היישום אינו מחובר לאינטרנט

אסטרטגיית משאבי אנוש בארגון

עבודה מס' 068605

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בארבעה מאמרים, וראיונות עם בעלי תפקידים בחברת GES

4,704 מילים ,5 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הגדרת המושג אסטרטגית משאבי אנוש: תוכנית פעולה של מערך משאבי אנוש הנגזרת מהתוכנית האסטרטגית של הארגון, במטרה לגרום לכך שהעובדים יתמכו באסטרטגיה העסקית. ארגונים למדו להבין שהבסיס להצלחה כיום היא אסטרטגיה אנושית הקושרת אנשים עם אסטרטגיה עסקית. (HR-PEDIA).

כלומר, בעידן המודרני ארגונים הרוצים להתפתח, להצליח ולשגשג, צריכים לראות במשאב האנושי ובניהולו גורם מפתח בפיתוח ושימור הצלחתו של הארגון ויתרונו התחרותי.
בעבר נתפס תחום ניהול משאבי האנוש כפונקציה תומכת בארגון, לעומת זאת כיום מציבים ארגונים רבים את האנשים בראש סדר העדיפויות האסטרטגי של הארגון.
ניהול המשאב האנושי בארגון מהווה מנוף משמעותי לעמידה ביעדים ואתגרים רבים שחווים ארגונים בעידן המודרני.
על מנהלי משאבי אנוש להיות שותפים בתוכנית האסטרטגית של הארגון, להבין את המדיניות והתוכנית העתידית ולפיהם לבנות את אסטרטגיית ניהולית תוך התחשבות מתמדת באסטרטגיה של הארגון ובשוק העבודה.

המטרה באיסוף החומר לעבודה זו הינה לבחון איך ארגון מתכנן אסטרטגיה, יעדים וצעדים לקראת יישום וביצוע מטרותיו; ולבדוק את התפתחות ההתייחסות למערך משאבי האנוש בארגון בכלל.
מטרתנו להוכיח שמחלקת אנוש חיונית ונחוצה בביצוע אסטרטגית הארגון בכך שתפקידה להניע את העובדים, ולשלבם כחלק בלתי נפרד מחזון הארגון.
בכל ארגון קיימת אסטרטגיה שלפיה הארגון פועל. באמצעות החומר שאספנו, מצאנו שקיימים סוגים שונים של אסטרטגיות מתוקף היות כל ארגון אחד שונה מהשני, אך לא חשוב באיזה ארגון נבדוק אסטרטגיה, מטרתנו להראות כי תמיד נושא זה יתקשר להון האנושי של החברה, משאבי האנוש.
על סמך המאמרים ראינו שהתפוקות של יחידת משאבי אנוש שהפכה להיות מחוללת שינוי ארגוני והצליחה לעורר מוטיבציה בקרב העובדים והניעה את העובדים לכדי יישום של אסטרטגית הארגון וחזונו.
בחרנו ארבעה מאמרים שכל מאמר בודק את המושג אסטרטגיה מזווית שונה בארגון,
אך מצאנו קשר משותף שהוביל למסקנה שיחידת משאבי אנוש נחוצה והכרחית לשותפות עסקית מוצלחת בארגון.
תחילה נציג את תקצירי המאמרים ובהמשך נציג את הקשר בין כל מאמר למאמר בהקשר של ההון האנושי.

תוכן עניינים:
מבוא

חלק א'
הקדמה
סיכום מאמרים
השוואה בין מאמרים

חלק ב'
שאלון בארגון GES
מסקנות

ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

המאמר עוסק בעיקרו בשתי סוגיות מרכזיות:
א. מהי המשמעות בפועל של שותפות אסטרטגית?
ב. כיצד מיישמים פעולות משאבי אנוש התומכת באופן ישיר באסטרטגית הארגון בתקופה של משבר.
לטענת כותבי המאמר, שותפות אסטרטגית של יחידת משאבי אנוש באה לידי ביטוי כחבר הנהלה - לאור צורכי הארגון המתחדשים אסטרטגיות משאבי אנוש אינה יכולה להיות גוף נפרד מאסטרטגית הארגון ומתהליכים המתרחשים בו.

תגים:

אסטרטגיה · מנהל משאבי אנוש · ארגון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אסטרטגיית משאבי אנוש בארגון", סמינריון אודות "אסטרטגיית משאבי אנוש בארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.