היישום אינו מחובר לאינטרנט

חוק ההסדרים

עבודה מס' 068313

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח חוק ההסדרים, היתרונות והחסרוונת שלו, השוואה למדינות אחרות בעולם ואילו אינטרסים הוא משרת.

5,553 מילים ,12 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת בחוק ההסדרים. זהו נושא המתקשר באופן ישיר לחומר הנלמד במסגרת הקורס כיוון ששורשיו של החוק נעוצים במשבר הכלכלי ששרר בארץ בשנות השמונים ובתכנית הייצוב הכלכלית שבאה בעקבותיו.
במסגרת העבודה אציג את הרקע והצורך שהביאו לאישור הצעת חוק זו. כמו כן, את השפעותיו, יתרונותיו וחסרונותיו של חוק ההסדרים, חוקים ותיקוני חוק שנעשו במסגרתו וכן את המקבילים לו במדינות דמוקרטיות אחרות. שיטת חוק ההסדרים שנויה במחלוקת ועברה תהפוכות במשך השנים - תכנית חירום שהפכה לכלי שבשגרה - על כן במסגרת העבודה גם אציג אלטרנטיבות לחוק זה, מטרות כלכליות במסגרת החוק וכן את אופן קיומו במדינות אחרות.
חשוב לזכור כי חוק ההסדרים שאינו חוק אלגנטי כל כך, מאפשר התקדמות מהירה לקראת מטרות ארוכות טווח וכי את "גזרותיו" ותיקוניו יש לבחון בהתבוננות מאקרו-כלכלית על המשק ולא באופן פרטני על כל חוק בגפו. הרי אין זה בלתי נמנע שעל מנת לקדם צרכים מסוימים של המשק יש צורך בקיצוץ בצרכים אחרים. הדיון הרלוונטי הוא באיזה אופן צריכות להתקבל החלטות אלו, על-ידי מי, באיזו תדירות ובעיקר מתוך אילו שיקולים מנחים. בהקשרים אלו קיימת ההתייחסות לחוק ההסדרים בה אעסוק בעבודה.
בכל פרקי העבודה השתדלתי להתייחס לשיקולים לכאן ולכאן ללא נקיטת עמדה מוטת, אם כי דעתי באופן אישי היא שיש נחיצות בחוק ההסדרים, אך לא במתכונת הקיימת אלא תוך קביעת קריטריונים ברורים לסעיפים שיכולים להיכלל תחתיו.

תוכן עניינים:
מבוא
הגדרת החוק ותפקידו
תהליך חקיקת חוק ההסדרים בהשוואה לחוק רגיל
הולדת החוק והתפתחותו
דוגמאות לחוקים ותיקונים במסגרת החוק
הנחיצות והיתרונות בחוק ההסדרים
הביקורת והחסרונות בחוק ההסדרים
חוק ההסדרים-לא רק אצלנו
החלופות האפשריות לפתרון בעיית חוק ההסדרים
משמעותיהן הכלכליות של הרפורמות המקודמות במסגרת חוק ההסדרים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כאשר (6) החוק חוקק כצעד משלים לתכנית הייצוב הכלכלית ב-1985, מצבו של המשק הישראלי היה קשה וחייב תוכנית חירום. באותה עת האינפלציה טיפסה לשיעור של מאות אחוזים בשנה, הגרעון הממשלתי הלך וגדל ורזרבות המטבע הלכו והצטמקו. והמערכת הבנקאית והפיננסית טרם התאוששו ממשבר המניות שפקד את המשק ב-1983. משבר זה היה ניכר בכל תחום במשק הישראלי. התוכנית סטרה בחלקה חוקים קיימים בתחומים של יחסי עבודה, שכר, מיסוי ועוד. במטרה להקנות לתוכנית הכלכלית תוקף חוקי קיבצה הממשלה חוקים ותיקונים מתחומים שונים והביאה אותם לאישור הכנסת כמקשה אחת. חוק ההסדרים הפך מאז לנוהג מקובל ומובא לאישור כל שנה עם התכנים הרלוונטיים לאותה שנה.

תגים:

חוק ההסדרים · כלכלת ישראל · תכנית הייצוב · נערי האוצר · תכנית כלכלית · דמוקרטיה · מיתון כלכלי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חוק ההסדרים", סמינריון אודות "חוק ההסדרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.