היישום אינו מחובר לאינטרנט

מסחר אלקטרוני - E-Commerce

עבודה מס' 068492

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מסחר אלקטרוני כפי שהוא משתלב במארג הכללי של הלוגיסטיקה, תוך ניתוח התועלות וההשלכות מהמסחר האלקטרוני הן לרוכשים הפרטיים והמסחריים והן למוכרים באמצעותו.

9,731 מילים ,26 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

במאמר זה, נעסוק בפלטפורמת המסחר האלקטרוני. תחילה נסקור את המקורות האקדמיים החל בתחום שרשרת האספקה והלוגיסטיקה בכלל, עד מיקוד במסחר האלקטרוני שהוא נשוא עבודתנו. לאחר מכן נסביר מהו מסחר אלקטרוני ונתמקד במניע של ארגונים לאמץ את הפלטפורמה לביצוע רכש או מכר, ונבין את הרציונאל שמאחורי התהליך.
נרד לעומקם של דברים כפי שהם מנוסחים בספרות העיונית והמחקרית עד היום, ונבין את הסיבות ואת התוצאות הרצויות.
הספרות המקיפה את נושא המסחר האלקטרוני מסועפת מאד ועוסקת באספקטים נרחבים ורבי פרטים. המקורות שאותם סקרנו, מקיפים ספרות מקצועית ועיונית מהשנים האחרונות, ומגיעים מכל רחבי הגלובוס.
נציג דוגמאות להטמעת מסחר אלקטרוני. בכל שלב נלווה את דברינו בדוגמאות ותרשימים שייקלו על הבנת העניין. בנוסף על הסקירה מצידו של הלקוח - הארגון, ניגע גם בתהליך מצידו השני - מצד הספק, מה חשוב לו וכיצד הוא משתמש בפלטפורמה על מנת לתת מחיר ושירות טובים יותר.
בהמשך העבודה נתאר שלושה תהליכי מסחר אלקטרוני שבהם מודגמת תצוגת תכלית להצלחת מסחר אלקטרוני, כאשר חלק מהמקרים שנביא מתארים את השימוש במסחר אלקטרוני מצד הספק ואפשרותו לעמוד בדרישות המצופות ממנו, וכן נתאר את השימוש במסחר אלקטרוני לביצוע רכש, מצד הארגון - הלקוח.
היעדים שקבענו לעצמנו להשיג בכתיבת העבודה, הינם:
* להסביר לקורא את מהות הסחר האלקטרוני.
* להשוות בין שיטות ניהול רכש ומלאי מסורתי, לבין שיטות המסחר האלקטרוני - Electronic Commerce.
* להסביר את צורת ההפעלה של הסחר האלקטרוני באופן מפורט, כולל הסבר על מערכות מידע תומכות, תוך הדגמה והמחשה מיישומים בארץ ובעולם. במידת האפשר הבאנו מקרים לדוגמא (Study Cases ודוגמאות מופשטות), על מנת ללמוד מניסיון העבר.
* להבין את התועלות העולות מהמסחר האלקטרוני לטובת שרשרת האספקה כולה.
* לגעת בדרישות הטכניות לצורך אבטחת מידע שעולות מהשימוש באינטרנט כתשתית למסחר.
* להעניק כלים לניהול הסיכונים המשפטיים והתפעוליים העולים משימוש בפלטפורמת מסחר אלקטרוני.
* לסקור את התפתחות הפלטפורמה ולצייר כיוונים עתידיים בהתפתחות הסחר האלקטרוני באופן תפיסתי ובאופן מעשי.
תוך כדי הסקירה הספרותית, הולכת ונבנית לעיני הקורא הסוגיה שלשמה נכתבה העבודה, כפי שהיא מובנת על ידי ברי סמכא מרחבי העולם. לאחר מכן, תוך הסתייעות בשאלות מחקר מכוונות, מוסברת לעומק הדעה העצמאית שלנו שגובשה על ידי ניתוח הספרות שנכתבה על הסחר האלקטרוני.

בסיכום המאמר נציץ גם אל עבר העתיד הצפון על ידי פיתוח המסחר האלקטרוני לתשתיות נוספות כמו שירותים מבוססי מיקום והפיכת רשת האינטרנט לאלחוטית באמת באמצעות רשתות הסלולר.
נהנינו ללמוד על התפתחות המודלים העסקיים של הסחר האלקטרוני, ולקבל אופן הסתכלות שונה על כל שרשרות האספקה שמקיפות אותנו בחיי היומיום. על מנת להסביר את הסחר האלקטרוני נסקור את הספרות האקדמית הענפה שנכתבה בנושא זה.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 שרשרת האספקה
2.2 לוגיסטקה
2.3 מלאי ורכש
2.4 מערכות מידע ומסחר אלקטרוני
3. מטרות המחקר
4. גוף המחקר
4.1 מהו מסחר אלקטרוני
4.2 ההיבטים המשפטיים
4.3 השפעת האינטרנט על המסחר האלקטרוני
4.4 הבעיות הכרוכות במסחר האלקטרוני
4.5 תיאור שלושה תהליכים של פעילות מסחר אלקטרוני
5. סיכום ומסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

נתחיל מסקירה כללית של שרשרת האספקה, כלומר ניהול כולל של תהליך הייצור-מכירה משלב הזמנת חומרי הגלם ועד מסירת המוצר המוגמר ללקוח הסופי, ניהול שרשרת האספקה Supply Chain Management) SCM) מוגדרת כאינטראקציה של התהליכים העסקיים בין הצרכני הסופיים בקצה אחד לבין ספקי המקור המספקים מוצרים, שירותים, מידע וערך מוסף ללקוחות בקצה השני(1).
ההבנה היא שכל התהליך, מחומר הגלם ועד המוצר הסופי המוכן לצריכה, ועד לקשר בין הספקים לחברות וללקוחות הינו תהליך בעל זרימה אחידה הדורש איזון בין כל מרכיביו.

תגים:

מנהל עסקים · אינטרנט · טכנולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מסחר אלקטרוני - E-Commerce ", סמינריון אודות "מסחר אלקטרוני - E-Commerce " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.