היישום אינו מחובר לאינטרנט

גישתו של וגנר ליהודים וליהדות

עבודה מס' 068869

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יחסו של וגנר ליהודים וליהדות כפי שמשתקף ביצירותיו וכתביו והשפעתו על האנטישמיות המודרנית.

2,507 מילים ,8 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

וילהלם ריכרד וגנר, היה אחד המוזיקאים הגרמנים הרומנטיקנים הבולטים ביותר במאה ה-19, שהתאפיין בסגנונו המוזיקלי המורכב והחדשני לתקופתו. עיקר תרומתו הייתה בתחום האופרה, אך הוא נודע גם כאיש הגות שיצירותיו ובעיקר כתביו, אופיינו באנטישמיות חריפה אשר השפיעו באופן משמעותי על התפתחות האנטישמיות המודרנית ואף ישנם חוקרים אשר מגדירים אותו כ"אחד ממבשרי האנטישמיות המודרנית". השפעתו של וגנר על האנטישמיות המודרנית וזיקתו הידועה להיטלר ולתנועה הנאציונל סוציאליסטית, הביאו לכך שעד היום יצירותיו המוסיקליות מוחרמות על ידי כלי התקשורת והתזמורות הגדולות בישראל.

הספרות הנוגעת לריכרד וגנר והמחקרים הרבים המתייחסים לחייו ופועלו מציגים זוויות ראייה שונות ומגוונות אשר ספק אם ניתן להגיע לתפיסה אחידה וחד משמעית לגבי המשמעויות האמיתיות של יצירותיו האומנותיות של וגנר, כמו גם להשקפת עולמו. אישיותו רבת הניגודים של האיש והפרשנויות השונות שיוחסו ליצירותיו ולכתביו, מעלות שאלות וסתירות רבות בנוגע למהותו של האומן ולתורתו.

בעבודתי זו, אסקור בקצרה את הרקע התקופתי והאישי של האומן האנטישמי, האישים והתורות האידיאולוגיות שהשפיעו על השקפתו האנטישמית וקשריו עם הסביבה היהודית בתקופתו. בתוך כך, אנסה לבחון מדוע הצליחה דמותו של וגנר להיקשר באופן כל כך מובהק עם האנטישמיות המודרנית וכיצד השפיעו דמותו ופעילותו התרבותית על התפתחותה? על מנת לנסות לענות על שאלה זו אעמוד על גישתו המוצהרת של וגנר אל היהודים והיהדות, הפרשנויות השונות שליוו את יצירותיו והשפעתה של גישה זו על התפתחות האנטישמיות המודרנית בהתבסס על ספרות ומחקרים שנכתבו על האיש.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון - ריכרד וגנר - רקע תקופתי
פרק שני - גישתו של וגנר ליהודים וליהדות
פרק שלישי - השפעתו של וגנר על התפתחות האנטישמיות המודרנית
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השקפותיו הפוליטיות והחברתיות של וגנר היו מלאות בסתירות ובניגודים. השקפותיו חבקו יחד תפיסות רומנטיות ורציונאליסטיות כאחד אך את שתיהן הוא ביטא בדרך קיצונית שאפיינה את התנועות הפשיסטיות של המאה ה-20 (4). כדעתן ידוע, טרח וגנר להביע את עמדותיו על המבנה החברתי הקיים והוא השתמש ביהודים כשעיר לעזאזל של תפיסותיו החברתיות כשהוא מטיח בהם באופן תדיר האשמות שונות(5).

תגים:

ריכרד וגנר · אנטישמיות · מוסיקה קלאסית · מוסיקה · נאציזם · אמנות · ווגנר · שואה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גישתו של וגנר ליהודים וליהדות", סמינריון אודות "גישתו של וגנר ליהודים וליהדות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.