היישום אינו מחובר לאינטרנט

על דימויי אהבה ומיניות בסרטי דיסני - הנסיכה והצפרדע

עבודה מס' 068983

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תוכן איכותי של הסרט.

8,315 מילים ,55 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

"הנסיכה והצפרדע" הינו סרט האנימציה האחרון מבית דיסני שנעשה באנימציה קלאסית (דו-ממדית) ולא באנימציה ממוחשבת. הסרט יצא לאקרנים ב11.12.2009 וב-16.3.2010 - יצא לשוק הביתי בקלטות וידאו ודי.וי.די . הסרט התקבל בתשואות והתלהבות מצד המבקרים, שראו בסרט ביטויים של מודרניות: מעבר לחדשנות המוצגת בהיותה של גיברת הסרט "שחורת עור", המבקרים ראו גם שינוי בייצוג של הנסיכה הסטנדרטית - לראשונה מדובר על נסיכה שאפתנית, אשר מוכנה לעבוד קשה על מנת להגשים חלומה ולהקים עסק משלה (Claudia, 2009 ;Homedy, 2009; Serba, 2009; Tauchert, 2003). בנימה אישית, אוכל להעיד כי גם אני התרגשתי כששמעתי על הסרט החדש - האם לראשונה אוכל לשבת עם סיגל, ולראות עמה סרט אשר מציג "סוף טוב" חלופי, בו הנסיכה מוצאת את אושרה בכך שמשיגה את שאיפותיה לקריירה משלה? האם תצליח הפעם בזכות תכונותיה הפנימיות ולא בזכות יופיה? והאם סוף סוף אזכה לראות מודלים אלטלרנטיביים של מיניות, זוגיות וחיי משפחה (הומוסקסואליים, למשל)?
לפיכך מטרת עבודה זו היא ניתוח הדימויים בסרט "הנסיכה והצפרדע". במהלך ניתוח אבקש לדעת מהם הערכים, הנורמות והאידיאלים המוצגים בסרט בהיבטים של רומנטיקה, מיניות, הגשמה עצמית ומגדר.

בניגוד לסרטי דיסני קודמים, "הנסיכה והצפרדע" טרם זכה להתייחסות אקדמאית, ולכן, בהתייחס לכל האמור לעיל, חשבתי שיהיה זה מעניין לבחון דווקא אותו. לצורך ביצוע המחקר בעבודה זו, ביצעתי ניתוח תוכן איכותי בסרט "הנסיכה והצפרדע". המהלך המחקרי כלל ניתוח של כלל הטקסטים בסרט, ובכלל זה טקסטים מילוליים, גראפיים, טקסטים כתובים וטקסטים בע"פ. הניתוח התבסס על תאוריות ומחקרים קודמים בתחום התקשורת בכלל וסרטי דיסני בפרט.

השערתי במחקר זה היא כי הסרט יציג מהלך חתרני בכל הקשור לאוטופיה הרומנטית אשר כה מאפיינת את סרטי דיסני הקודמים, בכך שיציג "סוף טוב" שאינו כולל את נישואיה של הגיבורה. בנוסף, כיוון שמדובר על סרט מודרני, אצפה כי ישבור סטריאוטיפים מגדריים מסורתיים כאשר הגיבורה תסתדר בחייה לא עזרתה של דמות גברית, יוצגו יחסים שוויוניים בין גברים לנשים, הגיבורה תוצג כעצמאית, שאפתנית, אינטלגנטית וחזקה פיזית. בנוסף, להערכתי, הסרט יציג נטיות מיניות אחרות בנוסף להטרוסקסואליות (הומוסקסואליות וביסקסואליות).

תוכן עניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
מתודולוגיה
ניתוח
דיון ומסקנות
הערות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התפתחותם של ילדים מתווכת על ידי גורמים רבים הסובבים אותם - הורים, מורים, חברים ועוד (Giroux, 1999; Towbin et al, 2003). עם זאת, כפי ש Swindler (1986) הראתה, אין להמעיט בחשיבות תרומתה של תקשורת ההמונים לתהליך זה. החשיפה לתקשורת היא כמעט בלתי נמנעת בימינו, והטלוויזיה אף נחשבת ל"מספר הסיפורים" העיקרי של החברה (Signorielli 2001). שתי תאוריות המתייחסות להשפעת התקשורת על ילדים ומתבגרים הן תאוריית הלמידה החברתית ותאוריית הבניית המציאות (Bandura, 1994; Gerbner, Gross, Morgan, & Signorelli, 1986). לפי תאוריית הלמידה החברתית (Bandura, 1994) תהליכי למידה מושפעים מדמויות ואירועים המוצגים בתקשורת ההמונים.

תגים:

תפקידי מגדר · סוציאליזציה · תפקידי מין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "על דימויי אהבה ומיניות בסרטי דיסני - הנסיכה והצפרדע", סמינריון אודות "על דימויי אהבה ומיניות בסרטי דיסני - הנסיכה והצפרדע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.