היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקיסרות הנפוליונית

עבודה מס' 068557

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה קצרה של האופן בו ביסס את שלטונו במקביל לארגון מחדש של המשטר בצרפת.

1,376 מילים ,3 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

כאשר דנים בהיסטוריה של צרפת, חובה מלהזכיר את אחת הדמויות המשפיעות ביותר שקמה על אדמת צרפת, דמות שהפכה למיתוס שלא התעמעם גם בחלוף מאתיים שנים, הלוא הוא נפוליאון בונפרט(Bonaparte), 1769-1821. נפוליון נולד בקורסיקה, את לימודיו החל באקדמיה הצבאית, ומשם בגיל 15 עבר לקולג' הצבאי אשר בפריס. צרפת שלפני עלייתו הינה אחת מחמש המעצמות ששלטו באירופה ובינהם אנגליה, פרוסיה, רוסיה ואוסטריה. התקופה הנפוליונית, מראשיתה ועד סופה, הייתה קצרה יחסית, אולם במהלך עשרים השנים האלה 1796-1815, בהם מונה למפקד הצבא הצרפתי באיטליה ועד תבוסתו בשדה הקרב, חולל נפוליון גדולות: הוא ניהל שישים קרבות, כבש שטחים נרחבים, יזם חקיקה אזרחית עצומה וארגן מחדש את מנגנוני השלטון.

אי אפשר לנתק את הישגי צרפת בתקופה זו בלי להתייחס לדמותו של נפוליון, על אישיותו המורכבת מפרטים כה רבים, רודן כאריזמטי, כובש, מחוקק, שאפתן ואסטרטג. אלה ועוד הביאו אותו לעמוד בראש צרפת בזמן כה מועט אך אינטנסיבי ורב התרחשויות, שלא לומר גורלי. את אירועי הקריירה של נפוליון, את החותם הכביר שהטביעה הקריירה שלו על אירופה ניתן לראות מאז ועד ימינו.נפוליון עלה לשלטון בתקופה רגישה מבחינתה של צרפת. המהפכה הביאה להישגים מרשימים, אך נוצר צורך במנהיג שישמור על ההישגים ויעביר אותם לשפה מעשית. האדם הזה היה נפוליון שעשה שימוש בהישגיו המדהימים בשדה הצבאי כדי להציב עצמו כמנהיג המשתמש בכלים דומים גם בשדה המדיני. לפיכך אין לנתק את ארגון המשטר מחדש בצרפת מדמותו העוצמתית של האיש שחולל את השינויים הללו. בעבודתי זו אסקור את תקופתו של נפוליון ואבדוק את האופן בו בסס את שלטונו במקביל לארגון מחדש של המשטר בצרפת, במיוחד לאור הטלטלה הכבירה שהביאה המהפכה הצרפתית לפניו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. עליית נפוליון לשלטון על רקע הישגי המהפכה
3. ארגונה מחדש של צרפת
4. סיכום
5. ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בין השנים 1789-1799 מבצע נפוליון את הקריירה הצבאית - מלחמתית שלו הלכה למעשה, הוא מטפס בסולם הדרגות, וכבר ב 1793 מקבל את דרגת הגנרל. שורת הנצחונות הגדולים שלו במסעות המלחמה באיטליה בין השנים 1796/7, חשפו מצביא רב תושייה המסוגל לשלוט ולנהל ביעילות רבה. באותה תקופה נמצא השלטון בצרפת בידי הדירקטוריון אשר ניסה לפתור את הבעיות הלאומיות של צרפת באמצעות כיבושים. אך הם אבדו לצרפת במלחמה שהחלה ב 1798. ולכן, כדי לשמר את הישגי המהפכה, הבינו שיש לשים את השלטון בידי דיקטטור צבאי. שמועות אלו הגיעו אל איש הצבא הגאון שהיה בתקופה זו במסעותיו במצרים וארץ - ישראל, ולכן חזר לצרפת ובאמצעות חילים השתלט על האסיפה, והתגבר על נציגי העם שהתנגדו לדיקטטורה כך הפך נפוליון לקונסול הראשון².

תגים:

צרפת · מעמד האצולה · המהפכה הצרפתית · נפוליון · צרפת היסטוריה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקיסרות הנפוליונית", סמינריון אודות "הקיסרות הנפוליונית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.