היישום אינו מחובר לאינטרנט

דיני מס ערך מוסף והטלתו

עבודה מס' 068157

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית תוך התייחסות לשאלת הפגיעה בחופש הפרט.

4,137 מילים ,38 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה זו נעמוד על דיני מס ערך מוסף, מס המוטל על אזרחי המדינה וחברותיה, עסקיה ועל השירותים השונים המוענקים במסגרת חיי היום יום של החברה. נציין את התרחבותו והרציונאלים העומדים מאחורי החלתו, על החברה ועל פרטיה, תוך שימת דגש על המדיניות הננקטת באותו ממשל.

בפרק הראשון, ראינו לנכון להעלות את הוראות החוק השונות, לשונו ופרקיו. הגדרת החוק לא פחות חשובה מתכליתו(1), שכן הדרך הפרשנית להוראות החוק והמובילה לתכליתו נעוצה רבות בהגדרה הכוללת של החוק, והרציונאלים העומדים מאחורי הגדרה זו(2). וכך נאמר ברוח זו :
"אין להטיל מס אלא על פי תכלית ברורה. אין פוגעים בזכויות יסוד של אדם, אלא אם התכלית
הפוגעת היא ברורה ומוצקה"(3).
בפרק השני, נדון בהתערבות המדינה בחברה ואזרחיה, דרך הטלת מסים עקיפים כגון מס ערך מוסף. להתערבות זו נלווים מספר שיקולים, אותם נמנה בפירוט בפרק זה, אשר חלקם מציינים מפורשות את היות החוק יעיל ומועיל, וכך נאמר: "זהו החוק החשוב ביותר בתחום הפיסקאלי שחוקק במדינה מאז הקמתה"(4).
בפרק השלישי, נסקור את הדין הבינלאומי ואת עידן הגלובליזציה שפתח את השוק בכל רחבי העולם, וזאת ביחס למיסוי על אותן חברות ו/או עסקים ו/או תאגידים הפועלים במסגרתן, ואשר חלים עליהם דיני המיסים למיניהם, דבר שהשפיע רבות על השוק הבינלאומי ועל המדינות בעולם, מבחינת כלכלית. נעלה דרכי התמודדות המדינות עם הגלובליזציה, דרך חוקי המיסים הפנימיים, ובכך נקשר בין הדין הלאומי לבינלאומי.
בפרק הרביעי, נדון בהיסטוריה של קבלת חוק מס ערך מוסף, והתפתחותו בעולם כולו, כגון אנגליה, צרפת וגרמניה. יחסן אליו ואופן יישומו וזאת בהשוואה עם הדין הקיים במדינת ישראל.
בפרק החמישי, נעסוק יותר בחוק מס ערך מוסף ודיני מיסים לעומת הדינים הכללים, וצורת פרשנותם ברוח אותו חוק, בסוגיות שונות שעולות בפני בתי המשפט . בנוסף לכך, נעמוד על היחס בין דיני המיסים לחוקי היסוד במדינה, בפרט לאור הפגיעה בקניינו של הפרט, וזאת בניגוד לחוקי היסוד שהתקבלו בשנת 1995.

שאלת המחקר - האם אכן ההתערבות בקניינם של האזרחים מוצדקת, במדינה הדוגלת בחופש הפרט וחירותו?

תוכן עניינים:
מבוא
לשון החוק, הוראותיו ופרקיו
התערבות המדינה בחברה
גלובליזציה ומיסוי בינלאומי
רקע היסטורי ומשפט משווה
הדין הספציפי מול חוקי יסוד והדין הכללי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התערבות המדינה בקניינו של הפרט, בהכנסותיו והוצאותיו, מכוח חוקי המיסים, ובפרט מכוח חוק מס ערך מוסף, לוותה במספר הצדקות, אותן מנו מלומדים כחלק מייעול המדינה וכלכלתה, כלפי אזרחיה וכלפי עצמה. ולכך קיימות שתי גישות: האחת תומכת בהתערבות המדינה בהיותה משמשת את האינטרס של כלל הציבור, ושמתפקידה לקיים איזון שוויוני בין אזרחיה ומעמדם - צדק חלוקתי. הגישה השניה דוגלת בניטרליות של המדינה, ובאי התערבותה, לא לטוב ולא לרע, החירות "העסקית" המלאה, להתעשר או להישאר עני - ליברטריאנית(26).

תגים:

מסים · מס ערך מוסף · משפט משווה · גלובליזציה · מיסוי בינלאומי · חוקי יסוד · חופש העיסוק · מס עקיף · מס ישיר.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דיני מס ערך מוסף והטלתו", סמינריון אודות "דיני מס ערך מוסף והטלתו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.