היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר שבין הסוריאליזם למחוזות התת מודע ובעיות הנפש

עבודה מס' 068587

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד ראו האמנים הסוריאליסטים את הקשר שבין האומנות הסוריאליסטית למחוזות התת מודע ובעיות הנפש.

3,484 מילים ,8 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

אמנות היא הביטוי הייחודי של האמן. אך האמן אינו אדם מנותק, האמן מציג את אומנותו לקהל, הוא שייך לחברה ניזון ממנה. באמצעות אמנותו "משוחח" האמן עם בני החברה שהוא חי בה. תנועות האוונגרד באמנות, מרדו באמנות שהייתה נהוגה מאות שנים, על חוקיה ועל הנושאים שמותר או אסור לטפל בהם במסגרת האמנותית. אמני האוונגרד ראו את עצמם כחלוצים ופורצי דרך לאמנות חדשה. הם האמינו כי על ידי האמנות החדשה הם יציגו באופן אמיתי את העולם של ראשית המאה העשרים, עולם שעבר מלחמות ומהפכות, עולם שחל בו שינוי באורח החיים בעקבות המצאות ושל חידושים טכנולוגיים, התפתחות התעשייה והשימוש במכונות. הם קיוו שבאמצעות האומנות תושפע החברה ולהיות טובה וצודקת יותר. אמנותם נועדה להעביר מסר לחברה, כדי שזו תשנה את תפיסותיה המיושנות, ותאמץ לעצמה דרכי חשיבה חדשות, המתאימות לרוח התקופה. ישנם שני זרמים מהפכניים באמנות המאפיינים את אמנות האוונגרד, ה"דאדא" וה"סוריאליזם". בעבודה זו החלטתי להתעמק בסוריאליזם.

שאלת המחקר: כיצד ראו האמנים הסוריאליסטים את הקשר שבין האומנות הסוריאליסטית למחוזות התת מודע ובעיות הנפש ?
השערת המחקר : תנועת הסוריאליזם הושפעה מפרויד ותורת הפסיכואנליזה ומתנועות אומנותיות שקמו לפניהם ומהעידן שבו היא נולדה וראתה את האומנות כאמצעי להתחבר אל התת מודע וככלי לטפל בבעיות .
מתודולוגית המחקר : ניתוח תוכן וסקירה ספרותית.

ראשי פרקים:
מבוא
שאלת המחקר
ביוגרפיה
ניתוח ספרותי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

"המושג "סוריאליזם" הפך כיום למטבע לשון המציינת מבעים משוללי היגיון, מצבים המאחדים חלום ומציאות, אמת והזיה. חדירת מונח זה לאוצר המילים היומיומי מעיד על מקומה של התנועה הסוריאליסטית בתרבות המאה העשרים"(3). הסוריאליזם הינה תנועה באמנות המודרנית שקמה בשנת 1924 בצרפת מתוך משבר של תנועת ה"דאדא". רעיונותיהם של אמני הדאדא היוו מקור השראה לתנועה הסוריאליסטית, והיוותה קרקע דשנה לנביטת הסוריאליזם. "חשיבותו של הדאדאיזם הייתה בהשפעתו על התנועה החדשה שצמחה בעקבותיו-הסוריאליזם"(4). תנועת הדאדא ביקשה למרוד, להתקומם כנגד המלחמה הנוראית וחוסר ההיגיון שבה, התנועה לעגה לכל הערכים המקודשים של החברה כמו משפחה, מוסר, דת וכבוד, משום שהם נראו חסרי משמעות מול זוועותיה ואכזריותה של המלחמה. "מפעל ההרס הדאדואיסטי כוון נגד עקרונות המוסר...אין זה מקרה שגל השלילה הדאדאיסטי גאה דווקא בזמן מלחמת העולם הראשונה, הקרבות המתמשכים והאבסורד שאפיינו את המלחמה עוררו את זעמם"(5).

תגים:

אומנות · אומנות מודרנית · ציור · ציור אוטומטי · פיסול · סאלבדור דאלי · חלומות ואומנות · תת מודע ואומנות · אומנות האוונגרד · אנדרה ברטון · צרפת ואומנות · דאדא · סוריאליסטי · חלומות · חלום

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר שבין הסוריאליזם למחוזות התת מודע ובעיות הנפש", סמינריון אודות "הקשר שבין הסוריאליזם למחוזות התת מודע ובעיות הנפש" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.