היישום אינו מחובר לאינטרנט

כישלון המעורבות ההומניטארית ברואנדה

עבודה מס' 068657

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגורמים שהביאו לכישלון המעורבות ההומניטארית במקרה רצח העם ברואנדה בשנת 1994.

9,068 מילים ,54 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

רצח העם ברואנדה אינו שונה מהקודמים לו מבחינת היקף הסבל האנושי, אך מבחינת תוצאותיו הוא משמעותי מאד. הוא מובדל מנקודת הזמן בו התחולל והמצב הפוליטי העולמי באותה עת. לראשונה מאז שואת היהודים התקיים רצח-עם שיטתי, מאורגן ומתוכנן בימים בה המאבק האידיאולוגי בין המעצמות תם.
במהלך סקירת הספרות מצאתי עשרות מאמרים ומחקרים על הסיבות והכשלים שהובילו לרצח העם ברואנדה, כמו גם על ההשלכות הפסיכולוגיות, הכלכליות והדמוגרפיות ועל ניסיונות פיוס, לצד המשך החשש והפחד. כל אחד מהם התמקד בהיבט צר וממוקד. חלק התמקדו במדינות, אחרים במשק ובתעשייה או באוכלוסיה המקומית. מאמרים נוספים מתמקדים ברמת המערכת או ברמה הפרסונאלית של המנהיגים באותה עת. בניגוד לאלה, עבודה זו מנסה לשלב את מכלול ההיבטים, אותם אני תופס כמערכתיים, לכישלון המעורבות ההומניטארית ברואנדה לידי עבודה אחת על ידי חלוקה לשלושה גורמי יסוד. ראשית, האינטרסים הלאומיים הצרים של שני מעצמות להן השפעה משמעותית על רואנדה: ארצות הברית כמעצמת-על יחידה וצרפת שלה קשרים ענפים במיוחד עם צמרת הממשל והאליטה ברואנדה. שנית, ארגון האו"ם על אגפיו והגופים הנלווים אליו. אי אפשר להתעלם מתפקידו ההיסטורי של האו"ם להבטיח שלום עולמי ואת הסמכויות שנלוות אליו. יחד עם זאת, היקף פעילותו וגודלו של ארגון האו"ם הוא קרקע פורייה לבירוקרטיה מסועפת ופוליטיקה ארגונית. לבסוף, החוק והמשפט הבינלאומי, שבסופו של דבר אמורים להיות המנגנונים איתם מונעים ומענישים את אלו שהחליטו להפר את זכויותיהם של אחרים.
היריעה אפוא קצרה מלהכיל הכול. קיימים היבטים נוספים כמו עניין הריבונות מול סמכות השיפוט האוניברסאלית, פילוסופיה מדינית, אתיקה ויחסיות תרבותית.

תוכן עניינים:
מבוא
1. העדר רצון פוליטי מצד המעצמות
1.1. ארצות הברית וממשלו של קלינטון
1.1.1. תיאוריית הבורות
1.1.2. תיאוריית השיתוק
1.1.3. תיאוריית אוזלת היד
1.2. הריאליזם הצרפתי
1.2.1. המניעים של צרפת : אינטרסים משותפים
1.2.2. גיבוי פוליטי ודיפלומטי
1.2.3. סיוע צבאי לממשלת הג'נוסייד
1.2.4. מעורבת צרפת ברצח העם
2. האו"ם ובירוקרטיה פנים ארגונית
2.1. ניסוח מעורפל של המנדט לכוחות האו"ם
2.2. תהליכי עבודה לקויים במזכירות האו"ם
2.3. פוליטיקה ארגונית של האומות המאוחדות
2.4. מאחורי הקלעים: מועצת הביטחון
3. חולשת החוק והמשפט הבינלאומי
3.1. אמנות בינלאומיות
3.2. בעיית מנגנוני אכיפה
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לאחר שהחברות בקהילת העמים אישרו את רצח-העם כפשע נגד האנושות במסגרת "האמנה בדבר מניעתו וענישתו של פשע השמדת עם" בשנת 1948, התחייבו המדינות בימי שלום ובעתות מלחמה "למנוע אותו ולהעניש עליו"(4). האמנה קובעת שורה של פשעים נוספים הנמנים עם פשע השמדת-עם ורואה במבצעים לכך אחראים באופן אישי. משום כך על המדינות החתומות מוטלת האחריות לאכוף את האמנה, לפעול על פיה ולסכל פשעים אלו באמצעות מוסדות האו"ם ובפרט מועצת הביטחון.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כישלון המעורבות ההומניטארית ברואנדה", סמינריון אודות "כישלון המעורבות ההומניטארית ברואנדה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.