היישום אינו מחובר לאינטרנט

ולדימיר פוטין, ניתוח האישיות של המנהיג הרוסי

עבודה מס' 068854

מחיר: 314.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח המנהיג על פי המודל הפסיכואנליטי.

4,577 מילים ,18 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

הקריירה של פוטין היא לא קריירה של מנהיג, אלא של פקיד. הוא ידע להיות נאמן לבעליו וקידמו אותו לא בזכות כישוריו, הוא ידע תמיד מה נדרש ממנו וביצע את תפקידיו בצורה אחראית. קורות חייו נטולי עבר פוליטי, פוטין ביצע תפקידים מנהליים, הן בעיריית סנט פטרסבורג, והן באדמיניסטרציה של הנשיא ילצין. וכשהגיע זמן לבחור ביורש של ילצין שישמור על "הישגיו" הכלכליים של בני משפחתו בחרו בפוטין - איש אלמוני, פקיד נאמן, חסר כריזמה וגם חסר אמביציה פוליטית.
אני טוען כי פוטין גם אחרי 9 שנים בשלטון נשאר כזה - פקיד שפתאום נותר ללא בעליו, לא כריזמטי וחסר אמביציות (למעט כלכליות ואישיותיות).
אז בשנת 1999 כשפוטין נבחר ליורש ומונה לתפקיד של ראש הממשלה לא היה איש מחוץ לכותלי קרמלין שהכיר אותו. אחרי ילצין ססגוני רוסיה קיבלה מועמד לנשיאות שהוא אפור, לא משכנע ופניו לא יודעות להביע רגש למעט זלזול. ואז פוטין, לא לבד כמובן אלא בהנחיית הממונים, הזדקק למבצע שיבליט את אופיו החזק לכאורה, שיראה לרוסים כי הגיע מנהיג חדש חזק שרוסיה כה התגעגעה לכזה. מבצע שירים את הרייטינג של פוטין מאפס ל- 50% הנדרשים בבחירות לנשיאות. כך החלה מלחמת צ'צ'ניה השנייה.
ההשערה שלי היא כי המלחמה הזו ושתי תקופות הנשיאות בקרמלין לא הפכו את פוטין לרודן או מנהיג דגול. גם כעבור כעשור מדובר במנהל אדמיניסטרטיבי שהצליח לארגן את "מפעלו" (את רוסיה) כך שהיא תשגשג ותתפתח מבחינה כלכלית. הפן הפוליטי והמדיני בעיניו של פוטין הוא עוד כלי יעיל בהבטחת סדר העבודה הנחוץ להשגת אפקט כלכלי.

על מנת לאשר או להפריך את השערותיי אתמקד בתקופה של שנות האלפיים בתחילת כהונתו של פוטין כנשיא. זאת התקופה של מלחמת צ'צ'ניה השנייה שבה נתגלמה דמותו של פוטין כפוליטיקאי הן בעיני העם הרוסי והן בעולם כולו. המלחמה שבה פוטין הכריז על הניצחון אך למעשה הפסיד, מלחמה בה צבר כישלונות כואבים כנשיא עדיין שימשה אותו כאמצעי יעיל להרמת רייטינג הפופולאריות.

קטע מהעבודה:

אחד האנליטיקאים הבולטים הוא הסופר דמיטרי ביקוב הטוען בספרו "חשיבת העולם" (2007): "השקר העיקרי של המיתוס הרב פרצופי על פוטין הוא בניסיון להעביר את האחריות הקולקטיבית על איש אחד. בפוטין תלוי לא הרבה. בכלל התפקיד של האישיות בהיסטוריה הרוסית הוא מזערי - לב טולסטוי הבין את זה היטב. בספרו "מלחמה ושלום" הוא מראה כי נפוליון הוא זה שתקף את רוסיה אך מי שניצח אותו היה לא קוטוזוב, אלא האופי הרוסי והשטח הענק של רוסיה... ההיסטוריה הרוסית היא מעגלית, ישנם שלבים שבאים זה אחר זה בסדר ברזל. כעת שלב של פוסט ליברליזציה. כל אחד שהיה בתפקיד של פוטין היה מתנהג כמוהו". (4)

תגים:

פוטין · מנהיגות · יישוב סיכסוכים · ניתוח אישיות · מנהיגות · רמת הפרט

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ולדימיר פוטין, ניתוח האישיות של המנהיג הרוסי", סמינריון אודות "ולדימיר פוטין, ניתוח האישיות של המנהיג הרוסי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.