היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת סוגי כלי הרכב על מעורבות בתאונות דרכים בישראל

עבודה מס' 068284

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקה סטטיסטית של נתוני הלמ"ס.

3,408 מילים ,11 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

מטרת עבודת המחקר הנוכחית הינה לשפוך אור על הקשר בין תאונות דרכים לבין סוגי כלי הרכב המעורבים בהן, וכן הקשר בין מספר התאונות לנסועה של כלי הרכב לסוגיהם.
העבודה מכילה סקירת ספרות מהשנים האחרונות על נושא מציאת משתנים מסבירים לתאונות הדרכים, וכן נתונים סטטיסטיים שהיו זמינים על התפלגות התאונות לפי כלי רכב ונסועה, תוך הדגשת ההבדלים בין סוגי כלי הרכב השונים.
הכלים הסטטיסטיים שבהם השתמשתי מוכיחים קשר בין מספר התאונות לבין סוגי כלי הרכב המעורבים בהן, וכן קשר בין הנסועה הכללית של כלי הרכב למספר התאונות.
כמו כן, גיליתי במחקר שישנה ירידה עקבית ומשמעותית בשיעור התאונות לאורך זמן וזאת משום שכלי הרכב על כבישי ישראל השתפרו מבחינה בטיחותית, כמו גם הכבישים עצמם ששופרו.
בנוסף, חיפשתי קשר בין נסועה שנתית ממוצעת לפי סוגי כלי הרכב לבין מספר התאונות ובנושא זה דווקא גיליתי שאין קשר בין הדברים.
למדתי לגלות שישנה תוכנית לטיפול בתחום הבטיחות בדרכים בישראל וכי משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אכן, חוקרים את המגמות ואת המשתנים המסבירים את התאונות ושואפים לטפל בהם.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
3. ההשערות והדרכים לבדיקתן
4. הנתונים
5. בדיקה אמפירית של ההשערות
6. סיכום ומסקנות
7. ביביליוגרפיה
8. נספחים

קטע מהעבודה:

מגמת כלל תאונות הדרכים במדינת ישראל מאופיינת בתנודתיות בטווח הקצר ובטווח-הארוך (רב-שנתי).
לדוגמא, בתאונות הקטלניות בישראל הייתה ירידה בשנים1998-2000 אשר הפכה לעליה בשנת 2001 שהתמתנה בשנת .2002 לעומת זאת, בטווח הארוך יותר, סך הכול לאורך העשור האחרון, מספר ההרוגים בתאונות הדרכים בישראל לא השתנה משמעותית.
מקובל לראות השתקפות של המדיניות והמאמץ הכולל של הרשויות להגברת הבטיחות בדרכים במדינה בשינויים במגמות התאונות, הן בטווח הארוך והן בטווח הקצר.
אך, מספרי התאונות וההרוגים שנצפו בשנה מסוימת לא תמיד תואמים את המאמץ שהושקע בבטיחות בדרכים דווקא בשנה זו. זאת, מכיוון שמעבר למאמץ הממוקד של שיפור הבטיחות, על תופעת התאונות משפיעים גם גורמים אחרים כמו המצב הכלכלי, היקף הנסיעה, שינויים דמוגרפיים ועוד.

תגים:

תאונות דרכים · משרד התחבורה · כלי רכב · קטל כבישים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת סוגי כלי הרכב על מעורבות בתאונות דרכים בישראל", סמינריון אודות "השפעת סוגי כלי הרכב על מעורבות בתאונות דרכים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.