היישום אינו מחובר לאינטרנט

נציב תלונות הציבור

עבודה מס' 068967

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הוספת דרישה ל"פעולה מטרימה" כתנאי להגשת תלונה אצל נציב תלונות הציבור והשלכות תוספת זו.

3,019 מילים ,20 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

רק 32 אחוז מהתלונות שהוגשו לנציב תלונות הציבור נמצאו מוצדקות(1).
עם התפתחות האינטרנט ופרויקט ממשל זמין נוספה האפשרות להגיש תלונה גם באמצעות האינטרנט דבר שמגדיל וימשיך להגדיל את מס' התלונות המוגשות (גידול של 62% משנת 2003).(3)

החוק מגדיר תלונות "בעניין שניתנה בו החלטה שעליה אפשר, או היה אפשר, להגיש על פי דין השגה, ערר או ערעור"(4) כתלונות אשר יבוררו אך ורק בהתקיים "סיבה מיוחדת" לפי שיקול דעתו של נציב תלונות הציבור.
לפי השקפתי דרישה זו בעייתית משום שמצד אחד, היא כופה על האזרח לברר אם קיימת דרך ערעור, מיהו הגורם הנכון לערער בפניו, ובנוסף, לוודא שערעורו אכן יגיע לאותו גורם.
דבר זה עולה לאזרח בהקצאת משאבים וזמן (בירורים בטלפון, כתיבת מכתבים, המתנה לתשובה) גורם לו לעוגמת נפש ולעיתים אף לוותר על זכויותיו כדי להימנע מה"מאבק".
מצד שני, בהיעדר אפשרות ערעור במסגרת הרשות, המפורסמת באותיות קידוש לבנה, פטור האזרח מכל צורך לבצע פעולה סבירה בכדי ליידע גורם בכיר יותר מזה שמולו התנהל, טרם נפגמה שביעות רצונו וגמרה בליבו ההחלטה להתלונן בפני נציב תלונות הציבור.
בכך, נוצר מצג שווא שבהיעדר זכות ערעור המפורסמת באותיות קידוש לבנה, חסומה בפני האזרח כל דרך לשנות החלטה של רשות שלא באמצעות "הפיכת שולחנות, עשיית שערוריות, כדי להשיג את מה שחושבים שמגיע להם" ושסופה של כל תלונה תרבותית אחרת לרשות "להיקבר" במעטה של בירוקרטיה, שרירות לב וכוונה זדונית לחפות והתחמק מאחריות.

מצג שווא זה, יוצר בציבור הרגשה של חוסר אמון כלפי הרשויות ונכונותן לסייע לו ומוביל לתלונות מרובות לנציב תלונות הציבור שיכולות להיפתר ברמת הרשות עצמה.
חלק מהתלונות אינן מטופלות, שכן היתה אפשרות לערער אך האזרח לא ניצל אותה (אם מתוך חוסר אמון ברשות או מחוסר ידיעה) או לחלופין, הנציב קבע כי איננו הגוף המתאים לטפל בתלונה, במקרים כגון אלו מתחזק הרושם באזרח שגם נציב תלונות הציבור הינו בירוקרט המתנהל מולו בשרירות לב.

בחיבור זה אטען כי הפתרון לבעיה שהעליתי הינה באמצעות דרישה ל"פעולה מטרימה" להגשת התלונה אצל נציב תלונות הציבור, כתנאי לבירור באמצעות נציבות תלונות הציבור.
התמורות המשפטיות והחברתיות שחלו מאז תיקון 5 לחוק מבקר המדינה אינן מאפשרות התנהלות יעילה לפי ההסדרים שנקבעו אז.
כמות התלונות גוברת ואחוז התלונות שנמצאות מוצדקות נמוך, בנוסף למרות קיומו של מוסד נציב תלונות הציבור, הלך הרוח בחברה עדיין רואה ברשויות השלטון "בירוקרטיות", "לא מתחשבות", "מסורבלות" "לא אמינות" והדעה הרווחת היא שללא "פרוטקציה" אין פתרון ואין למי לפנות.

תוכן עניינים:
מבוא
דרישה ל"פעולה מטרימה" להגשת תלונה
מוסד האומבודסמן - רקע, נהלי עבודה ומשפט משווה
אופי פעולתו של נציב תלונות הציבור
דרישת "פעולה מטרימה" בטופס הגשת תלונה
התמורות המשפטיות / חברתיות המכשירות הוספת "פעולה מקדימה"
סיכום ומסקנות

קטע מהעבודה:

לפי השקפתי, הפתרון לבעיות שהעליתי יושג באמצעות הוספת דרישה ל"פעולה מטרימה" - ניסיון פנייה לגורם בכיר יותר ברשות, מזה שמולו התנהל האזרח המתלונן.
מטרת "פעולה מטרימה" זו, למנוע מצבים בהם הרשות "מופתעת" מפנייתו של נציב תלונות הציבור ועובדי הרשות מרגישים שלא ניתנה להם ההזדמנות נאותה לטפל בעניין מבלי לפגוע באוטונומיה המנהלית שלהם.

תגים:

נציב תלונות · משפט ציבורי · אומבודסמן · ממשל זמין · ערעור · ביקורת המדינה · מדיניות ציבורית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נציב תלונות הציבור", סמינריון אודות "נציב תלונות הציבור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.