היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים המנבאים הצלחה/כישלון של מיזוגים ורכישות

עבודה מס' 068258

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר בין מיזוגים ורכישות לביצועים משופרים והצלחת הארגון.

7,232 מילים ,11 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

רכישות הן אסטרטגיה פופולרית בקרב החברות האמריקאיות זה שנים רבות.
יש הסבורים שלאסטרטגיה זו היה תפקיד מרכזי בשינויים המבניים היעילים שנערכו בעסקים האמריקניים בשנות השמונים והתשעים של המאה ה- 20.
כמו בכל האסטרטגיות, רכישות מציינות את בחירתה של החברה באשר לדרך שבה היא מתכוונת להתחרות. מאחר שכל בחירת אסטרטגיה משפיעה על הביצועי החברה, יש לבחון בקפידה את האפשרויות ההגוונה.
באמצעות אסטרטגיית הגוונה יעילה עשוייה החברה לבדל את עצמה מהמתחרים. כאשר החברה מצליחה לבדל את עצמה ביעילות היא עשוייה להנות מצימצום התחרות הישירה מצד המתחרים.
סימן לפופולריות הרבה של אסטרטגיית הרכישה בשנות ה-80 אפשר לראות בכינוין עשור "טירוף המיזוגים". השווי הכולל של הרכישות עבר את סך 1.3 טריליון הדולרים (Hitt, Ireland and Hoskisson 2005).
מסקירה ראשונה של העיתונות הכלכלית עולה כי רוב העסקאות היו מיזוגים ולא פיצולים. שוק הרכישות והמיזוגים הפך לפעילות כבדת משקל בשווקים פיננסים הגלובליים. מאז העשור האחרון של המאה העשרים מספר העסקאות שהושלמו ברחבי העולם גדל כל שנה. גם המחוקק הישראלי הכיר בנחיצות לעזור למיזוגים ותיקן את פקודת מס הכנסה בנושא. ואכן בשנת 1999 התקבל תיקון לפקודת מס הכנסה המאפשר הטבות מס בביצוע מיזוגים, פיצולים והעברות נכסים.
למרות הפופולריות הרבה, הסטטיסטיקות מדברות על כ-80% כשלונות, ורואי שחורות יודעים לצפות מפלות נוראיות, אכזבה למשקיעים, בעלי מניות, הנהלה, עזיבת עובדים (2003 Berggren).

אחד הנושאים המטרידים את הנהלת הארגון והמנכ"ל מתייחס לרצון של ההנהלה לגדול. נושא הגידול של החברה עם ברמה האורגנית ועם על ידי רכישות ומיזוגים. נושא של צורת הגידול העתידי בצורה מהותית של הארגון המטריד רבות את המנכ"לים וההנהלה בעיקר לאור הלחץ החיצוני של המשקיעים ובעלי המניות שרוצים לראות שיפור מתמיד בתוצאות העסקיות. החלטות על רכישות ומיזוגים הן לרוב החלטות מורכבות ומפותלות. בחלק גדול מהמקרים ללא ביצוע מהלכים אסטרטגיים של כניסה לתחומים חדשים או רכישות ומיזוגים לא ניתן להשיג לאורך זמן את הגידול המצופה מהמנכ"ל (2003 Berggren).

מטרת העבודה היא לבחון את הקשר בין מיזוגים ורכישות לביצועים משופרים והצלחת הארגון.
למיזוגים בעיקר השפעה חיובית מכיוון שהם מאפשרים ללקוח להתמקד בעבודה מול מספר ספקים מצומצם ולייצר ברית אסטרטגיית עם אותם ספקים. המיזוגים גם יוצרים פתרונות אינטגרטיביים ומחוברים יותר טוב דבר שמייצר פתרונות טובים יותר מבחינת הלקוח. במקרים רבים הרכישות של חברות קטנות על ידי חברות גדולות גם מבטיחות את העתיד של המוצר ומאפשרות המשך הפיתוח של המוצר. בצד השלילי הרכישה לעיתים מעניקה כוח גדול יותר לספק ברמת מערכת היחסים שלו עם הלקוח ולעיתים הרכישה לא נועדה להמשך תמיכה במוצר אלא "להריגתו" והמשך פיתוח המוצרים המתחרים של הספק הרוכש (1998 Best).

שאלת המחקר היא: מהם הגורמים המנבאים הצלחה/כישלון של מיזוגים ורכישות?
משתנה בלתי תלוי: גורמים מנבאים בתהליך מיזוגים ורכישות.
משתנה תלוי: ביצועים (של מיזוגים ורכישות).

בפרק הבא אדון על רכישות ומיזוגים הגדרותיהם, אציג את התפתחות מגמת מחזור החיים של מיזוגים ורכישות המכיל ארבעה שלבים ובהמשך אבחן כיצד מתבצע מיזוג.
בפרקים שלאחריו אדון בסיבות ובגורמים השונים לרכישות וכן בסיבות לרצון חברות להירכש.
אציג את הבעיות המונעות רכישה מוצלחת, אבחן מהם המאפיינים לרכישות מוצלחות ומהן ההשלכות בעקבות כך?
ולבסוף אדון בביצועי החברה, חיזוי הצלחה על פי מדדים שונים.
שלושת הפרקים האחרונים מכילים דיון, סיכום ורשימת המקורות שהשתמשתי להכנת העבודה.

תוכן עיניינים:
מבוא
פרק 1 מיזוגים ורכישות
1.1 הגדרות מיזוגים ורכישות
1.2 מחזור החיים של מיזוגים ורכישות
1.3 כיצד מתבצע מיזוג?
פרק 2 סיבות וגורמים לרכישות
2.1 גורמים לקיום רכישות
2.2 סיבות לרצון חברות להירכש
פרק 3 בעיות המונעות רכישה מוצלחת
פרק 4 מאפיינים של רכישות מוצלחות והשלכותיהם
פרק 5 חיזוי הצלחה בביצועי החברה
פרק 6 דיון
פרק 7 סיכום
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

מספרם של המיזוגים והרכישות בשנים האחרונות עולה באופן דרמטי כשהפירמות מחפשות לצמוח ולהרחיב את היכולות הטכנולוגיות ושאיפות להשגת עוצמה תחרותית והגנה מהסביבה העיסקית הדינאמית (1990 Sikora and 1987 Ravenscraft and Scherer ,1999 Robbins and Stylianou).
כוח שוק מוגבר, אחת הסיבות העיקריות לביצוע רכישות. כוח שוק פירושו יכולת החברה החברה למכור את מוצריה או את שירותיה במחיר מעל לרמה התחרותית, או כאשר העלויות של פעילויותיה העיקריות או התומכות נמוכות מהעלויות של המתחרים. לחברות רבות יש יכולות ליבה, אך הן אינן גדולות דיין כדי לנצל את משאביהן ואת יכולתיהן כראוי. כוח שוק נובע לרוב מגודל החברה ומיכולתיה וממשאביה המסייעים לה להתחרות בשוק.

תגים:

תחרות אסטרטגית · רכישה מקושרת · מחזור חיים · כח שוק מוגבר · תמריצים פירמה · פיתוח מוצר חדש · הצגת מוצרים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים המנבאים הצלחה/כישלון של מיזוגים ורכישות", סמינריון אודות "הגורמים המנבאים הצלחה/כישלון של מיזוגים ורכישות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.