היישום אינו מחובר לאינטרנט

הרגישות החדשה בקולנוע הישראלי כפי שבאה לידי ביטוי בסרטיו של אורי זוהר.

עבודה מס' 062286

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

6,705 מילים ,13 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:
מבוא
הקולנוע האישי בישראל - "הרגישות החדשה"
סרטי הרגישות החדשה והבלטת מאפייני הזרם - כללי
אורי זוהר כמייצג זרם הרגישות החדשה בישראל
"חור בלבנה" 1965 -
"שלושה ימים וילד" 1967 -
סיכום
ביבליוגרפיה

מבוא
הקולנוע האישי, או בהגדרת ג'אד נאמן "קולנוע הרגישות החדשה", היה קולנוע מודרני אוונגרדי במהותו שהבליט מרכיבים ייחודיים של המבע הקולנועי והשתמש בהם לביטויי תכנים אישיים כלל אנושיים.
הקולנוע המודרני במהותו מאופיין בחריגה מהנרטיב המסורתי כעיקר היצירה הקולנועית, ומעבר לתפיסת היצירה הקולנועית כ"אובייקט" על מכלול תכונותיו ואפיוניו, אותו יכול היוצר - הבמאי לעצב במגוון סגנונותיו האישיים הייחודיים.
חלק מבימאי הגל האישי השתמשו בטכניקות של הבלטת הריאליזם, על ידי נטרול האלמנטים הדרמטיים ביצירה, התייחסות מציאותית לתכני העלילה, שימוש באלתורי שחקנים, ושחקנים שאינם שחקנים, קולנוע המשוחרר מכבלים צורניים וממסדיים. בכך נוצר קולנוע המשויך כולו לבמאי - על ידי חותמו וסגנונו האישי, קולנוע שלמעשה הגדיר שפה קולנועית חדשה .1
זרם הרגישות החדשה בקולנוע הישראלי שייך לדגמי הקולנוע המודרני האוונגרדי. יוצרים אלו השתמשו בטכניקות וסגנונות שנשאבו מזרמים מודרניים בעולם כולו בעיקר מזרמי ה"גל החדש" בצרפת, והניאו-ריאליסטים באיטליה תוך שילוב רעיונות וסגנונות ייחודים משלהם. יוצרי קולנוע זה לא נגעו בבעיות החברה הישראלית כקבוצה, הם לא ניתחו את ערכי החברה הישנים או החדשים ולא הושפעו מהדגמים שנוצרו לפניו או בזמנו.2
יתרה על כך יוצרי סרטים אלו התהוו כמעין ריאקציה קיצונית לדגמים המוקדמים יותר של הקולנוע הישראלי.
מטרת העבודה הינה להציג את הבמאי אורי זוהר כחלק דומיננטי מגל הרגישות החדשה בקולנוע הישראלי שהתבססה על גלים אחרים בעולם באותה התקופה. למעשה, לשקף את היבטי הרגישות החדשה כפי שהם באים לידי ביטוי בצירותיו של אורי זוהר - "חור בלבנה" ו"שלושה ימים וילד".
לצורך העניין אחקור את מהות ובסיס הגל החדש בקולנוע הישראלי - גל הקולנוע האישי, השפעותיו והגורמים להיווצרותו. אדגיש את מאפייני הזרם המבדילים אותו מיצירות מסורתיות מיינסטרימיות תוך כדי התמקדות ביוצר אורי זוהר כבמאי המייצג את גל הרגישות החדשה.
ולבסוף אנתח שניים מסרטיו של זוהר התואמים את הגדרות ומאפייני הגל האישי בקולנוע הישראלי.
-------------------------------------------------------------------------------
.1. Christian, Metz ,The modern cinema and Narrativity, IN:"Film Language", Chicago Uni. Press, 1994
2. נורית, גרץ, קולנוע ישראלי, מתוך:"העשור השני תשי"ח- תשכ"ח" (עורכים: צבי צמרת, חנה יבלונה), הוצאת יד יצחק, בן צבי, 2000,עמוד 211.

מקורות:

גרץ, נורית, הקולנוע הישראלי, מתוך:"העשור השני תשי"ח- תשכ"ח" (עורכים: צבי צמרת, חנה יבלונה), הוצאת יד יצחק, בן צבי, 2000.
דיין,ניסים , הגל החדש וחטאיו, מתוך: "קולנוע 81", הוצאת המכון הישראלי לקולנוע, תל אביב, 1981.
מקאס , ג'ונאס, קולנוע חפשי והגל החדש, מתוך :"עולם בדים" (עורכת: הלגה קלר ) , הוצאת עם עובד, תל אביב, 1983.
נאמן, ג'אד, המודרניזם: מגילת היוחסין של הרגישות החדשה, בתוך:"מבטים פיקטיביים -על קולנוע ישראלי", (עורכים:נורית גרץ, אורלי לובין, ג'אד נאמן), הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, 1998.
פיינרו, דן, חמישים שנה לקולנוע ישראלי, מתוך:"אישים ומעשים בישראל:ספר היובל", (עורכים: אהרוני שרה, אהרוני מאיר), הוצאת מקסם, 1998.
צימרמן, משה, ילקוט המכזבים, הוצאת אוניברסיטת תל אביב, 2001.
שור, רנן, החוויה הקולנועית - הבבואה הצברית בסרטיו של אורי זוהר, מתוך: "הקולנוע הישראלי -מקראה", הוצאת אוניברסיטת תל אביב, 1998, עמוד 100-108.
שוויצר, אריאל, "הקולנוע של ז'אן-לוק גודאר" מתוך "סינמטק גיליון מיוחד עם זאן לוק גודאר", (גיליון 116, כתב עת לענייני קולנוע בהוצאת סינמטק תל-אביב) נובמבר-דצמבר 2001, עמ' 4-5.
שוויצר, אריאל, הרגישות החדשה, הוצאת בבל, האוזן השלישית, תל -אביב, 2003.
שוויצר, אריאל ,התשוקה למודרניות, מתוך:"סינמטק", גיליון מספר 94, מרץ-אפריל, 1998.
שמואלי ,חיים, גלים באומנות, מתוך:" כמעט 2000" כתב עט למדע וטכנולוגיה, גיליון 2, הוצאת האוניברסיטה העברית בירושלים, גבעת רם, 1999.
Armas, Roy, Patterns of Realism, A.S.Barnes Publishing, Cranbury NJ, 1971.
Metz ,Christian, The modern cinema and Narrativity, IN:"Film Language", Chicago Uni. Press, 1994.
Christian, Metz ,The modern cinema and Narrativity, IN:"Film Language", Chicago Uni. Press, 1994.

תגים:

חור · בלבנה · שלושה · וילד · אורי · אישי · זוהר · חדשה · ימים · ישראלי · קולנוע · רגישות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הרגישות החדשה בקולנוע הישראלי כפי שבאה לידי ביטוי בסרטיו של אורי זוהר.", סמינריון אודות "הרגישות החדשה בקולנוע הישראלי כפי שבאה לידי ביטוי בסרטיו של אורי זוהר." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.