היישום אינו מחובר לאינטרנט

"והיה העקוב למישור"

עבודה מס' 068855

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שיבוצי פסוקים ביצירת עגנון ומשמעותם להבנת העלילה.

5,018 מילים ,13 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

"...בניתי לי בית ונטעתי לי גן. במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי,כנגד מקום המקדש בניתיו,כדי להעלות על לבי תמיד את בית מחמדנו החרב..." שמואל יוסף ( ש"י) עגנון

לכתיבתו של עגנון ישנה ייחודיות רבה. סגנון כתיבתו אהוב מאוד על חלק מהאנשים ואצל אחרים אינו נתפס, אין הם מצליחים להבין על מה המהומה, ורבים אינם מבינים כלל את כתיבתו ואת לשונו המיוחדת...
אני נמנית עם החלק הראשון. השפה העברית העשירה של עגנון, היכולת להפתיע בכל סיפור מחדש, הכתיבה עטורת פניני הלשון ושילובים מקראיים שבדרך כלל באים כרמיזה לדמויות או לעתיד לקרות בסיפור, מופלאים בעיני ומעשירים את הקורא. פעמים רבות קל להזדהות עם דמות מסוימת בקשיים שהיא עוברת, ומאידך אפשר לצחוק על דמויות אחרות מוקצנות מאוד.
עגנון משלב בכתיבתו פתגמים רבים, מדרשי חז"ל, חלקי תפילה, ציטוטים של פסוקים וחלקי פסוקים רבים מן התנ"ך. כמעט לכל ציטוט כזה ישנה מטרה, אמנם בכל פעם המטרה היא אחרת ובעלת משמעות שונה, וכמובן שזה תלוי בטקסט ובסאבטקסט.
בחרתי להתמקד בשילובם של פסוקים אלו בקובץ הסיפורים הראשון אותו פרסם עגנון "והיה העקוב למישור". יצירה זו שזורה בציטוטים רבים מהמקורות היהודים שנותנים משמעות גדולה להבנת היצירה ולעיבוי דמויותיה ותחושותיהן. עיקר המחקר בעבודה זו היה לבדוק מהי משמעותם של הפסוקים המשולבים ביצירה והאם הם מהווים חלק משמעותי ונכבד להבנת היצירה ולהתפתחותה.
זהו אחד הסיפורים הבודדים של עגנון שאפילו שמו לקוח מהמקרא (ישעיהו מ' ד'), ומרמז רבות לעלילת הסיפור. אנסה לבחון את הפסוקים המופיעים בסיפור, את משמעותם במקרא ואת הקשרם לסיפורו הנוכחי של עגנון.

תוכן העניינים-
מבוא
פרק 1- כתיבתו של עגנון
* כתיבתו של עגנון
* סגנונו המיוחד של עגנון

פרק 2- "והיה העקוב למישור"
* תקציר הסיפור
* משמעות שם היצירה
* עמדתו הדתית של המספר
* שילובם של הפסוקים המקראיים ומשמעותם

סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מבין כל סופרי הדור גדולים וקטנים בולט במיוחד שמואל יוסף עגנון (ש"י) בלשונו המיוחדת והשונה הטומנת בחובה את תחיית הלשון העברית(1). יצירתו הספרותית של עגנון מעוררת את התעניינותם של קוראיה, מבקריה וחוקריה כבר למעלה ממאה שנה. שמואל יוסף עגנון מגדולי הסופרים העבריים בעת החדשה. על פי הלקסיקון לתרבות ישראל, הינו הסופר עטור הפרסים באופן ייחודי במדינת ישראל. עגנון זכה פעמיים בפרס ישראל, פעמיים בפרס ביאליק לספרות וגולת הכותרת היא זכייתו בשנת 1966 בפרס נובל לספרות. עגנון נחשב לסופר הנחקר ביותר בספרות העברית, ומספר הספרים והמאמרים שיצאו לאור ועוסקים ביצירתו הוא עצום(2).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""והיה העקוב למישור"", סמינריון אודות ""והיה העקוב למישור"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.