היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים למלחמת איראן עיראק

עבודה מס' 068702

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המניעים שהביאו לפרוץ מלחמת איראן עיראק בשנת 1980.

2,904 מילים ,11 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מלחמת איראן- עיראק נחשבת למיוחדת במינה בין כל הסכסוכים שהתרחשו בעידן המודרני - זוהי המלחמה הקונבנציונאלית הארוכה ביותר שהתרחשה במאה ה-20. לאורך המלחמה כל צד ניסה להכניע את הצד השני תוך אמונה מוחלטת בדרך שלו ושימוש בשלל אמצעי לחימה על מנת להביס את היריב.
המלחמה פרצה בין עיראק הערבית חילונית תחת שלטונו של סדאם חוסין לבין איראן הפרסית בעלת התפיסה הדתית אוניברסאלית בראשותו של האייתולה חומייני בין השנים 1988-1980. עלות המלחמה לשתי המדינות הייתה כואבת ובלתי נתפשת - לפי ההערכות המלחמה גבתה קרוב למיליון הרוגים, ושתי המדינות הוציאו יחד קרוב ל 180 ביליון דולר במהלך שנות הלחימה(1).
בעבודתי זו בחרתי להציג את המניעים המרכזיים שהביאו לפריצת מלחמת איראן עיראק. בחרתי לעסוק בנושא זה משום שמסקרן אותי לדעת מה יכול להוביל את בני האדם להילחם במשך שנים רבות, לספוג אבידות גדולות תוך כדי שהם משוכנעים שהדרך שלהם היא הנכונה, ולמה הייתה התעלמות מוחלטת בתחילת המלחמה מצדה של הקהילה הבינלאומית? אני אציב שאלת מחקר השואלת מהם הגורמים שהביאו לפרוץ מלחמת איראן-עיראק? ואנסה לענות על השאלה על-ידי חלוקת התשובה לשני חלקים שממשיכים אחד את השני. עבודה זו תנסה להראות כי חיבור יחדיו של כל הסיבות שאזכיר הוא זה שגרם לפריצת מלחמת איראן- עיראק.
בפרק הראשון אציג את הסיבות הרחוקות שתרמו לפריצת המלחמה, ניתן יהיה להתייחס אליהן כסיבות היסטוריות שהיו קיימות בין שתי המדינות לאורך זמן רב ותמיד היוו גורם מחלוקת ביניהן. בפרק השני אציג את הסיבות הישירות שתרמו לפריצת המלחמה. לסיבות אלה ניתן יהיה להתייחס כסיבות שהגבירו באופן ישיר תוך זמן קצר יחסית את עלייתן של שתי המדינות על דרך המלחמה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
פרק ראשון- סיבות רחוקות שתרמו לפריצת המלחמה
א. סכסוך טריטוריאלי
ב. סכסוך אתני
ג. הגורם הכורדי במלחמה
פרק שני- סיבות ישירות שתרמו לפריצת המלחמה
א. יציאת בריטניה מאזור המפרץ אחר מלחמת העולם השנייה
ב. תרומתן של ארצות הברית וברית המועצות למלחמה
ג. המהפכה באיראן 1979
ד. עלייה בכוחה של עיראק
ה. מניעים אישיים של סדאם חוסין
סיכום
נספח- מפת הגבול בין שתי המדינות, עיראק ואיראן
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הפיצול האתני באסלאם נוצר זמן קצר לאחר מותו של הנביא מוחמד. האסלאם התחלק לשיעים וסונים, והייתה מחלוקת לגבי זהותו של האדם שאמור להחליף את הנביא.
בהתייחס למלחמת איראן- עיראק הסכסוך האתני היה גורם חשוב נוסף שתרם להלהטת רוחות המלחמה בין שתי המדינות. לאורך כל ההיסטוריה שלו עמד משטר אל-בעת הסוני השולט בעיראק בפני תסיסה גוברת בקרב השיעים העיראקים. איראן הייתה בעלת אוכלוסיה שברובה היא שיעית ודוברת פרסית. עיראק הייתה מדינה ערבית עם מיעוט סוני השולט ברוב שיעי. השונות והאי אחידות של הגורם האתני דחפו את הסונים להישען על הצבא ועל המדינה כעמודי תווך לשמירה על שליטתם בעיראק.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים למלחמת איראן עיראק", סמינריון אודות "הגורמים למלחמת איראן עיראק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.