היישום אינו מחובר לאינטרנט

הומור וצחוק: סטנד אפ והשפעותיו

עבודה מס' 069028

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית ודיון בסטנדאפיסט נדב אבוקסיס.

5,441 מילים ,14 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בעבודה זו נבחנה השאלה: כיצד מתממשות הפונקציות החברתיות של הומור יהודי באמצעות מופע סטנד אפ ישראלי וכיצד ההומור תורם לזיכרון הקולקטיבי ולסולידריות של החברה בישראל? בכדי לבחון את שאלת המחקר בוצע ראיון עומק עם הסטנדפיסט נדב אבוקסיס ושולבו בעבודה גם התייחסויות להופעה שהתקיימה בצוותא ב 12 לאוקטובר.
תחילה מוצגות בעבודה תשובות אפשריות לשאלת המחקר אשר שואבות את המידע מתוך הספרות המחקרית בארץ ובעולם, זאת תוך התייחסות למאפייני ההומור היהודי, למושג זיכרון קולקטיבי ולפונקציות החברתיות של הומור.

סקירת הספרות התייחסה לשלוש קטגוריות: ראשית יוצגו מאפייני ההומור היהודי לאחר שיוגדר מהו הומור על פי זיידמן (1994), לאחר מכן התייחסות למשמעות הזיכרון הקולקטיבי ולתפיסות של סולידריות חברתיות ולסיום התייחסות לפונקציות החברתיות של ההומור באופן כללי.
בכדי לבחון את שאלת המחקר בוצע ראיון עומק עם הסטנדאפיסט נדב אבוקסיס (ניתן לראות בנספח את השאלות שהוצגו לו), מטרת הראיון הייתה לזהות שימוש של הומור יהודי במטרה לפנות, לרגש ולהצחיק קהל ישראלי.
בנוסף, במהלך פרק ג' בעת ניתוח המחקר יצורף מידע ויוצגו דוגמאות מההופעה של אבוקסיס בכדי לענות על תשובות שהוצגו בפרק א', כמו כן, יבוצע קישור בין קטעים מההופעה להומור יהודי, לפונקציות חברתיות ולכוח ההומור כמשפיע על זיכרון קולקטיבי ישראלי.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: הצגת התשובות לשאלת הנושא
א.1 מאפייני ההומור היהודי
א.2 זיכרון קולקטיבי וסולידריות
א.3 הפונקציות החברתיות של הומור

פרק ב: המחקר הנוכחי
ב.1 הצגת שאלת המחקר
ב.2 הצגת נושא המחקר
ב.3 ראיון עומק עם נדב אבוקסיס

פרק ג: הערכת התשובות ודיון בהן
ג.1 מאפייני ההומור היהודי
ג.2 זיכרון קולקטיבי וסולידריות
ג.3 הפונקציות החברתיות של הומור

סיכום
ביבליוגרפיה
נספח 1: שאלות ראיון העומק

קטע מהעבודה:

הומור הוא צורה של תקשורת חברתית בעלת תכונה משעשעת ואופי רגשי וקוגנטיבי מיוחד הגורם לתגובה פיזיולוגית המוכרת לכולנו כצחוק (זיו, 1996), ההומור, שהוא אחד הגורמים העיקריים לצחוק מלווה את התרבות האנושית משחר הציביליזציה. במשך עשרים השנים האחרונות קידמו חוקרים בארץ ובעולם את הבנת ההומור והשפעותיו, עשרות ספרים של חוקרי הומור ראו אור, שימוש בממצאי מחקרים משתלבים בתחומים שונים המלווים את חיינו, לדוגמא בחינוך, ברפואה, במשא ומתן וכדומה (זיידמן, 1994).

תגים:

הומור צחוק מופע · סטנד אפ · ריפוי · הומור יהודי · חברה בישראל · זיכרון קולקטיבי · נדב אבוקסיס · קומדיה · קומיקאי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הומור וצחוק: סטנד אפ והשפעותיו", סמינריון אודות "הומור וצחוק: סטנד אפ והשפעותיו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.