היישום אינו מחובר לאינטרנט

האירועים במחנות סברה ושתילה

עבודה מס' 068706

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור מלחמת שלום הגליל תוך התייחסות לפעילות הפלנגות, רצח בשיר ג'מאיל, האחריות לטבח והקמת ועדת חקירה ממלכתית.

12,435 מילים ,10 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בספטמבר 1982 נרצחו כשמונה מאות בני אדם גברים, נשים וילדים במחנות הפליטים הפלסטינאים סברה ושתילה בעיר ביירות שבלבנון ביירות שבלבנון. הטבח בוצע בידי לבנונים נוצריים, אנשי פלנגות, כנקמה על רצח מנהיגם, בשיר ג'מאיל, ביום שלישי 14.9.82 בשעות אחר הצהריים כאשר התפוצץ מטען חומר נפץ גדול בבנין באשרפיה בביירות בו שהה ג'מאיל עם קבוצת מפקדים ואנשי פלנגות אחרים. הטבח חולל בארץ ובעולם מחאות קשות ואצבע מאשימה הופנתה כלפי צה"ל שישב באותה העת בביירות ושלט באזור. הדרישה להקמת ועדת חקירה הייתה מקיפה, מנגד היו שהתנגדו להקמת הועדה מאחר וטענו שעצם הקמת הועדה תיראה כנטילת אחריות על הטבח. בעקבות לחץ ציבורי כבד, שהגיע לשיאו בהפגנת המונים שהתקיימה בכיכר מלכי ישראל שהתפרסמה כהפגנת "הארבע מאות אלף", הקימה ממשלת ישראל ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את האירועים ותברר האם לצה"ל חלק בפרשה. תפקיד הועדה נקבע על ידי הממשלה כדלקמן : "לחקור את כל העובדות והגורמים הקשורים במעשי הזוועה שבוצעו על ידי יחידה מן הכוחות הלבנוניים נגד האוכלוסייה האזרחית במחנות שתילה וסברה" . ועדת החקירה מנתה שלושה חברים : נשיא בית המשפט העליון ויושב ראש הועדה - יצחק כהן, שופט בית המשפט העליון וחבר בוועדה - אהרון ברק ואלוף במילואים וחבר בוועדה - יונה אפרת. מסקנות הועדה הטילו אחריות אישית ועקיפה על כמה מפקדים בכירים בצה"ל וכן על מספר שרים בממשלת ישראל והביאה להדחת כמה מהם, בהם שר הביטחון אריאל שרון, מתפקידם.

תוכן עניינים:
מבוא
התקופה שלפני המאורעות בביירות
רצח בשיר ג'מאיל וכניסת צה"ל למערב ביירות
יציאת הפלנגות והידיעות על הטבח
האחריות לטבח
גלגול הפרשה בשיח הציבורי הישראלי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הידיעה על מותו של ג'מאיל הגיעה לישראל בשעה 23:00 ואז גם נתקבלה ההחלטה כי צה"ל יכנס למערב לביירות. חשוב לציין כי על פי דו"ח ועדת החקירה לאירועים במחנות הפליטים עניין שיתוף הפלנגות לא הוזכר באותו שלב בשיחות עם ראש הממשלה בגין, אך בפקודת מבצע מספר 6 נאמר כבר כי "אין להיכנס למחנות הפליטים. סריקה וטיהור המחנות יעשו על ידי הפלנגות/צבא לבנון"(11). צה"ל נכנס למערב ביירות ב- 15.9.82 בשעות הבוקר המוקדמות. בלילה לפני טס הרמטכ"ל עם מספר אנשים לביירות למטה הפלנגות ושם הורה למפקדי הפלנגות לבצע גיוס כללי של הכוחות, להטיל עוצר כללי ולהיות נכונים לקחת חלק בלחימה. באותה פגישה גם סוכם כי צה"ל לא יכנס למחנות הפליטים במערב ביירות אלא הכניסה למחנות והלחימה הכרוכה בכך תיעשה על ידי הפלנגות. בשעות הראשונות לכניסת צה"ל למערב ביירות לא הייתה התנגדות מזוינת לכוחות צה"ל, אך לאחר מספר שעות החלה ההתנגדות של הכוחות המזוינים שנותרו בעיר והחלו פעולות לחימה.

תגים:

סברה ושתילה · טבח · אריאל שרון · ועדת כהן · מלחמת לבנון · אריאל שרון · אריק שרון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האירועים במחנות סברה ושתילה", סמינריון אודות "האירועים במחנות סברה ושתילה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.