היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות בקרב בני נוער: משחקי מחשב

עבודה מס' 069027

מחיר: 326.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ומחקר שנערך באמצעות שאלונים בקרב בני נוער.

5,961 מילים ,20 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

אלימות נוער ותלמידים היא אחת הבעיות המרכזיות בהן מתחבטים מערכת החינוך, המשטרה, מחנכים וחוקרים. האלימות הזאת באה לידי ביטוי בהפסקות בבתי-הספר, במגרשי המשחקים אחר הצוהריים וביציאות לבילוי בערב (המועצה הלאומית לשלום הילד,2006).

בשנים האחרונות בעקבות שיפורים ניכרים ומואצים בטכנולוגיה, והעובדה שכמעט בכל בית בישראל יש לפחות מחשב אחד, משחקי המחשב נהפכו לסוכן משמעותי המלמד את הדור הצעיר התנהגות ומעצב עמדות חברתיות. מחקרים רבים בוצעו על הקשר בין מידת האלימות לבין משחקי מחשב, הדעות נשארו חלוקות. יש הטוענים כי המשחק מאפשר פורקן אלימות ויש הטוענים כי הוא מגביר את הצורך לפרוק רגשות בצורה אלימה.

במסגרת עבודה זו נבחן הקשר בין מידת האלימות לבין חשיפה ושימוש במשחקי המחשב. במהלך החודשים מאי עד יולי 2006, הועברו שאלונים ל- 40 בני נוער תלמידי תיכון. הנתונים נאספו באמצעות שאלון שהכיל 4 שאלות דמוגרפיות (מין, גיל, השכלת הורים ומוצא), 10 שאלות הנוגעות לפעילות מחשב, 8 שאלות הנוגעות לדפוסי התנהגות. הנתונים שנאספו מהשאלונים הוקלדו לתוכנת אקסל (אינה מצורפת לעבודה) כאשר אופציות התשובות קודדו על פי מספרים (לדוגמא התשובה כן = 1, לא = 2, לעיתים רחוקות = 3 וכדומה). ואז נבחנו הממוצע, השכיח וסטיית התקן בכל תשובה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת ספרות
1.1 אלימות בקרב בני נוער
1.2 משחקי מחשב
1.3 משחקי מחשב ואלימות בקרב בני נוער
פרק 2 : מתודולוגיה: הצגת המחקר
פרק 3: הצגת ממצאים ודיון בתוצאות
פרק 4: סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח 1: דוגמא לשאלות משאלון המחקר

קטע מהעבודה:

אלימות במועדונים ובדיסקוטקים, האונסים הקבוצתיים בקיבוץ שומרת וברמת השרון, יריות ברובה אויר על עוברים ושבים וכדומה, הופכים את מה שנראים, לכאורה, כתופעות שוליות בקרב בני הנוער למציאות חיים מסוכנת. בני נוער, כמשקפים את פניה של החברה הרחבה, חווים על בשרם דפוסי אלימות ומחדירים דפוסים אלו לתוך קירותיו של המוסד הבית ספרי. אל מול מציאות זו, עומד בית הספר, לא אחת, חסר אונים ונעשה יותר ויותר פגיע לגילויי האלימות (נקר, 2005).

תגים:

תרבות נוער · משחקים · אלימות · מחשבים · אינטרנט · חיברות · סוציאליזציה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות בקרב בני נוער: משחקי מחשב", סמינריון אודות "אלימות בקרב בני נוער: משחקי מחשב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.