היישום אינו מחובר לאינטרנט

יפן לאחר המלחמה

עבודה מס' 068560

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ובאיזה מידה החוקה החדשה שינתה והשפיעה על אורך החיים היפני, ובאיזה מידה של התנגדות העם היפני קיבל אותה?

3,295 מילים ,12 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בפברואר 1946 כתב דוגלס מק - ארתור (MacArthur) בגאווה: "זאת בלי ספק החוקה הליברלית ביותר בהיסטוריה, שכן שאלה את המיטב מחוקותיהן של מדינות רבות". "אמות המידה הטובות של דמוקרטיה פרלמנטרית הוכיחו עצמם פעם נוספת".
אין לנתק את התאוששותה המהירה של יפן מההרס שנותר בה לאחר שנכנעה במלחמת העולם השנייה, לחוקה הדמוקרטית שארצות הברית עיצבה עבורם על פי הדגם האמריקני. יפן, ממדינה שבורה ומובסת, הפכה למעצמת על במזרח אסיה ולמעצמה שנייה בגודלה אחרי ארצות הברית. החוקה החדשה היוותה חוד החנית בשיקומה של יפן החדשה. החוקה - שהוכנסו בה שינויים רדיקליים דמוקרטיים-ליברליים, החליפה את חוקת מייג'י הפיאודלית. במאמר זה אבדוק האם ובאיזה מידה החוקה החדשה שינתה והשפיעה על אורך החיים היפני? ובאיזה מידה של התנגדות העם היפני קיבל אותה?

קטע מהעבודה:

במהלך השנים ניסו לא מעט מדינות, ביניהם רוסיה ובריטניה, לפרוץ את שערי יפן, אך כולם נחלו כישלונות. המהפכה התעשייתית הגבירה את הרצון להתפשטות אימפריאליסטית. המהפכה, חימשה את צבאות המערב והשאירה את מזרח אסיה בפיגור בתחום הצבאי. המדינה שפרצה את שעריה של יפן לראשונה הייתה ארצות הברית, לאחר אולטימטומים שהציבה ארצות הברית, חתמו ב-31 במרץ 1854 בעיירה קנגואה על חוזה שלום וידידות בין המדינות, וכל זאת חרף התנגדות ההנהגה והעם שלא הרשו לטמא את אדמת יפן על ידי ברבריים. למעשה, "חוזה קנגואה" שם קץ להסתגרות היפנית(5).

תגים:

פרוייקט מנהטן · הארי טרומן · חוקת מייג'י · המלחמה הקרה · החוקה החדשה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יפן לאחר המלחמה", סמינריון אודות "יפן לאחר המלחמה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.