היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדוע נאט"ו לא התפרקה בתום המלחמה הקרה?

עבודה מס' 068368

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה באמצעות תיאוריות של יחסים בינלאומיים - "התיאוריה המוסדית" ו"איזון איומים".

5,823 מילים ,13 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בעבודה זו אבחן מדוע נאט"ו לא התפרקה אחרי סיום המלחמה הקרה. נאט"ו אשר הוקמה על מנת להתמודד עם האיום הסובייטי נשארה קיימת ולא התפרקה למרות שהאיום והמטרה למענה הוקמה נעלמה. שאלת המחקר האמפירית שלי היא מדוע ברית נאט"ו לא התפרקה בסיום המלחמה הקרה עם התפוגגות האיום שנגדו הוקמה? אענה על שאלה זאת באמצעות שתי תיאוריות. התיאוריה הראשונה היא ניאו ליברלית, "התיאוריה המוסדית" (מוסדות בינלאומיים) שאחד ממפתחי התיאוריה הזאת הוא רוברט קוהיין (Robert Koehane). התיאוריה השנייה היא ניאו ריאליסטית, "איזון איומים", שאותה הגה סטפן וולט. שאלת המחקר התיאורטית היא כיצד בריתות מגיבות לשינויים אסטרטגיים?
בפרק הראשון, התיאורטי, אסביר את שתי התיאוריות, את הנחות היסוד שלהן ובעזרתן אבנה מבנה לוגי שאותו איישם בפרק השני. אביא דוגמאות לתיאוריות ממקורות ביבליוגרפיים שונים. אציג בקצרה את עיקרי התיאוריות כדי לבנות את הבסיס לפרק האמפירי.
בפרק השני איישם את התיאוריות על המקרה של ברית נאט"ו, ואנסה לענות בעזרתן על השאלה האמפירית. איעזר בנתונים על התנהגות הברית בשנים שלאחר סיום המלחמה הקרה.
הבעיות שנתקלתי בהן במהלך כתיבת העבודה היו, ששום תיאוריה לא חזתה את הסיבות המדוייקות לאי פירוקה של נאט"ו. התיאוריה הניאו ריאליסטית מתקשה לתת תשובה כוללת ואילו הניאו ליברלית מתבססת על המחקרים האמריקאיים בלבד. לא מצאתי מחקרים ברוסית של שתי התיאוריות בקשר ליחסי נאט"ו ורוסיה לאחר התמוטטות בריה"מ. מעניין היה לראות את נקודת הראות המחקרית אקדמית, הרוסית, על נאט"ו ואי פירוקה.
מסקנותיי מהעבודה הן: נאט"ו ארגון עשיר, חזק מדי כדי להתפרק. הוא נתמך על ידי ארה"ב בעיקר ומשמש כארגון המתאם את המאמצים הצבאיים בין ארה"ב ובעלות בריתה האירופאיות. כל עוד ארה"ב מעוניינת בנאט"ו, נאט"ו תהיה קיימת. מבחינת היחסים הבינלאומיים, מעניין לבחון את התיאוריות על המקרה של נאט"ו שהוכיח שלא תמיד יש אמת מוחלטת בתיאוריה מדעית.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע היסטורי
פרק תיאורטי
פרק אמפירי
דיון, מסקנות וסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תיאוריה זו מסבירה את ההלכים וההיבטים הפנימיים והחיצוניים של מוסדות שונים. התיאוריה דנה בסוגיה שבה המוסד, הוא בעל אינטרסים שונים מאלה של החברים המרכיבים אותו. האינטרסים המוסדיים, של המוסד עצמו ולא אלה של החברים שנמצאים במוסד או הארגון הם אלה שמשפיעים על התנהגות המוסדית. אבל התנהגות ארגונית לעיתים מושפעת מאותם "בעלי מניות" שחברים בארגון עצמו וכל אחד מהם מושך את הארגון לכיוונו וזה מה שיוצר את האינטרסים הכלל ארגוניים ששונים מאינטרס זה או אחר של חבר יחיד בארגון. הכוונה שמכלול האינטרסים של כלל החברים יוצרים זהות חדשה ואינטרסים חדשים מגובשים לארגון (McCalla 1996).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדוע נאט"ו לא התפרקה בתום המלחמה הקרה?", סמינריון אודות "מדוע נאט"ו לא התפרקה בתום המלחמה הקרה?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.