היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם הדמויות בז'אנר דרמת הפשע בישראל מיוצגות על פי סטריאוטיפ ה"מזרחי"?

עבודה מס' 068814

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר איכותני הכולל ניתוח תוכן של 4 פרקים וראיון עומק חצי מובנה עם יוצר הסדרה.

4,869 מילים ,24 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

שאלת המחקר שלי היא האם הדמויות בז'אנר דרמת הפשע בישראל מיוצגות על פי סטריאוטיפ ה"מזרחי"? מקרה בוחן: "הבורר". מחקרי יהיה איכותי המתבסס על ניתוח תוכן. תחילה אציג את סקירת הספרות, הטקסט התקשורתי והמתודולוגיה ואילו אחר כך אגש לממצאי המחקר עצמו ואדון בו תוך הסקת מסקנות.

שדה המחקר הנבחר והצגת הטקסט התקשורתי: הסדרה "הבורר".
בחרתי לבצע מחקר איכותי, טכניקה המתבססת על הבנה לעומק של יחידות הניתוח וחוקרת את "עשיית המשמעות המשותפת". חוקרים הבוחרים בשיטה זו מאמינים, כי לאחר קריאת כל הטקסטים מצטיירים דפוסים מרכזיים של שיח המשתקפים ממוטיבים, ממאפיינים, מכינויים, מהגדרות, מסטריאוטיפים ומהכללות המוצגים בתקשורת (פירסט ואברהם, 2005).
המחקר האיכותי שלי יחולק לשניים:
ניתוח תוכן של הפרקים הנבחרים בשילוב תיאוריות ומאמרים. בכוונתי לנתח מבחינת התוכן והמשמעויות שלו ארבעה פרקים משתי עונותיה של "הבורר".
עונה 1- פרקים 1,7, עונה 2- פרקים 1,7.
בנוסף, אערוך ראיון עומק חצי מובנה עם רשף לוי, יוצר הסדרה.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות
מתודולוגיה
הצגת ממצאים וניתוחם
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח - הראיון

קטע מהעבודה:

מה שהופך את ז'אנר המאפיה לייחודי אלו אותן תבניות, אייקונים ואלמנטים חוזרים. דוגמאות כגון העצמת הטוב לעומת הרע, שקיעה מוסרית של החברה, יחסים בין אדם לעצמו ולסביבתו, נאמנות, משפחה וכמובן הכבוד. המבנה ההיררכי, קסם הרוע, החוקים החד משמעיים הם כחלק אינטגראלי מהתכנים. בכל הסרטים האלה מתקיימים מוטיבים לפיתוח העלילה: נקמה, רצח ויחסים משפחתיים מורכבים. הכללים המנחים בעולם זה אלה הם הסודות האפלים, העמדת הפנים, שמירה על הסטאטוס ושליטה במצב. הגנגסטר מתוודה על עוונותיו, מביע חרטה ומקווה למצוא גאולה, אך לשווא. (Mitchell, 1995) 1
כמו כן, מי שעובר על הכללים הברורים, נכנס לשטח הפקר שאין ממנו יציאה. הנאמנות לחוקים חזקה מהמשפחתיות, אחים הורגים זה את זה כדי לשמר את העסק המשפחתי. (ליפמן, 2007)2

תגים:

דרמת פשע · מאפיה · פושעים · עבריינים · טלויזיה · סדרות טלויזיה · סדרות דרמה · עדתיות · גנגסטר · סופרנוס · מזרחיים · אפליה · עדות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם הדמויות בז'אנר דרמת הפשע בישראל מיוצגות על פי סטריאוטיפ ה"מזרחי"? ", סמינריון אודות "האם הדמויות בז'אנר דרמת הפשע בישראל מיוצגות על פי סטריאוטיפ ה"מזרחי"? " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.