היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות נוער

עבודה מס' 068599

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית ותמציתית של התופעה ושל דרכי ההתמודדות.

2,235 מילים ,9 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

אלימות היא שימוש בכוח, בין אם פיזי, פסיכולוגי או אחר תוך כדי פגיעה או כוונה לפגוע בבע"ח, בני אדם, צומח או חפץ דומם כלשהו. הלגיטימיות החברתית של אלימות תלויה בהקשר בו מתבצעת האלימות (Wikipedia, 2008).
האלימות יכולה להתפרץ כתגובה למצבים רגשיים (כמו: תסכול, כעס שאינו בא לידי ביטוי וכדומה), היא יכולה להיות דחף פיזי ו/ או תוצר של למידה וסביבה חברתית (אדד, 1980).
אלימות נגזרת מאלם, כאשר נגמרות המילים, והדחף האנרגטי גדול, האלימות מחליפה את שפת הדיבר. היא מתבטאת בהפעלת כוח בהתייחסות אל האחר, שאין שפה משותפת להידבר עמו. אלם תרבותי וניכור אנושי עלולים להיתפס על-ידי האובייקט שלהם כצורה של אלימות - בין כהתעללות, בין כצורה של התאכזרות כלפי החש מודר, ניפגע, נגזל, מושפל, נחות ונעדר אמצעים בתחרות על משאבים ומקורות להתמודד עימהם. (שליט, 2005).

הנתונים הסטטיסטיים מצביעים על עלייה ברמת האלימות של בני נוער בחברה המערבית, כשבישראל מצביעים הנתונים על גרף עלייה תלול. הסיבות לכך הן פירוק המשפחה, מעבר מהפריפריות לערים הגדולות, וההגירה. אנחנו עדים לכך ששיעור הגירושים עולה, והמשפחה הרחבה מתפוררת. העדר הורי הוא אחד הגורמים המגדילים את הסיכון לאלימות (בר גיל, 2001).
בגיל הנוער- ה"טיפש עשרה" האלימות גוברת לא רק בהיקפה כי אם אף בחומרתה. חדשות לבקרים אנו שומעים על קטטות במועדונים, אלימות עד כדי דקירות ורצח בדיסקוטקים ומקומות בילוי -לאו דווקא מפוקפקים. ולא רק במקומות בילוי. גם בתחום בית הספר, שאמור להיות חממה ומגן עבור הילד, ישנה עלייה מדאיגה במספר מקרי האלימות (שליט, 2005).
בעבודה זו אסקור נתוני הפשיעה בקרב הנוער ואת המענים הניתנים על ידי גורמי אכיפת החוק כנגד אלימות זו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. פרק א': נתוני פשיעת נוער
3. פרק ב': סקירת המצב החוקי
4. פרק ג': התמודדות, פתרונות ומניעה
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עבירות האלימות באות לידיד ביטוי בכל הגילאים ובכל המקומות, כאשר מבדיקה שנערכה עלה כי עבריינות בני נוער במקומות בילוי מגיע לשיא בין השעות 01:00-02:00 בלילה שלאחריה יש דעיכה גדולה. הסבר אפשרי הוא העובדה כי חלה עלייה בשעת הכניסה למקומות הבילוי ויכול להיות שמקרי אלימות רבים נובעים מתסכול וכעס על אי כניסה למקומות מסוימים.
מבחינת התפלגות הגילאים עולה כי רוב העבירות מבוצעות על ידי נערים בגיל 16-17 (55% מכלל העבירות).
מבחינת זירות התרחשות אירוע אלימות עולה כי 37% מכלל מעשי האלימות מבוצעים ברחובות, 36% במוסדות לימוד, 16% בבתי מגורים ושאר 12 % מתפלגים בין בתי הארחה ושעשוע,חצרות וגנים ציבוריים (בן ברוך, 2007).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות נוער", סמינריון אודות "אלימות נוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.