היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסכמי הלסינקי 1975

עבודה מס' 068392

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה עוסקת בהסכמי הלסינקי 1975 בין בריה"מ וארה"ב ומתארת את הסיבות להצטרפותה המפתיעה של בריה"מ להסכמים הללו.

4,405 מילים ,18 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בעבודה זו אציג ואחקור את הסיבה להצטרפותה של בריה"מ לחתימה על הסכם הלסינקי. אשאל את שאלת המחקר בדבר הגורמים שהניעו את בריה"מ לחתום על ההסכם, אנסה להוכיח בעזרת ביבליוגרפיה רלבנטית את הסיבות והגורמים ולבסוף אדון ואסכם את העבודה.
ברקע ההיסטורי אסקור את האירועים שקדמו להסכם הלסינקי. בפרק הראשון אסקור את הבעיות הבטחוניות של בריה"מ שהביאו אותה לחתימת ההסכם. לאחר מכן, בפרק השני אתאר את היתרונות הכלכליים שקיוותה בריה"מ להשיג מההסכם. בפרק השלישי אדבר על שיאו של הסכם הדטנט שהחל כבר בשנות ה- 60. אכתוב פרק דיון שבו אתן דעה אישית שלי על העבודה ועל הקשיים שנתקלתי בהם במהלכה ואתן הצעה לשאלת מחקר עתידית. לבסוף אסכם את העבודה בפרק הסיכום.
חשוב להדגיש שהעבודה דנה על הצד הסובייטי בלבד ומירב הביבליוגרפיה דנה על הצד הסובייטי ולא על המערבי. לצורך כך עשיתי שימוש בספרי היסטוריה כלליים וסובייטים תוך דגש על מדיניות חוץ סובייטית.
המסקנה שאליה הגעתי בסיום כתיבת העבודה היא שבריה"מ קיוותה להשיג מהסכם הלסינקי יתרונות שבסופו של דבר יביאו לה תועלת במאבק הבין גושי. בריה"מ קיוותה להשיג יתרון כלכלי ובטחוני על ארה"ב והמערב וקיוותה להשיג מטרות ששמה לה עוד מ 1945. אומנם ההסכם תרם לחיזוק הקשר בין המערב והמזרח אך כוונותיה של בריה"מ לא היו "תמימות" כל כך כמו שזה נראה לעין.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע היסטורי
הבעיות הבטחוניות של בריה"מ
היתרונות הכלכליים
הסכם הלסינקי כנקודת שיא של הדטנט
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כנראה, הסיבה העיקרית שבגללה הצטרפה בריה"מ לחתימה על הסכם הלסינקי ולועידה בפרט, הייתה, שהיא קיוותה למצוא פתרון לבעיות הבטחוניות שלה. בעיות הבטחון של בריה"מ באירופה החלו כאשר מלחמת העולם השנייה נגמרה (יש שיגידו כשהיא התחילה). הצבא האדום שפלש לאירופה על מנת למגר את האיום נאצי, נשאר באותם שטחים "ששיחרר" והקים בחסות הנוכחות הצבאית משטרים פרו סובייטים, קומוניסטיים. המערב מעולם לא נתן את אישורו לפעילויות שכאלה, ומכאן התפתחה "המלחמה הקרה". המאבק בין המערב והמזרח סבב סביב שתי בעיות עיקריות. הראשונה הייתה סביב גרמניה המזרחית.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסכמי הלסינקי 1975", סמינריון אודות "הסכמי הלסינקי 1975" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.