היישום אינו מחובר לאינטרנט

זהות ישראלית ומערכת החינוך

עבודה מס' 068432

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון תיאורטי וארבע תצפיות בבתי ספר.

9,267 מילים ,8 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעבודה זו נרצה לבחון כיצד התרבות הלאומית מתעצבת בבתי הספר וכיצד כל פרט מפנים אותה והופך אותה לזהות אישית. הנחת היסוד שעליה התבססנו לצורך כתיבת העבודה היא שבית הספר משמש כסוכן חיברות מרכזי בהעברת התרבות הלאומית וב"יצירת" ישראלים חדשים שמפנימים את ערכי החברה. לצורך חיזוק הטענה נסקור ראשית מהי תרבות ומה תפקידו של בית הספר בשיעתוק התרבות.
בהמשך העבודה נציג את טענותיו של הופסטד בנוגע לתרבות ואת החלוקה שלו לארבע שאלות יסוד אשר כל תרבות עונה עליהן באופן שונה והן אלו שלדעתו מכתיבות במידה רבה האופי התרבותי.
בעבודה זו בחרנו להתמקד במימד ה'יחס לעמימות' של הופסטד, כאשר ראשית נדגים כיצד הוא בא לידי ביטוי בתרבות הישראלית ואחר כך נקשר בינו לבין מהלכים שקיימים בבית הספר ובעצם גורמים באופן לא מודע להפנמה ושיעתוק תרבותי. נדגים את טענותינו מתוך תצפיות שערכנו בארבעה שיעורים שונים בשני בתי ספר יסודיים ונדון בממצאים.

תוכן עניינים:
מבוא
תרבות לאומית ודרך ההעברה בבית הספר
רקע תיאורטי- Hofstede
עיקרון העמימות בתרבות הישראלית
ניתוח הנתונים וממצאים
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים - סיכום תצפיות

קטע מהעבודה:

חוקרים רבים מסכימים ביניהם שגורם מרכזי שמשפיע על האופן שבו מתנהלים ארגונים הוא התרבות המשותפת, כלומר סט הערכים הבסיסיים של החברה (וינשל וכפיר, 1994). פרסונס מגדיר תרבות כ"צירוף של ערכים, תקנים ואמונות המושרשים בחברה ומספקים לה מסגרת התייחסות לתופעות". טיילר רואה בתרבות את "דפוסי ההתנהגות ודרכי ההתייחסות לרעיונות ולתקנים שנועדו לסגל את הפרט לדרישת סביבתו" (שם, עמוד 309). מתוך ההגדרות הללו נרצה לטעון שאופן ההשפעה של הפרטים הוא בכך שישנו שימור ויישום של ערכים שתואמים את החברה על ידי מנגנוני סוציאליזציה, ובתוך כך גם התייחסות לתקנים, אמונות, רעיונות ודפוסי התנהגות.

תגים:

זהות ישראלית · סוכן חיברות · תרבות לאומית · בתי ספר · יחס לסמכות · עיקרון העמימות · החברה הישראלית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זהות ישראלית ומערכת החינוך", סמינריון אודות "זהות ישראלית ומערכת החינוך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.