היישום אינו מחובר לאינטרנט

ועידות הפסגה הערביות- 1963 עד 1965

עבודה מס' 068256

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת נושאי הליבה, הגורמים, המשתתפים והמסקנות של שלוש ועידות הפסגה הערביות הראשונות.

6,763 מילים ,8 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מאז המרד הערבי-פלסטיני בשנת 1936, קיים קשר, כמעט בל ינתק, בין הזהות הערבית הקולקטיבית לבין הבעיה הפלסטינית. ההשלכות של הקשר הזה היו רבות ומגוונות הן במישור הפנימי, כלאמר בתוך המדינות הערביות הנפרדות ובקהילה הפלסטינית, והן במישור החיצוני המוצא את ביטויו במערכת היחסים הבינערביים ובסכסוך הישראלי-ערבי. הקשר הזה קיבל ביטוי במרבית הפסגות הערביות מאז נתקבעה ועידת הפסגה, בראשית 1964, כפורום עליון לקביעת מדיניות ערבית קולקטיבית(1).

שניים עשר כינוסיו של מוסד הפסגה עמדו בראש ובראשונה בסימן התארגנותו של העולם הערבי למאבק עם ישראל, אלא שהיתה להם גם זיקה אמיצה ליחסים הבין-ערביים, ולכן ברור, שעניינו העיקרי של חיבור זה הוא קשר הגומלין שבין שני תחומים אלה. במילים אחרות, מתוארים כאן שני הגורמים העיקריים המניעים את גלגלי המדיניות בעולם הערבי: הגורם המאחד, הבא לידי ביטוי בסכסוך עם ישראל, והגורם המפריד, הנעוץ באינטרסים המיוחדים של כל ארץ וארץ .

מטרת עבודה זו לבחון את המאפיינים של שלוש ועידות הפסגה הראשונות של מדינות ערב, אשר התקיימו בין השנים 1963 ל-1965. העבודה תעמוד על הסיבות שהביאו לכינוסה של כל אחת מהפסגות, מי היו המשתתפים, מה כללו הדיונים ומה היו ההשלכות של ועידות אלו על מדינת ישראל והמזרח התיכון כולו.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון- ועידה פסגה ראשונה
פרק שני- ועידת פסגה שניה
פרק שלישי- ועידת פסגה שלישית
דיון וסיכום
ביביליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה נסמכת בעיקר על המקור הבא:
סלע אברהם. (תשמ"ג). אחדות בתוך פרוד במערכת הבין ערבית. מאגנס, האוניברסיטה העברית ירושליים.

קטע מהעבודה:

בשנים שקדמו לועידת הפסגה הראשונה גברו מאוד הסכסוכים בין מדינות ערב. קיץ 1963 היה לנקודת שיא במריבות אלו במרכזם חילוקי דעות רעיוניים וניסיונות שליטה של חלק מהמדינות. הניסיון המרכזי היה של נאצר, בנסותו לכפות על שאר מדינות ערב את רעיון האיחוד הערבי בהנהגתו תוך חיסול המשטרים המסורתיים בדרך למטרה זו .
ב 7 באפריל 1963 נחתם בקהיר הסכם לאיחוד משולש בין מצריים, סוריה ועיראק בעלות משטר הבעת', אלא שהסכם זה לא הגיע לידי מעשה מעולם. שבועיים לאחר חתימת ההסכם כבר היו מנגנוני התעמולה של שלוש המדינות שרויים במלחמה מילולית חריפה, אשר כללה אף הטחת ביטויי גנאי וגידופים כלפי שליטיהן של מדינות אלו. ביולי, עשה הבעת' הסורי טבח בנאצריסטים, ובכך עוד יותר העמיק את התהום שבין נאצר לשליטי דמשק .

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ועידות הפסגה הערביות- 1963 עד 1965", סמינריון אודות "ועידות הפסגה הערביות- 1963 עד 1965" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.