היישום אינו מחובר לאינטרנט

קרבות כלבים (dog fighting)

עבודה מס' 068576

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: קרבות כלבים כענף ספורט

4,262 מילים ,9 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בחודש יוני של שנת 2004, הותקפה הילדה אביבית גנון בת הארבע על ידי כלב האמסטף המשפחתי. הכלב שיסף את גרונה של הילדה בסלון הבית מול עיני אמה והרג אותה. מקרה דומה נרשם בשנת 2002 באופקים, כששלושה כלבים מסוג פיט-בול זינקו באמצע הרחוב על קבוצת ילדים בני עשר ופצעו אותם קשה. המקרים הנ"ל, בו כלבים תוקפים אנשים במפתיע, הם ככל הנראה תוצאה ישירה של תופעה המכונה "קרבות כלבים" ודוגמה לסכנה הכי גדולה שהתופעה מביאה איתה. האמסטף שנשך למוות את הילדה בת הארבע וכן כלבי הפיט-בול מאופקים היו בעברם, להערכת המשטרה, כלבי קרבות.
קרב כלבים הוא תחרות אכזרית ואלימה, בה שני כלבים נאלצים להיאבק זה בזה באזור מגודר, לעיתים עד מוות, לשם בידור והנאה של הצופים. מספר קרבות הכלבים המוערך בישראל עומד על כ-250-300 קרבות בשנה. תופעה זו, שהתפתחה בארץ בעיקר בשנים האחרונות, הייתה נפוצה במקומות רבים בעולם עוד בימי קדם, וכיום היא מהווה ענף הימורים פופולארי המאורגן הן באופן ספונטאני והן בידי גורמים עבריינים. יש אנשים הרואים בפעילות זו ספורט של ממש, עד שהפכו אותו למקצוע, המנוהל בצורה מסודרת ומבוקרת, הרחק מעינו של החוק.
הכלבים הלוקחים חלק בקרבות הם בעיקר כלבים מסוג אמסטף ופיט-בול, אשר נגנבים מחצרות בתים או מגודלים על ידי "לוחמי כלבים" במיוחד לצורך שילובם בתעשייה. במהלך תקופת חייהם הקצרה עוברים הכלבים "הכשרה" הכוללת אלימות קשה, הרעבה והחזקה בתת-תנאים, כל זאת במטרה לפתח בהם אגרסיביות ולהביא אותם מוכנים לקרב. מרבית קרבות הכלבים הנערכים כיום הם "קרבות עד מוות". זירת הקרב מתוחמת בגדר, ללא אפשרות מילוט. למקום מוזמן חוג מצומצם של משתתפים, שלעיתים קרובות מנצלים את האירוע למטרות הימורים כבדים. סכומי ההימורים בקרבות אלו מגיעים לאלפי דולרים. כל סיבוב נמשך כחמש דקות - זהו פחות או יותר פרק הזמן המצריך את הכלבים בכדי להכניע את יריביהם. ניתן לסווג את התופעה בהתאם לשלושה מעגלים עיקריים: קרבות מקצועניים, קרבות חובבניים וקרבות רחוב. בעוד שאלו האחרונים נערכים בצורה ספונטנית, ללא חוקים ברורים, קרבות המקצועניים הם חלק מתעשייה מאורגנת ומשומנת היטב המתנהלת כספורט לכל דבר וכוללת תקנות מפורטות, סנקציות מחמירות וכללים מחייבים.
חשוב לציין, כי על אף שאנו מתייחסים בעבודה זו לקרב הכלבים כ"ספורט", מדובר בפעילות בלתי חוקית בישראל, בארצות הברית ובארצות רבות אחרות. הקרבות בהם אנו דנים שונים בתכלית מתגרה טבעית ורגילה בין שני כלבים, שבדרך כלל אינה גורמת לפציעות או למוות. מאבק מאורגן בין כלבים, לעומת זאת, הוא תוצר מחושב של אימון סיזיפי ותקיפה בידי הבעלים. במקביל, פעילויות עברייניות אחרות וצורות של אלימות נלוות כמעט לכל סיבוב רציני של קרב כלבים. בעבודה זו נבקש לתת הצצה אל תוך העולם האכזרי של קרבות הכלבים, במטרה לבחון את התופעה, את שורשיה, את היקפה ואת מאפייניה. כמו כן, ננסה לשאול האם מדובר רק בפעילות קרימינאלית או שמא בספורט שאינו שונה בהרבה מענפי ספורט אחרים. מכיוון שבישראל התופעה נחשבת מצומצמת יחסית, והנגישות לחקירתה הינה מוגבלת, העבודה תתבסס בעיקר על עדויות ונתונים הסוקרים את קרבות הכלבים המתקיימים בארצות הברית.

ראשי פרקים:
מבוא
פרק א': היסטוריה של קרבות כלבים
פרק ב': קרבות כלבים - מעגלים חברתיים
* קרבות מקצועניים
* קרבות חובבניים
* קרבות רחוב
פרק ג': קרבות כלבים כסמל לגבריות
פרק ד': היקף התופעה
פרק ה': פעילות קרימינלית או ספורט לגיטימי?
סיכום
נספח
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כלבים שימשו מאז ומתמיד כבני לוויה נאמנים, שיועדו לפעילויות כמו צייד, שמירה על רכוש והגנה על מקני-צאן. הם אף שיחקו תפקידי מפתח בשירות גופי בטחון, בצבא וביחידות משטרה. יחד עם זאת, לאורך ההיסטוריה כלבים נוצלו למטרות ספורט דמים ונפלו קורבנות לאכזריותם הנפשעת של בני האדם. כבר בימי הרומאים, כלבים אולצו להלחם נגד שוורים ודובים בקולוסאום ברומא. הפרקטיקה של שיסוי כלבים בחיות אחרות המשיכה אל תוך ימי הביניים באנגליה, נתמכה בידי בני האצולה וקודמה בידי הויקטוריאנים, עד אשר הוצאה אל מחוץ לחוק בשנת 1835. קרבות אלה היו מתנהלים עד למות אחד הכלבים המשתתפים, בעוד הצופים מהמרים על התוצאה. באותה תקופה החלו להתפתח גזעי הבול-טרייר ונולדו קרבות הכלבים המודרניים. מאוחר יותר התפתחו קרבות אלה לקרבות חתולים, תרנגולים, חזירים וחיות אחרות(1).

תגים:

קרבות כלבים · אלימות · ספורט · בעלי חיים · התעללות · קרימינולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קרבות כלבים (dog fighting)", סמינריון אודות "קרבות כלבים (dog fighting)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.