היישום אינו מחובר לאינטרנט

מערכות מידע תומכות החלטה- מלאי ותחזיות (סקירה תיאורטית).

עבודה מס' 068372

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת יישומה של מערכת מידע התומכת החלטה כמערכת מידע ניהולית באמצעות יישום ובחינת מודלים לחיזוי ובקרה של תחזיות ובחינת מלאים בארגון.

6,637 מילים ,29 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

להשפעה של חוסרים על תחזיות משקל כבד וקריטי להתנהלות העסקית והתהליכית בארגון. כיום לקוחות מעוניינים לקבל מהארגון מוצרים איכותיים בכל זמן נתון ללא דופי. מדדים כגון עלויות וזמני אספקה לאורך שרשרת האספקה כולה, צריכים להיכנס לשימוש ויובילו לתכנון ולעמידה בביקוש. סקירת ספרות זו תדון בשאלת המחקר אשר דנה בהשפעה של חוסרים על תחזיות. בתחילת נציג סקירה אודות המשמעויות הקריטיות של חוסר במלאי והשלכתן על כל תחום Supply Chain Management בארגון כולו.
תהליך ניהול החומרים כולל בתוכו את זרימת אספקת החומר לתוך הארגון, דרכו וממנו החוצה באופן כזה המבטיח שהחומרים יהיו זמינים במקום הנכון בזמן הנכון בכמות באיכות ובעלות הנדרשת.
ניהול חומרים כולל בתוכו את סקטורי הרכש, אחסון החומרים, יצור, אריזה הובלה והפצה, כמו כן שימוש במערכות מידע המתאימות והמתואמות בכול המחלקות הנ"ל.
ניהול חומרים (זרימת חומרים) בארגון בא כדי לשרת שתי עקרונות בסיסיים בארגון שהם להגיע לניצול מרבי של משאבי הארגון וסיפוק הרמה הנדרשת מבחינת שירות הלקוח.
כדי לדאוג שניהול החומר בארגון ינוהל בצורה היעילה ביותר יש לבצע בדומה לפעולות בתחום השיווק פעולות כמו מחקרי שווקים, ניתוח המוצר, ניתוחי היקף מכירות, תחזיות למיניהן וכך בעצם להגיע למקסימום אפקטיביות בארגון.
תחזיות ותכנון מלאי הם ליבת מערכות המידע בארגונים המעוניינים להיות בשליטה ובקרה מלאה על מוצריהם. הממשקים הכוללים בארגון מתבססים בראש ובראשונה על הגורם האנושי (אנשי ה-תפ"י, מנהלי ייצור, ומנהלי תפעול), אך עם זאת מערכת המידע הארגונית התומכת ומייעצת החלטות ניהוליות בקבלת החלטות היא הקובעת את מימוש התחזיות והתכנון התפעולי.

בעבודה הנוכחית נבחנה יישומה של מערכת מידע התומכת החלטה כמערכת מידע ניהולית באמצעות יישום ובחינת מודלים לחיזוי ובקרה של תחזיות ובחינת מלאים בארגון.
בסקירה שבוצעה הסתבר כי מעורבותו של המשתמש הסופי בכל שלבי הפיתוח של מערכות תומכות החלטה הינה קריטית להצלחתו של הפרוייקט. בשל העובדה שאנו עוסקים במערכות תומכות החלטה המיועדות להנהלה, המשתמש הסופי במחקרנו הינו מנהל.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א- הגדרת מערכת מידע כמוצלחת
1.1 מערכת מידע - הצלחה או מותרות
פרק ב' - מערכות מידע - תומכות החלטה
2.1 הגדרת CSF (Critical Success Factors) - גורמים קריטיים להצלחה
2.2 הגדרת DSS- מערכות תומכות החלטה
פרק ג'- מערכות מידע תומכות החלטה ביישום תחזיות ובחינת ביקושים והיצע
3.1 כללי
3.2 יתרונות ומאפיינים ביישום תחזיות ביקושים
3.3 חוסרים עקב קושי אובייקטיבי לצפות את הביקוש בשוק משתנה-
3.4 מדדים לאורך תכנון תחזיות וביקושים
3.5. יישום תהליך (Sales & Operation Planning ) בזמן אמיתי-
3.6 תכנון אסטרטגי כצורך נדרש באיתור ביקושים
3.7 אבני היסוד בתהליכי יישום תחזיות
פרק ד'- גישות למדיניות ניהול ואחזקת מלאי"
4.1 כללי
4.2 "גישות למדיניות ניהול ואחזקת מלאי"-
פרק ה- ההשפעה של חוסרים על התחזיות והשפעות מערכות המידע הארגוניות
5.1 כללי
5.2 ההשפעה של הזמנות כפולות על הערכת ביקוש -
5.3 חוסר במלאי- המשמעות הקריטית לארגון
פרק ו'- דרכי התמודדות ומדידה של חוסרים
6.1 כללי
6.2 מדידה של ברשתות - Out-of-Stock
6.3 דרכי התמודדות ומדידה של חוסרים
6.4 מודל לשמירה על רמות נמוכות של Out-of-Stock
פרק ז- סיכום
ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לשם מציאת הפרמטרים הקריטיים ביותר שאחראים על הצלחה של מערכת מידע חשוב שנגדיר תחילה מהי בדיוק מערכת מידע מוצלחת. על מנת שנוכל להצביע על מערכת מסוימת ולקבוע שהיא מוצלחת דרושים שיתקיימו מספר גורמים.
גורמים אלו פורטו ע"י פרוקצ'ינו, ורנר, אוברמייר ודרטר (2001) כאשר ציינו כי מערכת מידע מוצלחת היא קודם כל מערכת מידע שעמדה במטרות העסקיות שלשמן היא הוקמה. מערכת אשר לא הגשימה את המטרות שלשמן היא פותחה היא כמובן מערכת כושלת. בעיה מסוג זה עלולה להיווצר במידה וציפיות המשתמשים הסופיים גבוהות מכפי שניתן ליישם או שמא דרישות המשתמשים לא הובהרו ולא נוסחו כראוי. פרויקט בעל מאפיינים כאלו אמור היה להיעצר עוד לפני שלב הפיתוח עצמו.

תגים:

סמינריון · מערכות מידע · מלאי · מערכות מידע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מערכות מידע תומכות החלטה- מלאי ותחזיות (סקירה תיאורטית).", סמינריון אודות "מערכות מידע תומכות החלטה- מלאי ותחזיות (סקירה תיאורטית)." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.