היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדיניות החוץ של ישראל כלפי סין

עבודה מס' 068458

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ההיסטוריה של מדיניות החוץ הישראלית אל מול סין העממית והשלבים השונים בקשרים וביחסים שבין שתי המדינות.

5,426 מילים ,11 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מעמדה העולמי של סין ומקומה במשפחת העמים עוברים בשנים האחרונות תמורות יסודיות ושינויים דרמטיים. ממדינה חלשה, מפוצלת וחסרת חשיבות של ממש בזירה הבינלאומית, הופכת לאיטה הרפובליקה המזרח-אסיאתית לאחת המעצמות העשויות להשפיע על גורלו של העולם.

במהלך שנות קיומה של מדינת ישראל ובדגש בעשור האחרון, נוכחת מדיניות החוץ הישראלית בשינויים אלו ומנסה להגביר את קשריה עם המעצמה הפוטנציאלית. לא קל הוא הדבר, בעיקר נוכח היסטוריה ארוכה של מדיניות נידוי וניכור מצד סין.

מדיניות החוץ מול סין ב-50 שנותיה הראשונות של מדינת ישראל מסוקרות באופן נרחב, החל במסמכים רשמיים בגנזך המדינה דרך יומנים של אישים בכירים וכלה בספרות שנכתבה בידי הקרובים לנושא, דוגמת דוד הכהן שהיה הציר ברנגון (הורמה). מסמכי מחקר מקיפים בנושא מדיניות החוץ של ישראל בכלל ובנושא הסיני בפרט, נכתבו על-ידי שיחור, רפאל וסופות ויוזכרו בהמשך. בעשור האחרון חודשו היחסים בין ישראל ובין וסין אך הספרות הכתובה בנושא דלה בהשוואה לשנים שלפניה. מרבית המידע בכל הנוגע לעשור האחרון הושג ממאמרים שונים מתוך אתרי אינטרנט, עיתונות כתובה ומסמכים רשמיים של הכנסת.

במסמך זה אסקור את ההיסטוריה של מדיניות החוץ הישראלית אל מול סין העממית ואת השלבים השונים בקשרים וביחסים שבין שתי המדינות, תוך התייחסות למרכיבים בינלאומיים נוספים, שהשפיעו על אופייה של מדיניות זו ועל מהלכיה בחלוף השנים.

תוכן העיניינים:
תחילת היחסים 1948-1956
ללא יחסים רשמיים 1990 - 1956
חידוש ונירמול היחסים 2004 - 1990
מעבר לבילטרליות
נספח: 100 שנות היסטוריה של סין - מבוא היסטורי על קצה המזלג
הערות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ניתוח פשוט של מעמדה הבינלאומי של סין בשנים אלו, מסביר בנקל מדוע לא עמדה סין בראש סדר העדיפויות בשיקולי מדיניות החוץ של מדינת ישראל. התקציב הדל שעמד לרשות המדינה והפניית המשאבים בכיוון המעצמות, גם הם לא זרזו את הקמת היחסים עם סין, ולא תרמו לפיתוחם של קשרים, גם אם לא רשמיים, עם המדינה הסינית. עם זאת, הצורך של מדינת ישראל בהכרה ובקשרים בינלאומיים, בהתאם לסדר העדיפויות והקדימויות, הביא לפתחה מספר הזדמנויות לפיתוח הקשרים, אם כי לא תמיד היה העיתוי למימוש ההזדמנות מוצלח.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדיניות החוץ של ישראל כלפי סין ", סמינריון אודות "מדיניות החוץ של ישראל כלפי סין " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.