היישום אינו מחובר לאינטרנט

ספרות נשים- נחמה פוחצבסקי

עבודה מס' 068315

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסיפור 'בבדידות'/נחמה פוחצבסקי

4,963 מילים ,12 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עבודה זו היא ניתוח הסיפור "בבדידות" מאת נחמה פוחצ'בסקי. היות ומדובר בכתיבה נשית מתקופת העלייה הראשונה ליישוב בארץ ישראל יש צורך בשימוש בכלים ותיאוריות לשם פענוח הכתיבה, המסרים, הרובד הסמוי והגלוי אותם בנתה המחברת. על כן אסקור בתחילה את התיאוריות הסוציולוגיות, פסיכולוגיות וספרותיות פמיניסטיות, הרלוונטיות לכתיבה הנשית בתקופה זו. תוך כדי כך אשזור סקירה היסטורית של התקופה, החיונית גם היא לשם הבנת המחברת והדמויות שיצרה, בשל ההזנה ההדדית שבין הספרות וההיסטוריה.

תוכן עניינים:
מבוא
עמדתן של הנשים היוצרות כלפי הממסד הלאומי ציוני בתקופת היישוב
רקע להיעדר כתיבה נשית עד סוף המאה ה-19 בספרות המערבית והעברית
כלי מחקר לפענוח כתיבה נשית של המאה ה-20
פרק 1: דמותה של ציפורה דרורי בסיפור "בדידות"
פרק 2: נקודת מבטה של פוחצ'בסקי על המציאות ב"בבדידות"
רקע על נחמה פוחצ'בסקי
עמדתה של פוחצ'בסקי כלפי המציאות המצטיירת מיומנה של ציפורה דרורי
פרק3: רבדים בעלילה
פרק 4: השוואת דמויות ביצירותיה של פוחצ'בסקי - ציפורה דרורי מול אפיה
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: לא בכל העבודה צוינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

נחמה פוחצ'בסקי משתמשת בשני רבדים, סמוי וגלוי, לעיצוב הדמות הראשית, דמותה של ציפורה דרורי, גם אם פחות מיוצרות אחרות בתקופתה. ניתן לזהות את המחאה גם ברובד הגלוי. אך את ההתייחסות למניפסט אעשה בפרק שלוש, כאן אתייחס לשני הרבדים כאחד.
סיפור קצר זה מעט שונה מאחרים בשל היריעה ותקופת הזמן עליה הוא מתפרס, הן רחבות יותר וזאת בשל העובדה שבסיפורה פוחצ'בסקי מתבססת על יומניה של דרורי, שזו הותירה בידיה לפני מותה. פירוט זה של ימים מספר מחייה של ציפורי מעביר לקורא תמונה המורכבת מפרטים רבים וכך הופכת ברורה עד מאד, תמונת היישוב ותמונת דמותה של ציפורה.

תגים:

פוחצבסקי · ספרות נשים · בדידות · תקופת הישוב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ספרות נשים- נחמה פוחצבסקי", סמינריון אודות "ספרות נשים- נחמה פוחצבסקי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.