היישום אינו מחובר לאינטרנט

נשים ולאומיות: מעורבות נשים במאבק הג'יהאד

עבודה מס' 068997

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה: האם תרבות המערב וערכיה מהווים גורם משפיע על מעורבותן של נשים במאבק הג'יהאד?

5,695 מילים ,13 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הרעיון אשר הזין עבודה זו היא תיאורית עבר מהמאה השמונה עשרה בה מסבירים קרימינולוגים את עליית מספרן של נשים בעולם הפשע כמדד לשחרור הנשים בחברה וצמצום הפער בין נשים לגברים (גור, 2002, ע' 1). כפועל יוצא מתיאוריה זו מטרת העבודה היא לבדוק האם ההשתתפות הנשית בטרור גם היא חלק מניסיון האישה להשוות את מעמדה למעמד הגבר וכי ניסיון זה נובע ממגמה אשר צומחת בצל השפעת המערב וחדירת הפמיניזם בפרט.
אספקט נוסף בתיאוריה זו היא כי בתחום הפשע, בדומה לחברה בכלל, נשים נתפסות כשוליות לגברים, והפשע האלים, הרציני והרווחי נשאר נחלתם הבלעדית של הגברים. לכן עבודה זו תבדוק גם מה הוא מעמדה של האישה בארגון הטרור, האם היא פעילה מלאה או שמא מנוצלת?

בעבודה זו תיבחן השאלה האם תרבות המערב וערכיה מהווים גורם משפיע על מעורבותן של נשים במאבק הג'יהאד?
השערת המחקר הינה: ככל שתרבות המערב חודרת לחברות המוסלמיות כך הנשים בחברה זו מקבלות תפקיד בולט יותר בהשתתפות בפיגוע ובארגונו.

בעבודה נעשה שימוש בניתוח תוכן איכותני אשר כלל מחקר ספרותי ואקדמאי שנכתב על נושא המחבלות המתאבדות ותופעת המפגעים בכללותה.

הפרק הראשון הינו פרק תיאורטי. פרק זה יתמקד במשתנים המרכיבים את השערת המחקר ויציג תיאוריות לאותם המשתנים.
בנוגע למשתנה התלוי- תרבות המערב והשפעתה על העולם המוסלמי יבחן פן הגלובליזציה תוך כדי התמקדות ברעיונות הפמיניזם.
בחלקו השני של הפרק נתמקד ברעיון הג'יהאד וההקרבה העצמית. כאן תוצג טיפולוגית המתאבדים המכילה מניעים ומאפיינים של מחבלים מתאבדים.
הפרק השני- "מאפייני המחבלת המתאבדת והמניע הנשי" יבחן את מניעי הנשים ליציאה למשימת הקרבה ולהשתתפות בארגון טרור וינסה לבחון את השפעת המערב בכלל והפמיניזם בפרט על מניעים אלו.
הפרק השלישי- "האישה בארגון" יעמוד על תפקידיה של האישה בארגון ויבדוק את היחס בין השתתפות האישה בפיגוע עצמו לעומת השתתפותה ברמה האופרטיבית הכוללת ארגון ותמיכה. מטרת פרק זה הינה לבחון אם אכן האישה מקבלת תפקידים בולטים בארגון או שמא מדובר בניצולה.
הפרק הרביעי יהיה פרק סיכום.

קטע מהעבודה:

אחת הסיבות המוצעות היא שהחברה הפלשתינאית נמצאת בשלבי התהוות וכי בשלב זה מתקיים מאבק כוחות בין זרמים אשר מבקשים לעצב את דמותה. אחד מן הזרמים הללו הוא הזרם החילוני ממנו שואבות הנשים הפלשתינאיות את כוחן במיוחד כשהן רואות את מעמדה של האישה בישראל וגם כאשר הן נחשפות לנשים מוסלמיות במדינות מוסלמיות אשר מגשימות עצמן כמו בנזיר בוטו בפקיסטן, טנסו צ'ילר בתורכיה ועוד. נשים אלו הן סמל לאמביציה הנשית והן מעידות על יכולתה של האישה להיכנס למעגל ההנהגה. כך נוצר מצב בו אישה החפצה לפלס לעצמה מקום גבוה יותר בהמפכה צריכה לעשות כן בדם ואש ותמרות עשן. יש כאלו הטוענים כי תופעה זו היא אחת מתופעות הלוואי של התפוררות המשפחה המסורתית שכן סמכותם של האב ושל הרשות הפלשתינית הולכת ונמוגה והחלל מתמלא בהנהגה דתית מהפכנית (יפה, 2003, ע' 5).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נשים ולאומיות: מעורבות נשים במאבק הג'יהאד", סמינריון אודות "נשים ולאומיות: מעורבות נשים במאבק הג'יהאד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.