היישום אינו מחובר לאינטרנט

מלחמת יום הכיפורים כאירוע מכונן זהות ותודעה בחברה הישראלית.

עבודה מס' 062744

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

2,693 מילים ,10 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
מבוא
מלחמת יום הכיפורים כאירוע מכונן זהות ותודעה בחברה הישראלית
מיתוסים
ביקורת ציבורית
ועדות חקירה
תנועות מחאה
פוליטיקה
כלכלה
עיתונות
חינוך ואקדמיה
ספרות
קולנוע
סיכום - דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

מבוא

ב6- באוקטובר, שנת 1973, פרצה מלחמת יום הכיפורים.

הנהגת המדינה ואזרחיה הוכו תדהמה, שנבעה בין היתר מהתייחסות המודיעין הישראלי
לדיווחים על היערכות צבאית של מצרים וסוריה לאורך קווי הגבול (דיווחים שהיו בידי
המודיעין הישראלי כבר מחודש ספטמבר באותה שנה) כאל תמרונים צבאיים- כאל
היערכות סרק- ולא ככזו הדורשת התייחסות צבאית או מדינית חריגה. בנוסף, המלחמה
פרצה באמצעו של יום הכיפורים, ואזרחים רבים הוזעקו, באמצעות שידורי רדיו בהולים,
באמצע התפילות והצום להגיע בדחיפות לבסיסי הצבא וכתוצאה ממכך נזרעה בהלה רבה
בקרב הציבור.

מלחמת יום הכיפורים נמשכה עד להסכם הפסקת האש ב24- באוקטובר 1973, ובזמן שניתן
היה להגדירה כניצחון צבאי- שכן המלחמה התחילה במצב של חוסר אונים של הצבא
הישראלי נוכח ההפתעה, והסתיימה בניצחון כוחות צה"ל- גבתה המלחמה אבדות רבות
בנפש כ2200,- הרוגים ו5200,- פצועים) והותירה אחריה חברה פצועה, הרוסה המבכה את
האובדן ומתקשה לחזור לשיגרה.

מלחמת יום הכיפורים הביאה איתה שינויים בכל הרבדים בחברה הישראלית. יש הטוענים
כי ניתן להגדירה כאירוע מכונן זהות ותודעה בחברה הישראלית.

במלאת 30 שנה למלחמת יום הכיפורים, אדון בסוגיית הגדרתה כאירוע מכונן זהות
ותודעה, תוך דיון בהשפעותיה על החברה הישראלית, מאז ועד היום, דרך עדשה
סוציולוגית.

הערת מערכת: בעבודה לא נכתבו מראי מקום.

מקורות:

גורן, ד. (1984). כלי התקשורת והדמוקרטיה בישראל. סקירה חודשית 8 - 9, עמ' 57 - 65.
גלעדי, ד. (1993). כלכלת ישראל: קיפאון ואינפלציה גואה: 1973 - 1984. ירושלים: משרד החינוך, התרבות והספורט מרכז ההסברה, שרות הפרסומים.
גרוס, נ. וגרוס, י. (1991). הסרט העברי - פרטים בתולדות הראינוע והקולנוע בישראל. הוצאה פרטית. עמ' 342 - 346.
הטיס רולף, ש. (1989). לקסיקון פוליטי של מדינת ישראל. ירושלים: כתר ובית ההוצאה הירושלמי. עמ' 103 - 107.
הכטר, ת. (1996). מיתוסים פוליטיים - רציפות מול שינוי: התפתחותם של מיתוסים פוליטיים סביב מלחמת יום-הכיפורים, בקרב הציבור החילוני-יהודי: ממלחמת יום הכיפורים עד הסכם אוסלו. עבודת דוקטור. אוניברסיטת בר-אילן, רמת-גן.
יבלונקה, ח. (2000). תודעת השואה כגורם מעצב זהות. בתוך: צמרת, צ. ויבלונקה, ח. (עורכים). העשור השני: תשי"ח - תשכ"ח. ירושלים: יד בן-צבי, עמ' 166 - 150.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מלחמת יום הכיפורים כאירוע מכונן זהות ותודעה בחברה הישראלית.", סמינריון אודות "מלחמת יום הכיפורים כאירוע מכונן זהות ותודעה בחברה הישראלית." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.