקט ינואר? בחינת התשואות החודשיות של חברות הנסחרות ב-NYSE, AMEX ונאסד"ק
מאמר 5 - האם הרווחים מסבירים את אפקט ינואר?
3. מחקר אמפירי
שיטת המחקר
התיזה הנבדקת
הנחות המחקר
אופן ביצוע המחקר
תוצאות המחקר
נתונים
ניתוח התוצאות
4. סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

תיאורית השוק היעיל טוענת שמחירי מניות וניירות ערך משקפים באופן מלא את כל המידע הרלוונטי לגביהן, בכל רגע נתון.
ההיפותזה הנ"ל טוענת שאין טעם לנסות לבחור ניירות ערך שנראים כזולים, משום שהשוק מתמחר במלואם את כל הסיכונים והסיכויים הגלומים בכל נייר ונייר, וכמו כן לא ניתן לחזות את התנהגות מחירי ני"ע בעתיד תוך ניתוח המידע השאוב מתוך מערכת המידע המתאימה.

תגים:

שוק ההון · מניות · אפקט ינואר · השוק היעיל · בורסה · מניות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אנומליות בשוק ההון ", סמינריון אודות "אנומליות בשוק ההון " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.