היישום אינו מחובר לאינטרנט

רצח סדרתי- מניעים פסיכולוגיים וחברתיים לתופעה

עבודה מס' 068346

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התופעה והמניעים לה, תוך התייחסות להבדל המגדרי ולמקרה מבחן (טד באנדי)

3,665 מילים ,16 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

רוצח סדרתי מוגדר כמי שביצע ארבעה מעשה רצח או יותר, במקומות שונים ובזמנים שונים, כאשר יש פער של 72 שעות בין רצח אחד למשנהו. שיטות ביצוע הרצח הם בעלי מכנה משותף אחד, למרבית הקורבנות הנבחרים יש מאפיינים דומים אך אין ביניהם כל קשר. הקורבן והרוצח אינם מכירים אחד את השני והמניע לרצח הסדרתי הוא בדרך כלל מיני או כפייתי אך לא מסיבות כספיות. מרבית מעשי הרצח הסדרתיים מבוצעים על ידי גברים בגילאי 20 עד 40 (אדלשטיין,2006).
רצח סדרתי שונה משאר סוגי הרציחות השונות מכיוון שהוא חוזר ונשנה. לעומתו רוצח המוני הינו רוצח אשר הורג במקביל רב של אנשים וסופו להיתפס או להיהרג על ידי המשטרה. רוצח סדרתי נמנע מתפיסה, ובדרך כלל הוא נעצר רק לאחר מספר רב של רציחות מכיוון שהחברה לא מעלה חשדות כלפיו. ישנה תפיסה כי הרוצח יהיה מפלצת חסרת לב, בעוד שהרוצח בפועל הוא אדם מן המניין שנתפס כנורמטיבי לחלוטין.(אדלשטיין, 2009;Holmes & Holmes,1998).
על-מנת לפענח את מורכבותו של פרופיל הרוצח הסדרתי, עבודה זו תסקור את התופעה, וכן תתרכז בניתוח המניעים הפסיכולוגיים והתרבותיים-חברתיים המניעים את הרוצח הסדרתי. תופעה זו מסתמנת כחריגה בנורמות החברתיות בישראל לעומת שאר העולם שם תופעה זו נפוצה ושכיחה יותר.
היעדר הפרסום וחוסר המודעות החברתי הוביל לטעות נפוצה מאוד בנוגע לקיומן של נשים רוצחות סדרתיות. על אף הסטיגמה הקיימת והדעה הרווחת כי רוצח סדרתי הינו בהכרח גבר ישנן רוצחות סדרתיות במהלך ההיסטוריה. עבודה זו תציג את ההבדלים הקיימים בין הרוצחות הסדרתיות לבין הרוצחים הסדרתיים, הן מבחינת שיטת פעולה, מניעים ואופי חשיבה.
לבסוף, תנותח בעבודה זו דמותו של טד באנדי, אחד הרוצחים הסדרתיים המוכרים והמפורסמים ביותר בארצות הברית. דמותו ומניעיו לרצח הסדרתי ינותחו לפי שתי תיאוריות. הראשונה שביניהן היא תיאורית ההשפלה-תסכול-תוקפנות של מילר, והתיאוריה השנייה היא התיאוריה הפסיכו-סקסואלית של פרויד.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: רוצח סדרתי כתופעה חברתית
פרק 2: מניעים פסיכולוגיים ותרבותיים-חברתיים לרצח סדרתי
2.1 מניעים פסיכולוגיים
2.2 מניעים תרבותיים-חברתיים
פרק 3: רוצח סדרתי אל מול רוצחת סדרתית-הקיימים הבדלים?
פרק 4: ניתוח מקרה לפי שתי תיאוריות שונות
4.1 ניתוח לפי תיאוריית השפלה-תסכול-תוקפנות
4.2 ניתוח לפי התיאוריה הפסיכו-סקסואלית של פרויד
סיכום
רשימה ביבליוגרפית
נספחים

קטע מהעבודה:

רצח הינו פגיעה מכוונת ומתוכננת למות של אדם.ישנם מגוון רחב של סוגי רציחות, לדוגמה:רצח המוני, רצח שכיר, רצח יחידני, רצח סדרתי וכולי.
רצח סדרתי הינו רצח של שלושה אנשים ויותר בתקופת צינון של שלושה ימים עד חודש בין מקרי רצח. מעשי הרצח מתבצעים לאורך תקופת זמן ארוכה יחסית, אפילו שנים. בעוד שרוצחים המוניים נעצרים, נתפסים או נהרגים בידי המשטרה, או לסירוגין מסגירים עצמם או אף מתאבדים, הרוצח הסדרתי נמנע מתפיסה. הוא נעצר רק לאחר מקרי רצח רבים מכיוון שתפקידו בחברה אינו רומז כלל על מעשיו. בניגוד לסוגי הרצח האחרים, הרצח הסדרתי מוגדר כרצח חוזר ונשנה.( Holmes & Holmes, 1998).

תגים:

רצח סדרתי · טד באנדי · קרימינולוגיה · רוצח · מקרי רצח · גזר דין מוות · עונש מוות · רציחות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רצח סדרתי- מניעים פסיכולוגיים וחברתיים לתופעה", סמינריון אודות "רצח סדרתי- מניעים פסיכולוגיים וחברתיים לתופעה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.