היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההיבטים השונים בהגנת זוטי דברים בדין הפלילי

עבודה מס' 068939

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה באשר להיבטים השונים להגנת זוטי דברים בדין הפלילי, הן מבחינת החוק והן מבחינת הפסיקה, לרבות משפט משווה.

10,813 מילים ,40 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

זוטי דברים הינה הגנה הניתנת לנאשם במסגרת המשפט הפלילי. מקורה הנורמטיבי של ההגנה הינו בסעיף 34יז' לחוק העונשין, הקובע כי:
"לא יישא אדם באחריות פלילית למעשה, אם, לאור טיבו של המעשה, נסיבותיו, תוצאותיו והאינטרס הציבורי, המעשה הוא קל ערך."

סעיף 34יז' חוקק בשנת 1995 במסגרת תיקון מס' 39 לחוק העונשין, אשר שינה באופן מהותי את החלק הכללי של החוק,במגמה להתאים את חוק העונשין להתפתחויות פסיקתיות וחוקיות.

הגנת זוטי דברים נועדה ביסודה ליצור את ההפרדה והקונקרטיזאציה בין אותן פעולות שעולות לכדי פגיעה באותם ערכים עליהם ביקש החוק להגן, לבין אותן פעולות שגם אם נכללות בעבירה הפלילית לאור ניסוחה הכללי, לא מדובר בפגיעות ערכיות אותן ביקש המחוקק למנוע ולמגר באמצעות סנקציה פלילית.

במסגרת עבודה זו אבקש לבחון את מהותה של הגנת זוטי דברים והאופן בו היא באה לידי ביטוי במסגרת פסיקת בתי המשפט.

תוכן עניינים:
מבוא
זוטי דברים - ההיסטוריה והתשתית הנורמטיבית
פרשנות ואמות מידה
זוטי דברים - מהות הסייג
-זוטי דברים ועקרון החוקיות
זוטי דברים - תיחום גבולות הסייג
-מעמדו הפרוצדוראלי של סייג זוטי דברים
היסוד העובדתי במסגרת סייג זוטי הדברים
-יסודות הסייג כיסודות מצטברים - יסוד "קל הערך"
משקלו המהותי של סייג זוטי הדברים
הגנת זוטי הדברים במשפט המשווה:
-ארה"ב
-קנדה
-אנגליה

סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עוד בטרם נחקק עקרון זוטי הדברים במסגרת החקיקה הפלילית, הוכרה הגנת זוטי הדברים כהגנה החולשת על כלל מערכת המשפט ועל מגוון ענפי משפט שונים, ולא רק כהגנה הקיימת במסגרת המשפט הפלילי(7).
כאמור, לנוכח העובדה שלבית המשפט לא הייתה סמכות שלא להרשיע מי שהוכחו לגביו, מעבר לספק סביר, יסודותיה של העבירה שיוחסה לו, לא נותרה לבית המשפט ברירה אלא להרשיע נאשם. זאת, גם אם בית המפשט משוכנע "כי העניין הוא טכני או פעוט, כי אנשים אחרים אינם עומדים לדין בנסיבות דומות, וכי לא הייתה הצדקה להגשת כתב האישום כפי שהוגש"(8).

תגים:

משפט · פלילי · עונשין · הגנות · זוטי דברים · ענישה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההיבטים השונים בהגנת זוטי דברים בדין הפלילי", סמינריון אודות "ההיבטים השונים בהגנת זוטי דברים בדין הפלילי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.