היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסכסוך בקשמיר

עבודה מס' 068508

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה: האם ניתן לפתור את הסכסוך בין הודו לפקיסטן בחבל ארץ זה?

9,458 מילים ,20 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בשנת 1947 הסתיים השלטון הבריטי בתת היבשת ההודית והיא חולקה לשתי מדינות - הודו ופקיסטן. מאות הנסיכויות אשר הרכיבו את תת היבשת התמזגו לתוך אחת משתי המדינות פרט לנסיכות קשמיר. חבל קשמיר מהווה נכס אסטרטגי, פוליטי, דתי ואתני עבור הודו ופקיסטן ושתיהן אינן מוכנות לוותר עליו. גורמים אלו מהווים את הסיבה למתיחות המלווה במלחמות ועימותים אלימים השוררים בקשמיר ב-61 השנים האחרונות.
בארבעת הפרקים של עבודה זו אציג את שורשי הסכסוך, את המלחמות החשובות שהתנהלו במהלכו ואת אופיו ב-20 השנים האחרונות לאחר פריצתה של התקוממות עממית בחבל, התקוממות המלווה במאפיינים דתיים.
בפרק החמישי אבחן את נקודת המבט של פקיסטן על הסכסוך, וכיצד הוא משפיע עליה ברמה התרבותית, הפוליטית, החברתית והכלכלית.
בפרק האחרון אבחן מספר פתרונות אפשריים לניהול אפשרי לסכסוך. הנספח יציג מפה מפורטת של חבל קשמיר על הנקודות החשובות שבו.
שאלת המחקר בעבודה זו תהיה: האם לאור הפערים העמוקים בין הודו ופקיסטן בסוגיית קשמיר ניתן לסיים את הסכסוך לשביעות רצון שני הצדדים בדרכים דיפלומטיות ובדרכי שלום?
השערת המחקר תהיה: לאור הפערים האתניים, התרבותיים והדתיים בין שני הצדדים בקשמיר, ולמרות שהעימות יכול להסלים למלחמה גרעינית מאחר והודו ופקיסטן מחזיקות בנשק כזה, לא ניתן לפתור את הסכסוך ויש למצוא דרכים לנהלו ללא שפיכות דמים.
גישת המחקר אותה בחרתי לעבודה זו תהיה גישת המערכות. על-פי גישה זו, מתקיימים יחסי גומלין תמידיים ולאורך זמן בין כל הגורמים הפעילים בזירה הבינלאומית. חשיבותה של גישת המערכות לעבודה זו בניגוד לגישות אחרות, היא חשיבותם של המשתנים הקובעים במסגרתם פועלות היחידות הפוליטיות במערכת. בסכסוך בקשמיר המשתנים הקובעים הם דתיים, אתניים ותרבותיים. אופיים של מקבלי ההחלטות ולסוג המשטר ישנה משמעות לסכסוך בקשמיר, אולם גם אם ישתנו מאפיינים אלו לחלוטין הסכסוך לא ייפתר מאחר והמאפיינים הרחבים יותר עדיין יוצרים פערים שאינם ניתנים לגישור.
שיטת המחקר תהיה חקר אירועים. על-פי שיטה זו, יחסים בינלאומיים והתנהגות מדינות מורכבים מרצף אירועים שגרתיים ולא פוליטיים ומאירועים פוליטיים וציבוריים. לאירועים הפוליטיים חשיבות ניכרת בהתנהלות השחקנים בזירה הבינלאומית, והם משמשים כגורמי מבחן לבחינת מדיניות החוץ והתנהלותם של השחקנים אחד מול השני.
מטרה חשובה ועיקרית בגישה זו היא להבין כיצד משפיע רצף האירועים על התנהלות שחקנים בזירה הבינלאומית, ובמקרה של הסכסוך בקשמיר כיצד מתנהלות הודו ופקיסטן לאור האירועים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א' -רקע תיאורטי
פרק ב - רקע היסטורי ומלחמת 1947-8
פרק ג - מלחמות 1965 ו-1971
פרק ד - התקוממות
פרק ה - נקודת המבט של פקיסטן על הסכסוך בקשמיר
פרק ו - אפשרויות לפתרון הסכסוך
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ב-1947 ג'אמו וקשמיר (Jammu and Kashmir) הייתה נסיכות גדולה מתוך 562 נסיכויות בתת היבשת הודית. הנסיכויות היו יחידות שנוהלו באופן עצמאי, נשלטו על-ידי הינדים, מוסלמים וסיקים והיוו נדבך עיקרי בתפיסה הבריטית של שלטון לא ישיר בהודו.
חבל ג'אמו וקשמיר מורכב משטחים שונים ומגוון האוכלוסייה בו רחב. בלאדאק (Ladakh) במזרח ישנם טיבטים בודהיסטים. בג'אמו בדרום ישנו שילוב של הינדים, סיקים ומוסלמים. בעמק קשמיר יש בעיקר מוסלמים, אך ישנו מיעוט הינדי משפיע. ב-Punch במערב ישנם מוסלמים מזרם שונה מאלו החיים בקשמיר. ובשני האזורים הצפוניים המיושבים בדלילות - בלטיסטן (Baltistan) וגילגית ((Gilgit חיים מוסלמים. עקב השונות האתנית הנסיכות הייתה מלאכותית בהרכבה ולא פיתחה זהות עקבית.

תגים:

קשמיר · הודו · פקיסטן · עימות גרעיני · סכסוך · גרילה · סכסוכים · ניהול סכסוכים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסכסוך בקשמיר", סמינריון אודות "הסכסוך בקשמיר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.