היישום אינו מחובר לאינטרנט

דימוי עצמי בילדות בראי סיפורת ילדים

עבודה מס' 068255

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד בא לידי ביטוי הייחודיות של דימוי העצמי של גיל הילדות בסיפורי ילדים - ניתוח של שלושה סיפורים.

6,113 מילים ,18 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

דימוי עצמי כמשתנה אישיותי תופס מקום של כבוד בספרות המחקרית בעשורים האחרונים. הסיבה לכך נעוצה באמונה כי דימוי עצמי נמוך הינו אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לבעיות חברתיות שונות, וכי במידה והוא יילקח בחשבון בתהליכים טיפוליים כגורם וכמשפיע, אנו עשויים לראות שינוי מסוים בפני החברה.
מעניין הוא שגם בעולם טכנולוגי כמו שלנו, אשר בו הכל משתנה בקצב מסחרר, ובלחיצת כפתור אפשר לעשות כמעט כל דבר, עדיין חשיבות עולמו הפנימי של האדם, הנסתר כל כך מהעין נשאר בעינו ואף עולה וגדל. פסיכולוגים ומטפלים בימינו נמצאים במעמד חברתי דומה לשל אנשי מחשבים ומדענים. למעשה, כל אחד כזה, מחזיק פסיכולוג צמוד שיטפל לו בבעיות רגשיות.
בעבר ישיבה על ספת המטפל נחשבה מנת חלקם של חולי נפש או של כאלו שנאלצו להסתיר זאת, כיום כל מי שיכל מחזיק אחד צמוד.
הורים ומחנכים בימינו, מודעים אף הם לחשיבות עולם הנפש של הילד, ואת חשיבות התפתחותו החיובית כבר מגיל צעיר. בעצם, הידיעה על הקריטיות של גיל הילדות בבניית עולם הנפש של הילד, ודימויו העצמי בפרט, שמה את הנושא בראש מעייניהם של אנשי החינוך למינהם כבר מגיל הילדות.
כולנו יודעים עד כמה מופלא עולמו של הילד. כל מי שאוהב ילדים, אוהב זאת בגלל הפשטות שבה ילדים מביעים את עצמם, הכנות ועם זאת עולם הדימיון הרחב שלהם. עם ילד אפשר להפליג בדימיונות, להכנס לפרטי פרטים של דמויות מוזרות ולקבל זוג עיניים סקרניות, שכאילו רואות בעיני רוחם את הדמות הזו בדיוק. בעולמו של הילד הכל אפשרי, וככל שהאפשרויות יותר דימיוניות כך הם מתקרבות אליהם יותר. כשהיינו קטנים כולנו ישבנו לראות מידי יום את נילס הולגרסון ועליזה בארץ הפלאות. היום הסדרות הללו נראות בעיננו מטופשות אם כי הקסם שבהם נשאר והזכרונות הנעימים מההנאה הצרופה שחווינו דרכם בילדותינו עדיין קיימים.

מטרת עבודה זו, לבחון את נושא הדימוי העצמי בילדות דרך סיפורי ילדים. לשם כך, החלק הראשון יעסוק בהגדרות, מאפיינים ומחקרים תומכים לעניין הדימוי העצמי וחשיבותו, תוך שימת דגש על ייחודו של הדימוי העצמי בילדות. החלק השני יעסוק כולו בהיבט הספרותי של העבודה, ובו יהיו ניתוחים של שלושה סיפורי ילדים, וכיצד עניין הדימוי העצמי בהם בא לידי ביטוי. לבסוף, הסיכום והדיון יינסו לעשות אינטגרציה בין כל הנתונים השונים של העבודה.
הסיפורים שינותחו: הדג שלא רצה להיות דג/פאול קור, הביצה שהתחפשה /דן פגיש, כמו דג במים/ אילן לזרוביץ.

תוכן עניינים:
מבא- רקע כללי על העבודה
פרק ראשון- דימוי עצמי בילדות. רקע תיאורטי המגדיר מהו דימוי עצמי, מהו דימוי עצמי בילדות, ומהם המאפיינים והייחודיות של דימוי עצמי בגיל הילדות
פרק שני- ניתוח שלושה סיפורי ילדים, וכיצד בה בהם לידי ביטוי עניין הדימוי העצמי בילדות.
דיון וסיכום
בביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המושג דימוי עצמי נדון רבות בספרות המחקרית וחוקרים שונים ניסו לתת הגדרה משלהם למושג. אחת ההגדרות מתייחסת למושג כסך כל המחשבות והרגשות של הפרט המתייחסות לו עצמו כאובייקט. תפיסות עצמיות אלו יכולות להתמקד באפיונים פיזיים של הפרט, נטיות אישיות (כגון: עמדות, כישורים, ערכים, תכונות אופי, הרגלים, וכד'), ואפיוני זהותו החברתית (רוזמן, קליינמן-זלצמן וחסון-פרנקל, 1991). ברנס (Burns, 1982) טוען שמושג העצמי (Self Concept) כולל בעצם שני מושגים: הדימוי העצמי וההערכה העצמית. כאשר המושג דימוי עצמי מתאר את מה שהאדם רואה כשהוא מתבונן בעצמו (למשל- אני מאמינה שאני שמנה מידי), והערכה עצמית הינו מושג המתאר באיזו מידה יש לאדם דעה חיובית או שלילית לגבי פנים שונות של עצמו (למשל- אני מעריכה את הופעתי החיצונית כשלילית).

תגים:

סיפורי ילדים · הביצה שהתחפשה · כמו דג במים · חוסר בטחון עצמי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דימוי עצמי בילדות בראי סיפורת ילדים", סמינריון אודות "דימוי עצמי בילדות בראי סיפורת ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.