היישום אינו מחובר לאינטרנט

רגש ככלי משחית ובונה ארגון

עבודה מס' 068457

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מקומו של הרגש בארגון צבאי.

5,185 מילים ,14 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בארגון צבאי המילה רגש מקבלת ישר קונוטציה שלילית. על אף שנאמר כי הצבא עשה שינויים רבים בתוכו ושם דגש על איך הציבור הרחב רואה אותו - את מוטיב החזק וההרתעתי הוא מעניין לשמר ולחזק. רגשות נתפסים כאלה הפוגעים בתדמיתו זו. המתבונן מהצד רואה קשר ישיר בין אמוציות, רגשות ופתיחות יתר לתבוסתנות וחולשה שלא מתאימה לארגון צבאי כמו צה"ל.

במשך השנים, מראה של קצין בוכה היה מקומם את האזרח מפנים, גם אם מדובר בבכי בהלוויה של חבר. קיים דיסונאנס בין הרצון להיראות חזקים ולא מוסחים דעת לרגשותינו, לבין הצורך לפרוק רגשות להתעצמות ופיתוח אירגון.

אירוע מכונן שיכול להדגים בצורה מצוינת שימוש ברגשות וההשלכות מכך הינו קיצוני, אך לצערנו קיים בכל ארגון - כישלון.

ייחודיות הצבא, שלא ככל ארגון עסקי מהשורה, הוא הרצון להשתפר וללמוד מטעויות העבר, כדי לבצע פעולות בעתיד, טוב יותר. שיפור וכתיבת לקחים נעשה בעזרת תחקיר צבאי שבו רגש ואמוציות מקבלים "נתח" גדול למידת ההשפעה שלהם על המסקנות.

בעבודה זו אסקור את היתרונות והחסרונות בשימוש ברגש בצבא באירוע קיצון של תחקיר כשל צבאי. נראה האם יש בצבא לפתח דווקא את ההתייחסות לרגשות כדי להפיק מן הנחקר מידע רחב יותר, או שמע שימוש מוגזם ברגש יכול לגרום לפיתוח של פעולות לא נורמטיביות שפוגעות בתפקוד התקין של התחקיר.

בבואי להדגים את חשיבות הרגשות באירגון, נדון באחד מסוגי ההחלטות, הכואבות ביותר בחיי מפקדים ומנהלים כאחד - ההחלטה על צמצום והתייעלות. החלטה זאת, מעצם טיבה, פוגעת ישירות ובעקיפין, באנשים רבים באירגון. כתוצאה מכך, היא מערבת את כל האלמנטים, שמעוררים רגשות עזים בגורמים המעורבים.

תוכן עניינים:
מבוא
רגש בארגון
* רגשות
* המקום של הרגש בארגון
מלחמה בין הארגון הצבאי לבין האגו האישי של מפקדיו
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צוינו מראי מקום/הערות שוליים.

קטע מהעבודה:

צבא כארגון שנכתב עליו וידוע כארגון שהיעילות בו נחוצה יותר ויותר עם השנים, נלחם פעמים רבות עם כוח אדם במסגרות השונות. שינוי ארגוני זה מערב בעלי עניין רבים, והוא ידוע כמחולל שורה ארוכה של רגשות שליליים, לא רק בקרב העובדים המפוטרים, אלא גם בקרב העובדים הנשארים, וגם המפקדים אינם חפים מרגשות בהקשר זה.
לכן, ציר של שלושה בעלי עניין מרכזים מהווה את מוקד הרגשות באירגון, שעובר תהליך של קיטון: הקצינים הבכירים, קצינים ונגדים מפוטרים והנשארים.
הרגשות הטעונים, הנמצאים כחלק לא נפרד מהליך הפיטורים אצל כל בעלי העניין, מחייבים התייחסות ארגונית לכל בעל עניין.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רגש ככלי משחית ובונה ארגון", סמינריון אודות "רגש ככלי משחית ובונה ארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.