היישום אינו מחובר לאינטרנט

הדת ביפן כפי שבאה לידי ביטוי בסדרת ציורי הר פוג'י של הוקוסאי

עבודה מס' 068562

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר בין הדת ביפן לבין סדרת 36 התמונות של הוקוסאי.

6,888 מילים ,18 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

הטבע במהותו הינו מושג אשר האדם הפשוט טרם השכיל להגדירו לא כל שכן לתפוס את מהותו, יש בטבע משהו עצום, מופלא, נשגב. הטבע שבגודלו ובמורכבותו מדהים את הצופה שפתאום מרגיש כל כך קטן וחסר חשיבות, נוכח הרגשות הפועמים בו. קונספט ה"נשגבות" נחקר על ידי חוקרים שונים כהתעניינות ההיסטורית, אך חוקרים רבים ראו במושג כגורם בעל חשיבות מתמשכת - כמצב של תגובה לאלמנטים בסיסים של החוויה האנושית.
לונגינוס מבסס את מהות הנשגבות על הרעיון של קיום מעבר לאנושי, קיום אמפירי, הבנתנו את הנשגב היא אשליה, הגורפת את האדם לגבהים חדשים, ולהכרה שיש משהו מעבר לחיים האנושים, מעבר לשגרתי. הנשגב כרוך במעטה של מסתורין, והוא דוחה כל ניסיון של ההיגיון או הדמיון לתארו. הנשגב מתואר רק דרך מונחים סימבוליים.
לונגילוס תיאר את גדולת האובייקטים בעולם הטבע - הכוכבים, ההרים, והים, במושגי ה"נשגב", וטען כי האומנות למעשה חושפת את הטבע, בעוד הטבע עצמו אינו יכול לפעול ללא האומנות.
…"The sublime arises out of what is already sublime…"
המושג התפתח לטווח רחב יותר של תגובות אסתטיות באומנות, במיוחד נוכח הרגישות החדשה לפראי, למפעים, ולאספקטים המדהימים של נופי הטבע השלוחים.
הדמיון אוהב להתמלא באובייקטים, להיתפס במשהו גדול יותר מיכולת התפיסה שלנו, כגון רכסי הרים, מדבריות וכו', בכך אנו מוטלים להתפעמות מהנאה נוכח המראות חסרי הגבולות, ומרגישים מעין קיפאון והשתוממות הנפש. הנשגב אינו נובע ממשהו בטבע, אלא ממשהו במוחנו, כל עוד אנו מודעים כי אנו עליונים לטבע שבתוך, כמו גם לטבע שמחוץ {בעודו משפיע עלינו}. כל מה שמרגש רגשות אלו בתוכנו, כמו כוחניות הטבע, מכונה ה"נשגב".
הטבע שאנו רואים ב"נשגב" שונה מהטבע בו אנו נתקלים בהגדרת ה"יפה" - בהתעמתות שלנו עם הטבע של ה"נשגב" אנו מתעמתים עם האימפוטנציה האישית של האדם.

ביצירת האומנות של הוקוסאי ניתן לראות אלמנט של נשגבות שכזו, נשגבות שנובעת מאלמנטים דתיים שהאדירו את האלמנטים שבטבע וייחסו להם פונקציות אלוהיות, מאגיות, קסומות.
בעבודה זו בכוונתי לחקור כיוון זה דרך ניתוח סדרת התמונות של הוקוסאי של הר פוג'י. אבסס כיצד יוחסו להר תכונות דתיות, מאגיות וכיצד למרות שהסדרה נוצרה בתקופה שאינה מקושרת לדת, היא מכילה בתוכה סממנים דתיים מובלעים.
לצורך העניין בכוונתי לחקור בראש ובראשונה את הפונקציה שממלאים ההרים הקדושים בדתות הממוסדות, להלן דת השינטו ודת הבודהיזם. בהמשך אבסס את קיום ומהות כתות ההרים הקדושים, בהתמקדות על כת השוגנדו, ואחבר פרקים אלו לפרק מסכם המקשר את קדושת ההרים בהתמקדות על הר פוג'י. לאחר ביסוס קיום הרובד הדתי במהות הר הפוג'י אוכיח כיצד היבטים דתיים אלו מצאו את דרכם אל יצירת האומנות של הוקוסאי, 36 התמונות של הר פוג'י, למרות שיצירה זו נוצרה בתקופה שלא נתפסה כתקופה דתית.
את ההיבטים והסממנים הדתיים של הר הפוג'י בסדרת התמונות של הוקוסאי, אבליט תוך כדי ניתוח היסודות האומנותיים והסימבולים שבאים לידי ביטוי ביצירה.
בחרתי להציג 10 מתוך 36 התמונות של הוקוסאי כמדגם סמלי הממחיש את טענותיי, בכל ציור מועברים תמות דתיות מהותיות,וקישורים סימבולים אשר ממחישים את קיום הרבדים הדתיים בסדרה כולה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. האמונה הדתית בהרים קדושים
3. כתות ההרים הקדושים
4. הר פוג'י כסממן דתי
5. סדרת 36 התמונות של הר פוג'י בהקשר דתי
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה
8. נספח - ציורים

קטע מהעבודה:

ציור מספר 1 - Mount Fuji from Owari
ציור זה מראה אדם עמל בעבודת כפיים, על אמבט עגול המורכב מענפי במבוק. האמבט עצמו ממסגר בתוכו את הר הפוג'י הנשקף מפרספקטיבה מרוחקת, כשההר משלים את קונפיגורציות קו האופק הנמתח מאחורי שדות האורז. הצורות הגיאומטריות הנוצרות בתוך שדות האורז (כאינדיקציה לבקעים שנוצרו באדמה היבשה), מושכות את נקודת המבט ותשומת לב של הצופה, לכיוון הר הפוג'י על אף היותו מרוחק מאוד. קומפוזיציה זו מושלמת בחיבור עם המסגרת שיוצר האמבט העגול, (הקורץ אולי למעין מזבח לכבוד אלי הר הפוג'י).

תגים:

הר פוגי · מקדש רוחני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הדת ביפן כפי שבאה לידי ביטוי בסדרת ציורי הר פוג'י של הוקוסאי", סמינריון אודות "הדת ביפן כפי שבאה לידי ביטוי בסדרת ציורי הר פוג'י של הוקוסאי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.