היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמות השופט בקולנוע - בין הרצוי למצוי

עבודה מס' 068308

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת האופן בו משתקפת דמות השופט בקולנוע וכיצד היא משפיעה על תפיסת הצופה את השופט.

7,766 מילים ,50 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מעצם תפקידם ומעמדם הרם, סובבים השופטים את עולם הספרות והקולנוע. בעבודה זו ננסה להיכנס מבעד לעדשת המצלמה, אל תוך היכלי הצדק בכדי לנסות ולהבין את "השתקפות המשפט בקולנוע" ולבחון את התרומה האדירה של הקולנוע לביקורת של המשפט. בחינתנו תתמקד בדמותם של עוטי הגלימה האנשים אשר יושבים גבוה מכולם, ומטרתם היא אחת - עשיית צדק והנחלת נורמות חברתיות ראויות, באמצעות ההליך.
בעבודה זו נבחן בראיה ביקורתית את האופן בו משתקפת דמות השופט בעולם הקולנוע וכיצד היא משפיעה על תפיסת הצופה את השופט .
כאשר בבואנו לבחון את תפקידם ומהותם של השופטים, ולבקר כיצד הם פועלים במסגרת התפקיד והעצמאות שניתנו להם, עלינו לזכור כי חייבים לאזן בין מגבולותיו של אדם כשופט לבין החופש שיש ליתן לשופט כאדם, ולעניין זה יפים דבריו של פרופסור אהרון ברק: "שפיטה איננה מקצוע, היא אורח חיים".

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון - משפט וקולנוע
חלק א' - הקשר שבין עולם המשפט ועולם הקולנוע
חלק ב' - תרומתו של עולם הקולנוע לעולם המשפט
פרק שני - מעמד השופט
חלק א' - השופט - גבוה מעל כולם
חלק ב' - השופט כאדם
פרק שלישי - יישום ההבדל באמצעות התייחסות עדכנית לסרטים
חלק א' - "הוריקן" (משנת 1999)
חלק ב' - "וצדק לכל" (משנת 1979)
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

למן תחילת ימיו של מסך הכסף, היווה עולם המשפט כאבן שואבת לסיפורים וסרטים אין ספור המתארים את עולם המשפט והאירועים שבין כותלי היכלי הצדק . חלק מן הסרטים הללו מתארים אירועים אמיתיים במטרה להביא לעיני הציבור את ההתרחשות ש"מאחורי הקלעים" של עולם המשפט, וחלקם של סרטים אלו הינו פרי דמיונם הקודח של התסריטאים, הבמאי ואנשי ההפקה. כך או כך, עולם המשפט היווה, ועודנו מהווה, מקור לא אכזב ליצירות ספרותיות אשר חלקן זוכה לעלות על מסכי הקולנוע .

תגים:

שופט · קולנוע · דמות · משפט · הוריקן · וצדק לכל · ייצוג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמות השופט בקולנוע - בין הרצוי למצוי", סמינריון אודות "דמות השופט בקולנוע - בין הרצוי למצוי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.